• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Jag undrar hur det går för förstaförsökaren, har dem fått bebis än tro eller krystar hon för fullt just nu??

Får ta och leta upp födelselistan igen för nu är det ju många som kan fylla på den

• Nettiis

Jag är nu i vecka 38+2 och mår så fruktansvärt illa på kvällar och nätter. Gjort detta i ca två veckor nu och det förstör mina nätter. Har så svårt och sova och vaknar av att jag mår så illa.. Ligger och vrider och vänder mig och vissa nätter har jag till och med varit på toaletten för att spy.. Någon natt gick jag upp och stoppade fingrarna i halsen i hopp om att illamåendet skulle försvinna, men det kom tillbaka efter ett par timmars sömn.

Har ni några tips tar jag gärna emot det, för detta är olidligt nu.. Känner mig helt slut och skulle förlossning börja nu vet jag inte hur jag skulle orka, men då sätter väl adrenalinet eller nått igång.. Lider inte av illamåendet på dagen utan det börjar vid ca 21 och håller i sig till ca 5..

• WiMe06

Lägger in listan igen för nu hoppas vi den fyller på

FÖDELSELISTA:

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

WiMe06- BF 17/1. Flicka (Wendela) 2148 gr 43 cm. Född 28/12 efter igångsättning.

• amalie79

Så har Arvid gjort sin första tur till barnakuten. Temperaturen var 38,2 ikväll o vi åkte upp. Väntar på ett sista provsvar men det tar 1 1/2 timme så de ringer. Säkert ingen fara för allt annat var bra och de sa vi kunde åka. Men så orolig man blir

• mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-17 22:30:33 följande:

Jag är nu i vecka 38+2 och mår så fruktansvärt illa på kvällar och nätter. Gjort detta i ca två veckor nu och det förstör mina nätter. Har så svårt och sova och vaknar av att jag mår så illa.. Ligger och vrider och vänder mig och vissa nätter har jag till och med varit på toaletten för att spy.. Någon natt gick jag upp och stoppade fingrarna i halsen i hopp om att illamåendet skulle försvinna, men det kom tillbaka efter ett par timmars sömn.

Har ni några tips tar jag gärna emot det, för detta är olidligt nu.. Känner mig helt slut och skulle förlossning börja nu vet jag inte hur jag skulle orka, men då sätter väl adrenalinet eller nått igång.. Lider inte av illamåendet på dagen utan det börjar vid ca 21 och håller i sig till ca 5..

stackare. Det är verkligen fruktansvärt när man inte kan sova om nätterna.
    Hur äter du på kvällen, natten?
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-17 23:46:10 följande:

Så har Arvid gjort sin första tur till barnakuten. Temperaturen var 38,2 ikväll o vi åkte upp. Väntar på ett sista provsvar men det tar 1 1/2 timme så de ringer. Säkert ingen fara för allt annat var bra och de sa vi kunde åka. Men så orolig man blir

Förstår att du blir fruktansvärt orolig! Hoppas på att de ringer och säger att allt är som det ska nu. Och att ni alla får sova och känner er pigga och krya imorgon.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-17 23:46:10 följande:

Stackars liten, hoppas inte febern stiger utan att det blir bättre och att det inte är ngt.
    Det är klart man blir orolig för sina små när dem blir sjuka.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 23:59:55 följande:

Förstår att du blir fruktansvärt orolig! Hoppas på att de ringer och säger att allt är som det ska nu. Och att ni alla får sova och känner er pigga och krya imorgon.

Tack kära du de ringde till sambon precis nu och proverna visar inga infektioner ingenting så nu äter jag en kvällsmacka innan natten ( sambon ställer fram mat och säger ät för han blev rädd Arvid ska käka upp mig när han fick höra att jag tappat 13 kilo sen förlossningen. Försöker förklara att det är bebis, vatten, svullnad mm och att jag inte går under för det för jag är inte pinnsmal innan)

Sen ska jag krypa ner under täcket. Det var -16 ute och har inte fått upp värmen än. Och bebis vill nog äta snart, om han inte är totalt traumatiserad av klämmande och blodprov då :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-18 00:05:33 följande:

Stackars liten, hoppas inte febern stiger utan att det blir bättre och att det inte är ngt.

Det är klart man blir orolig för sina små när dem blir sjuka.

På sjukhuset visade den bara 37,7. Vi har tid på BVC imorgon förmiddag också så då pratar vi med henne med.