BF Januari 2016 :)
Två dagar på jobbet och jag kommer hem gråtandes. Är helt slut efter en arbetsdag. Sover oxå dåligt, vaknar tidigt och kan inte somna om. Känner att jag inte vet hur jag ska orka fortsätta. Hur har ni gjort som fått igenom en sjukskrivning såhär tidigt? Inte kan man bli sjukskriven för att man är slutkörd?
Jag har gråtit varenda vecka sen jag började jobba för fem veckor sen för jag är så jäkla trött när jag kommer hem- jag har inget fysiskt tungt jobb utan jobbar på kontor där det kan vara stressigt men jag har haft en jätteförstående chef och toppenkollega som hjälpt mig när jag inte hunnit- jag har blivit jättelångsam mot tidigare- så jag har känt mig väldigt skyldig för att jag är så trött.
Skyldig mot jobbet, mot min man som fått göra allt hemma för jag måste gå och lägga mig när jag kommer hem och för jag varit så tråkig :)
Sen har jag inte vetat vad som är normala graviditetskrämpor och vad man ska ta iom att det händer så mycket, har längtat så mycket efter denna graviditet så jag har känt att jag inte vill klaga på att jag mår så dåligt- särskilt när det är pga trötthet, hade känns enklare att gå till läkaren och be om sjukskrivning om jag legat och kräkts hela dagarna.
Jag har förmodligen haft världens tur och fick träffa den mest fantastiska läkaren nånsin men hon sjukskrev mig pga trötthet i två veckor och sen på deltid fram till jul. Jag vet ju inte hur mycket mitt blodtryck spelar in för på intyget har hon skrivit att mitt stigande blodtryck inte gör det lämpligt att jag jobbar 100%. Men den lättnaden jag kände när jag åkte hem istället för tillbaka till jobbet kan jag inte förklara- grät av lättnad :) Mycket gråtande var det blivit!
Kan inte tipsa dig om vad du ska göra eller säga- jag berättade hur jag hade det på jobbet, hur det fick mig att känna och att jag var orolig över att bebisen mådde dåligt av att jag stressade och var så "på gränsen" hela veckorna medan helgerna var en lång återhämtning inför nästa vecka.
Jag hoppas verkligen att du också kan få hjälp- jag hade aldrig trott att man kunde bli sjukskriven på grund av trötthet men jag är så tacksam över läkaren lyssnade på mig och så hoppas jag att försäkringskassan tycker det är en giltig anledning :)
Lycka till <3