Inlägg från: himw |Visa alla inlägg
  • himw

BF Januari 2016 :)

Jag går in i vecka 18 i morgon och har haft molvärk till och från de senaste veckorna, antar att det är att bebisen växer så mycket nu men i natt vaknade jag av att det gjorde riktigt ont- på ett annat sätt så jag gick upp och fick då riktigt ont- som någon satte en kniv och vred om- höll i sig i en minut kanske och släppte sen. Nu på morgonen är det molvärk igen och jag känner mig som vanligt. Inget blod och inget annat konstigt.

Någon som haft liknande eller vad tror ni det kan vara? Har haft ont när jag rest mig hastigt- antar att det varit ligamenten men det var inte i närheten av smärtan från inatt.

Velar om jag ska ringa till sjukvårdsupplysningen eller bara avvakta och isåfall ringa MVC imorgon.

Lite lugnande svar hade varit underbart :)

• himw
    Seven Costanza skrev 2015-07-26 15:57:52 följande:

himw: är lika långt gången som du och jag hade liknande sådana smärtor du beskriver för någon vecka sedan. Såvitt jag förstod är der livmodern som växer och inger farligt. Hände tre-fyra gånger och sedan har jag inte känt det sedan dess. Om du har mycket ont kan du ju dock ringa din barnmorska eller sjukvårdsupplysningen.

Tack! Så skönt att höra!
  • himw
    Seven Costanza skrev 2015-07-28 08:18:19 följande:

Idag går jag in i v 18! Svårt att förstå att jag snart kommit halvvägs! Nu är det mindre än två veckor till vårt RUL (måndag 10/8) - hoppas att allt är bra med bebisen, att jag inte får ett ännu tidigare förlossningsdatum och att de kan se könet . Är väldigt nyfiken så jag kan absolut inte vänta till förlossningen med att få veta.

Kommer ni andra försöka ta reda på kön? Hur långt är det tills ni har RUL?

Det är så spännande! Vad har du fått för datum?

Vi har 3 januari- jag hoppas att det blir i januari även om det förstås är viktigast att bebisen mår bra men att fylla år i slutet av december- usch vad tråkigt ;)

Vi har UL om två veckor- hoppas att man kan se könet för jag är sååå nyfiken, tänker precis som du, skulle inte kunna hålla mig till förlossningen :)
  • himw
    Kixpix skrev 2015-07-29 22:27:46 följande:

Herregud.. Jag är i v16 och blir bara tröttare och tröttare. Någon annan som känner likadant? Klockan är inte ens elva och jag däckar snart...

Här är en till- jag har min första arbetsdag på måndag efter haft semester i 4 veckor. Ser fram emot att börja jobba men har sån ångest över hur tusan jag ska orka 9 timmars jobb varenda dag utan mina underbara lunchnappar på sisådär 2 timmar.

Hur gör man? Nu på semestern har vi haft det superlugnt och skönt och jag har varit helt slut på kvällarna ändå.
  • himw
    Kixpix skrev 2015-07-31 00:10:52 följande:

Ja, jag undrar också? Ska jag vara så här trött och där hjärnan inte riktigt hänger med, då kan jag inte jobba. Arbetar som undersköterska i hemtjänsten och där bör man ju vara VÄLDIGT skärpt vilket jag inte känner mig nu, då det bara blir värre och värre.

Jag har dock semester 2 veckor till, så kan ju alltid hoppas att det vänder... :/

Åh vad skönt med två veckor kvar- njut och vila :)

Vi har flextid på jobbet men den gick åt i en himla hastighet runt vecka 7-10 då jag nästan somnade vid skärmen på eftermiddagarna men jag hoppas jag har lite kvar till första veckan :)
  • himw
    WiMe06 skrev 2015-08-11 17:38:39 följande:

Åh, vart är ENERGIN? Jag är tillbaka på ruta ett igen när det gäller tröttheten! Jar spenderat em i soffan nu och barnen tycker jag är urtråkig!

Det är nog dags att fylla på lite järn tror jag, det blir nog att inhandla tabletter imorgon för såhär orkeslös vill jag inte vara längre. Orkar inte ta tag i minsta lilla syssla här hemma!

