Inlägg från: himw |Visa alla inlägg
  • himw

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-11-11 15:29:17 följande:

Haha, jag med. Några var helt klockrena tycker jag.

Mysigt att pyssla med dem stora barnens rum. Härligt att ge dem lite extra uppmuntran såhär med innan dem får nytt syskon. Så det inte blir att allt fokus hamnar på bebisen.

Idag hade vi städfirman hemma och det var så sjukt härligt att komma hem, passade på att plugga på bibblan medan dem var hemma och städade, kände mig lite ivägen att vara hemma. Men var hemma och lämnande lite grejer innan det var dags att åka till jobbet och det var så rent och fräscht och luktade jättegott. Så det var skönt, lätt att hålla efter nu

Men Gud vad jag ångrar att jag inte sjukskrev mig resten utav veckan, så jobbigt att jobba, känner redan av ryggen och har bara varit här i 2 timmar. Ska vara här i 5 till. Suck!!!

Hoppas timmarna går fort för dig!

Snart kan du vara hemma och bara ta det lugnt! <3

Vilken städfirma tog ni? Jag är så sugen på att göra likadant- putsade de fönstren också?
  • himw
    Eleonor01 skrev 2015-11-11 21:07:49 följande:

Bristningar = kärlekens fartränder <3

Så gulligt!
  • himw
    qatteriin skrev 2015-11-13 20:25:21 följande:

Ja, ipren är ok under amning! Världens bästa sida både när man är gravid och ammar är www.janusinfo.se fast den kke du redan sett - där finns det aktuella forskningsläget för läkemedel huruvida de kan användas under graviditet eller amning, så sjukt bra.

Purelan är jag också ett fan av och har redan köpt på mig. Vi föredrog Inotyol till bebisrumpan men det får man ju prova sig fram till vad som funkar bäst. Vi kommer nog smörja med kokosolja om det behövs istället för babyolja, annars var Locobase repair nåt vi använde mkt på sonen men då var han lite äldre.

Jag har köpt en Physiomer Baby också, på rekommendation från andra, har aldrig provat det så jag kan inte säga hur det funkar. Men eftersom det inte finns näsdroppar till bebisar längre så kändes det värt ett försök, det är nåt som sprayar rent näsan.

Vi använde Sempers magdroppar mycket också men det är ju inget måste, så det väntar jag nog med tills ungen är ute.

Purelan fick vi i en babybox och den var super då jag redan haft ont i bröstvårtorna men vad är det andra?

Physiomer baby? Och magdroppar?
  • himw
    qatteriin skrev 2015-11-13 21:19:24 följande:

Physiomer är nånting som sprayar rent i näsan när bebisen är snorig, jag vet inte mer än så, haha! Men så många har sagt att den är bra så jag har gått på det. Magdropparna är bakteriekultur för bebisens mage, det tar ju ett tag att få en bra tarmflora och för en del hjälper det mot magknip och sånt.

Aha- vi har köpt en näsfrida- en snorsug :)

Börjar man med magdroppar direkt?

I en av babyboxarna fick vi en pysventil till bebisen om den har luft i magen- är det något man verkligen använder? Kommer inte luften ut som en fis?

Kanske jättedum fråga men vi skrattade åt rumpventilen :)
  • himw

Jag fick sms om att jag kunde hämta Libros babybox igår och har BF den 3 januari.

Det här med storlek på amningsbhar har jag också funderat på- hur pass stor skillnad blev det för er som har barn innan?

• himw

En list-ligist som jag som ääääälskar att skriva listor och stryka när det är klart fick på riktigt en sann lyckokänsla idag när vi gjorde det sista på appens checklista och fick 100% klart.

Sen är det säkert massa som vi glömt och inte tänkt på men det på checklistan är klart! :)

Det sista vi gjorde var att beställa barnvagn- i sista stund såklart iom att vi velat mellan två olika sen vi var och kollade första gången när jag var i vecka 15.
  • himw
    WiMe06 skrev 2015-11-14 15:12:37 följande:

Haha, jag ääälskar också listor, har nog gjort om ullaredslistan 3 ggr tror jag. Jag har lite lätt panik över checklistan i appen för hittills har jag bara 33% avklarat!!! Och vill denna bebis som yngsta grabben ville så är det bara 4 veckor kvar! Kom på det igår. Så jag kände paniken komma lite lätt igår, haha!

Men lyckan efter ni varit i Ullared och kan checka av mängder- det kommer bli toppen :)

Jag köpte ett par gravidtrosor i Ullared- svarta med en liten spets upptill- det var nog det bästa köpet! De är så himla sköna, mjuka och sitter perfekt över magen så missa inte dem!
  • himw
    amalie79 skrev 2015-11-14 20:18:28 följande:

Jag kollade på dem men så såg jag sambon rysa till ???? Är så varm också att ett lager tyg till över magen skulle få mig att svettas än mer ( jag är varmblodig i vanliga fall ska sägas)

Jag kör med hipsters av lägsta modell, som sitter under magen istället. Kan ha mina vanliga trosor bara de är låga.

Men de ser väldigt sköna ut det håller jag med om :)

Alltså om jag ska vara ärlig så tog jag med dem till korgen för att skoja med min man för jag har alltid retat mina närmsta att de blir så bekväma när de har varit gravida/fått barn men sen tänkte jag att det kanske kan vara bra och ha ifall att, jag har också bara hipsters i vanliga fall men nu går det inte alls- tycker det är obehagligt när något sitter åt vid magen.

Men dessa trosor- när magen kom ångrade jag så att jag inte köpte mängder av dem, de är bäst :)

Men man är ju inte supersexig i dem; naveltrosor tillsammans med strumpbyxor som sitter precis under brösten och stödstrumpor- mina mornar innan jag klätt på mig och går omkring i denna utstyrsel skrattar jag åt mig själv och har bekänt för kompisarna att jag också gått över till bekvämlighetssidan :)
  • himw

himw; Åh vad skönt!! Jag har typ 80% färdigt på den där checklistan, får nog vara nöjd med det ett tag, haha. Men nu till det viktiga; vad blev det för vagn?! Hälsningar barnvagnsnörden. Haha! Eller ja nörd och nörd, vi har bara haft fem vagnar till sonen... Två kvar nu. Och den sista vi köpt är min drömvagn, eeeeh just nu iaf, så jag får fantisera om andras vagnköp nu för det kan vara mina sista vagnar jag har hemma nu. Eventuellt. Om det inte kommer nåt bättre. Haha!!

Åh vagnen- jag har gått och varit lycklig över den hela dagen!

Det blev en Stokke Trailz, det har stått mellan den och Cybex Priam men vi tog beslutet idag i affären och det känns toppen! Vi bor i en kullerstensstad och mina föräldrar bor på en gård på landet och min svärmor bor i Norrland med fjällen omkring sig så vi hade rätt olika behov :)

Sen var det ju det här med färgen- jag var helt inne på beige eller grå och min man tyckte bäst om marinblå men vi fegade och tog en svart. Men det blev den bästa kompromissen så kan vi ha roliga åkpåsar och piffa till den med :)

Men vilken är drömvagnen som ni köpt? Jag tycker detta är så roligt- har sen jag blev gravid blivit tokig i att kolla vad folk har för vagnar och sen har mannen och jag haft smskonversationer som typ: "Såg en sån här nyss- den var superfin!" "Fetglöm den grå- den är tråkig i verkligheten!" :)

• himw

Jag älskar den skötväskan! Har den på Blocketbevakning. Har du sett att den finns i modell mindre- ser lite annorlunda ut men superfin!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)