Inlägg från: himw |Visa alla inlägg
  • himw

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2015-12-11 08:34:14 följande:

Har ni packat bb väskan? Vad är de bästa ni har tagit med er? :)

Har bara packat kläder till oss alla, necessär med eget schampoo osv men fick tips från kompisar om idominsalva/lypsyl då man tydligen kan bli väldigt torr om läpparna av lustgas och sen har mannen packat ner skjortor så bebisen kan ligga hud mot hud mot honom efter tips från hans kompisar :)

Ska ta med egen kudde annars har jag inte kommit på något alls så hoppas andra svarar med massa smarta saker :)
  • himw
    WiMe06 skrev 2015-12-11 20:23:15 följande:

Ska man känna resultat direkt? Drack fem glas vatten för en stund sedan men tycker inte det händer så mkt mer än att jag mådde illa istället och nu ligger och huttrar på soffan. Känner henne lite lite och när jag känner henne gör det mer ont, känns som svepande rörelser liksom.

Hur går det för er? <3
  • himw
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 21:00:19 följande:

Har varit på kliniken idag, allt såg bra ut med bebisen Fick träffa två av läkarna som arbetar på förlossningen och de verkar bra. Man vet ju aldrig exakt vem som kommer jobba och som svensk är man ju van vid det, men här försöker de se till att man åtminstone har hälsat på de flesta av läkarna som kan tänkas förlösa ens barn, trevligt. Man har en sjuksköterska i början och sedan kommer läkaren in i utdrivningsskedet.

Jag blev tillsagd att åka till förlossningen när värkarna kommer med 6-7 minuters mellanrum, har ni fått samma besked eller vad säger de i Sverige? Jag har förstått det som att man räknar tiden från att en värk börjar tills nästa börjar, stämmer det? Fick också veta att om jag inte fått barn innan mitt sista bokade besök (dagen före BF) så bokar de en tid för igångsättning till exakt en vecka efter BF, så får man se om förlossningen startar naturligt inom den veckan eller om man blir igångsatt.

Till oss har de sagt att man ska ringa in när vattnet gått (och hålla koll på färgen på det), om man får en blödning eller när man hade 3 värkar på 10 min- eller när man känner sig osäker :)

Vet inte om det är samma direktiv överallt men i vårt landsting verkar de trycka hårt på att man ringer in till förlossningen och får råd- känns väldigt tryggt.

Men vad skönt att bli igångsatt så pass snabbt- har två kompisar som gått över tiden med 16 och 17 dagar och de sa att det var hemskt!
  • himw
    amalie79 skrev 2015-12-11 21:55:38 följande:

Jag känner precis tvärtom- de vill man ska ringa för att de vill ha en hemma så länge som möjligt. De var väldigt noga med att påpeka det på föräldrautbildningen , att man har det bättre hemma så lääänge.

Jag skulle känna mig tryggast med att komma in tidigt och sedan få stanna och slippa bli hemskickad

Vad tråkigt att du fått det intrycket- det beror ju helt på hur de säger det.

Vi har varit inne på förlossningen då jag inte kännt bebisen på samma sätt och då ringde jag innan och kände mig superhysterisk och var övertygad om att de skulle säga typ: Avvakta och återkom men vi fick komma in direkt och de var så himla gulliga i både telefon och på plats.
  • himw

Gud vad skönt!!!!

Det är sån lättnad när de kommer igång igen- bra att du åkte in!

• himw

Ikväll har vi haft minijul men jag har suttit ner hela tiden och inte gjort något ansträngande men ändå haft rejäla sammandragningar/förvärkar från kl 18 till nu när jag ligger i ett varmt bad. Känner de fortfarande men inte lika "hårda". Men en del ikväll var så jag var tvungen att sluta prata och andas- har ju 2 1/2 vecka kvar till BF- är det något på gång eller är det bara mer rejäla förberedelser? Vad säger ni? Är såååå nyfiken!

• himw
    WiMe06 skrev 2015-12-13 00:05:24 följande:

Herregud 2 1/5 vecka, ingenting ju. Jösses vad tiden går.

Det är ju jättesvårt att säga om det är någonting på gång eller om kroppen tränar upp sig ordentligt bara men Spännande om det är bebis som börjar sitt antågande, du måste hålla oss update om hur det går.

Lovar- ska försöka sova nu, det drar rejält fortfarande men inga andra tecken än :)
  • himw

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

• himw

Tänkte bara passa på att önska alla en riktigt god jul- har varit helt uppe i bebisen och inte läst något i tråden men är det någon mer som fått?

• himw
    Seven Costanza skrev 2015-12-23 23:10:51 följande:

Nej jag tror inte det - det var väl du som fick på lucia? Annars tror jag inte någon fått sedan dess. MeEmma hade något på gång men det var falsklarm. Hur går det med bebisen?

Precis, det går bra men vi är fortfarande inskrivna på Neo med hemsjukvård så de har varit hemma hos oss och vägt och gjort undersökning och imorgon ska vi dit på kontroll. Jag kämpar med amningen som går bra men jag har inte tillräckligt med mjölk så vi får sondmata henne var tredje timme.

Så himla skönt att vara hemma men samtidigt rätt nervöst, andra natten rosslade det när hon andades så vi turades om att sitta upp hela natten och kolla så hon verkligen andades men enligt barnmorskan var det ett vanligt ljud hos nyfödda då allt brosk är mjukt.

Mycket ska man lära sig och vara orolig för :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)