Här är en till som undrar!

Ska också börja med järntabletter imorgon och hoppas att det blir bättre. Jag gör min andra vecka på jobbet och har idag konstaterat att jag inte vill hobba heltid- är helt slut när jag kommer hem!

Hur har ni andra det? Har ni börjat jobba och hur funkar det för er?
  • himw
    WiMe06 skrev 2015-08-17 17:49:11 följande:

Är det någon här som tecknat gravidförsäkring? Jaf funderar på att teckna en gravidförsäkring extra. Eftersom vi fått barn tidigt innan så får är väl risken stor nu med och då får man ju ändå ersättning om man behöver stanna på sjukhuset eller så. Och såklart täcker den ju annat med och ngt skulle hända.

Jag tecknade en förra veckan innan vårt RUL då försäkringen gäller med den informationen man har när man betalar in den, kändes skönt ifall det skulle varit något.

Jag har inte lagt ner någon energi på att jämföra då jag har en kompis som gjorde en massiv undersökning för ett halvår sen då de skulle ha barn så vi valde mellan Trygg-Hansa och Länsförsäkringar och valde Trygg-Hansa då de har en superbra barnförsäkring som graviditetsförsäkringen smidigt går över i när man anmäler det.

Jag är en tryyghetsjunkie så vi tog extraförsäkring också :)
  • himw
    dinin skrev 2015-08-17 20:37:05 följande:

Varför bör man teckna en innan RUL? Funderar själv på om jag ska göra det då jag har RUL om en vecka, men försäkringarna börjar väl inte gälla förrän tidigast v 20? Jag har tittat på Folksam (eller sambon är den som sköter det, rättare sagt :) )

Som jag förstod det så gäller försäkringen ifall ni betalat den innan RUL även om den inte börjar gälla förrens efter. Men skulle de hitta något på ultraljudet som ni behöver använda försäkringen till är den giltig om ni löst den innan man "hittat felet".

Så sa hon som jag pratade med på TH- kanske skiljer sig mellan bolagen!
  • himw
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 17:12:28 följande:

Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...

Jag är inne på min tredje vecka efter semestern, jobbar heltid framför datorn med administrativa sysslor- inget tungt arbete men stressigt.

Jag grät när jag kom hem efter de första dagarna tillbaka på jobbet för jag var så trött och undrade hur fasen jag ska orka detta till 1 dec( tänker ta ut semester 1 månad innan BF). Lite bättre denna vecka men jag sover när jag kommer hem och orkar ingenting på kvällarna. Att hänga tvätten känns som ett evighetsprojekt :)

Märker att jag är långsammare och måste dubbelkolla det jag gör på jobbet som jag innan gjort på rutin- kan man ha amningshjärna när man är gravid?

Är det någon som fått G-penning på ett kontorsjobb? Hade gärna gått hem tidigare men tror inte stress och trötthet ligger till grund för det.
  • himw
    Pyret 85 skrev 2015-08-20 13:17:42 följande:

Så nu har jag pillat och haft mig på vagnen. Fullkomligt älskar den. Behöver dock ta av ett bakhjul för att få in den i vår lilla rio men det överlever jag eftersom hjulen är extremt lätta att ta av. En av dom bästa sakerna är att suffletten på sittdelen går att dra fram väldigt långt så barnet blir väldigt skyddat från sol och vind om det ligger ute och sover. Sittdelen är väldigt lätt att vända från framåt till bakåt och det är även väldigt lätt att byta från liggdel till sittdel osv.  Vi ska ju även köpa brio primo med bas och det babyskyddet kan du lätt klicka i på vagnens chassi. Brio smile får tummen upp från mig <3

Vad kul att ni är nöjda- den ser toppen ut! Liten plats men ändå rejäl. Vi var helt inne på denna men när vi kom till affären och klämde på den så tyckte jag att suffletten till sittdelen lät jättehögt- trodde det var något fel på just denna vagn men butiksinnehavaren sa att det var så på alla Smile men bara på sittdelen- liggdelen lät inget alls. Är det något ni tänkt på?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)