• friduss

PCO och Pergotime

Jag är inne på min andra kur Pergotime. Dubbel dos denna gång. Jag beräknas ha ägglossning tisdag 28/4. Just nu dras jag med ryggvärk och mensvärk. Idag när jag kände på livmodertappen satt den jättehögt upp, kände den knappt, men jag tror inte att den var något mjukare. Är det normalt? Är det ett tecken på ägglossning? Förra kuren hände inget mer än att min slemhinna blivit tjockare. Finns det någon här som inte reagerat på enkelkur men fått ägglossning av dubbel kur Pergotime?

Här bakom tangentbordet sitter en nervös, ängslig och längtande tjej så lite solskenshistorier uppskattas! Även lite tips och råd från er erfarna PCO:are och Pergotime-knaprare

• Svar på tråden PCO och Pergotime
  • friduss

Enligt mitt bmi är jag normalviktig, 170cm och väger 65kg och jag har PCO av den svårare graden ändå. Över 30 äggblåsor på varje äggstock. Det som gör det "lättare" är att det enbart är äggstockarna som är ett problem för mig, jag behöver alltså inte kämpa med en övervikt samtidigt, som jag kan tänka mig är en resa i sig.

Måste fråga, har ni ont av er PCO? Jag kan få så otroligt ont i mina äggstockar, det hugger och krampar. Min läkare sa att han inte kunde hjälpa mig med det? Hur har ni det?

• Lu89Th

Jag har pco och är nu gravid med vårat andra barn! Båda gångerna tack vare pergotime! första gången på andra kuren, denna gången segare,då tog de sig på sista kuren, åt 7 stycken..lycka till! Jag tror stenhårt på pergotime :)

• Agnesmamma2012

Jag är 179 och väger 73 , så ganska normalviktig för min längd , men visst något kilo kan man ju alltid bli av med ????70 kanske hade varit lagom . Funderar kanske på o börja med lchf om de inte tar sig andra kuren ?

• Anonym (Lina)

Jag är 178 och väger 69 kg så antar att jag kallas normalviktig. Har dock stora problem att hålla vikten och måste alltid tänka på vad jag stoppar i mig för annars rusar vågen fort.

Vägde över 90 kg för 3 år sen men ligger nu på mellan 65-70 kg efter viktnedgång med hjälp av lågkolhydratkost.

Cookie06 jag såg att du börjar med Pergotime imorgon. Jag började idag, kul att vi börjar nästan samma dag. Håller tummarna för dig ????????

• Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-05-11 10:37:51 följande:

Jag är 178 och väger 69 kg så antar att jag kallas normalviktig. Har dock stora problem att hålla vikten och måste alltid tänka på vad jag stoppar i mig för annars rusar vågen fort.

Vägde över 90 kg för 3 år sen men ligger nu på mellan 65-70 kg efter viktnedgång med hjälp av lågkolhydratkost.

Cookie06 jag såg att du börjar med Pergotime imorgon. Jag började idag, kul att vi börjar nästan samma dag. Håller tummarna för dig ????????

Ja roligt att se hur vi kommer reagera på denna kur, jag hoppas att det blir lyckat för båda!

Vet du förresten vad som är sagt angående sex i samband med att man äter Pergotime? Kram!
  • Anonym (Lina)

Verkligen!

Jag ska på VUL ca dag 10, men blir bog dag 12 för mig då de är på lördag. Så f

• Anonym (Lina)

Så får se vad de visar.

Min läkare sa att vi tar de som de kommer och ser hur min kropp reagerar och sen utgår vi från de

• Cookie06

Ja okej, jag ska på VUL dag 12 alltså nästa tisdag så får väl se hur det fungerat då. Håller tummarna!

• Anonym (Lina)

Ja precis, vi får uppdatera varann hur allt gått då.

Jag var litw orolig över att må dåligt av tabletterna men tog första imorse och märker än så långe inget vilket är skönt.

• Cookie06

Ja det måste vi absolut göra!

Ja jag är också orolig, mest för yrsel och synnedsättning eftersom jag kör en del bil i jobbet så vore det obehagligt om det slår till mitt i det.

Skönt att du inte känt av något ännu!

Har vården bemött er bra?

Svar på tråden PCO och Pergotime