Mallis87 skrev 2015-07-16 18:12:12 följande:
Grattis, va roligt!
Ja, barnvagnar är en ren djungel... Men utgå från vad du behöver den till! Vi bor på landet och har en stor emmaljunga med fyra, fasta lufthjul. Oslagbar på grusvägar och på oskottat vintertid!
Sen har vi en mindre vagn med svängbara framhjul där barnet sitter framåtvänd, som vi använder i stan. Svängbara hjul är supersmidigt. Dock har vi inte lufthjul på den, och de saknar jag. Bättre gung och vagnen går tystare med lufthjul och det fastnar inte en massa stenar i hjulen.
Sen beror de ju på - har du hiss vagnen ska få plats i, kommer du fälla ihop vagnen mycket och behöver att den tar litet utrymme? Sen är det ju jättesmidigt, om du köper en duo vagn (med både ligg & sittdel) att sittdelen går att vända och att ha både mot och ifrån dig. Sen är det väll lite vilken smak man har, jag själv gillar typ Emmaljungas utseende, tycker tex inte att bugaboo vagnarna är så snygga, utan är lite mer för de icke ergonomiska, tycker de är snyggare :)
Tack! :)
Jag tycker det är så svårt att veta vart man ska börja för vi har inte så mycket att ta hänsyn till- lyxproblem!
Vi bor i hus och behöver inte ta hänsyn till några mått. Där vi bor är det alla promenadvägar plana och fina- dock massa kullersten i stan och mer lantligt hos mina föräldrar så jag vill ha en vagn som passar för allt men här kommer det kluriga:
Min man och jag är såååå olika när det gäller detta, jag köpte en gammal Emmaljunga från 70-talet på blocket förra graviditeten som slutade i missfall och det är världens finaste vagn som jag skulle kunna tänka mig att ha ända tills det är dags för sittvagn medan min man knappt kan tänka dig att gå utanför tomten med den :)
Vi var och kollade första gången i förrgår- det är ju skönt att kunna klämma och provköra och vi gillade båda Brio Smile men i affären lät suffletten något vansinnigt högt när man fällde den fram och tillbaka och enligt personalen skulle det vara så. Kändes jättekonstigt då bebisen förmodligen vaknar av ljudet?
Hittade en vagn som hette Cybex Priam som vi gillade också men den kostade 9800 kr för chassi och sittvagn- ooops, mycket dyrare än vad vi tänkt oss ;)
Då var det bättre pris på den här :)