Inlägg från: himw |Visa alla inlägg
  • himw

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-09-14 12:23:33 följande:

Jag längtar som en tok, haha

Julmat hade varit gott och lite julmust

Jag längtar mest efter julpysslet- la in semester på jobbet idag från den 14 december- det är bara tre månader kvar dit! Herregud- snart kommer våra bebisar!

WiMi- när du skrev julmust så fick jag nog min första gravidcraving- JAG MÅSTE HA JULMUST NU!!! :)

Kan man få tag i det nånstans- är så sugen på en kall julmust att jag storknar!
  • himw
    Seven Costanza skrev 2015-09-14 06:38:15 följande:

Gick in i vecka 24 i lördags. Ikväll kunde min man känna sparkar för första gången! Tidigare har bebisen slutat precis när jag sagt att han ska känna, så han tyckte det var jättehäftigt och blev väldigt exalterad <3 Är ju vårt första barn så allt är ju nytt . Jag känner bebisen någon gång varje dag nu så det känns tryggt.

Har era respektive kunnat känna något än?

Igår fick jag en spark- måste varit på lungan- så jag gjorde ett åhhouch-ljud på reflex, ropade på min man men såfort han lägger sina händer på magen och pratar med bebisen så är den blickstilla så vi har inte lyckats fånga någon rörelse tillsammans än.
  • himw

Har smsat min man att han måste fixa julmust till mig innan han kommer hem om han inte vill möta en drake- han verkar tro att jag skojar ;)

• himw

Oh! Extremt intressant- hur då? För tillsatserna för julmust kan man inte köpa nu va?

• himw

Jag äter frukost hemma- det gjorde jag inte tidigare utan åt på morgonfikat på jobbet så det blir frukost, frukostfika på jobbet, lagad lunch, lagad middag och något på kvällen typ knäckebröd eller frukt. Men däremot blir jag så hungrig att det är som jag inte sett mat på en vecka- speciellt frukost och lunch :)

Någon mer som blivit hungrigare? Och hur är det med er och er kroppstemperatur? Jag sover med öppet fönster och utan täcke på natten och är kokvarm på morgonen. På jobbet där det är rätt varmt och fuktigt så svettas jag som det vore tropisk varmt- väldigt pinsamt när alla andra går runt med normal kroppstemperatur och har stickade koftor på sig ;)

• himw
    WiMe06 skrev 2015-09-19 10:26:10 följande:

Är det någon mer som utbrott på sina stackars män ibland. Jag blir typ sårad av allt och ingenting. Jobbigt med alla hormoner och särskilt när det känns som ingen förstår att man har extremt mkt hormoner som påverkar kroppen i det här tillståndet. Har en rent ut sagt skitdag idag. Suck!!

Såna dagar har man ibland- det bli bättre imorgon när alla hormoner har lagt sig :)

Min man är positivt överraskad- han var förberedd på dagen-innan-mens-humör i nio månader, jag tror jag haft tre dagar sen jag blev gravid då det varit totalt omöjligt- men annars känner jag mig mer harmonisk än vanligt (kanske för jag varit så trött, haha!)
  • himw

Idag har vi varit hos barnmorskan och fick lyssna på bebisens hjärta- så himla fint!

Sen bokade vi upp alla tider till BF- så overkligt när hon säger på de två sista tiderna i december; "ja, de här får vi se om vi ses på eller om bebisen kommit redan"

Jag har jättesvårt att greppa att vi snart kommer ha en liten hos oss- även om jag längtar som bara den :)

• himw

Vår barnmorska bokade sista tiden den 4/1 och vi har BF den 3/1 så jag hoppas vi kommer ha den tiden så bebisen födds i januari men tror den kommer i december :)

• himw
    WiMe06 skrev 2015-09-22 11:37:27 följande:

Åh vad mysigt att lyssna. Känns som en evighet till jag ska till bm. Ska dit den 5 oktober. Det blir första besöket efter rul.

Var det ditt första besök efter rul?

Ja, det var så himla mysigt! Det var vårt första efter RUL så det kändes väldigt bra att få svar på alla frågor man samlat på sig sen dess :)

Hur är det med hormonerna- känns det bättre?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)