• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Min lilla snutta ligger just nu och bråkar vid bröstet, nu har hon tagit båda och är tillbaka på första bröstet igen. Vet inte om det är amningsnappen som stör henne eller vad hon håller på med egentligen.

Denna amningsnappen gör mig högst tveksam till denna amning just nu, jag hatar den, den fäster skitdåligt och hon bara sliter bort den när hon är ivrig och man måste liksom hela tiden hålla den på plats innan hon sugit en stund. Det känns som att den just nu bara förstör hela amningen. Jag vill kunna känna att amningen flyter men den där förbaskade nappen gör att det absolut inte flyter på. Bara krångligt.

Som igår när vi var hos svärisarna och hon skulle amma, då ska man hålla på och krångla med en jävla napp och få den på plats, och så trillar den av och det känns så jäkla utblottande att sitta och försöka få dit den med båda händerna innan man kan lägga till ungen liksom. Har försökt utan men det funkar inte, hon får inget tag, jag är alldeles för platt, har även testat att ta bort den när hon sugit en stund så vårtan liksom åkt ut lite men det funkar inte iallafall.

Förlåt för gnälligt inlägg.

• amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-18 00:16:37 följande:

Min lilla snutta ligger just nu och bråkar vid bröstet, nu har hon tagit båda och är tillbaka på första bröstet igen. Vet inte om det är amningsnappen som stör henne eller vad hon håller på med egentligen.

Denna amningsnappen gör mig högst tveksam till denna amning just nu, jag hatar den, den fäster skitdåligt och hon bara sliter bort den när hon är ivrig och man måste liksom hela tiden hålla den på plats innan hon sugit en stund. Det känns som att den just nu bara förstör hela amningen. Jag vill kunna känna att amningen flyter men den där förbaskade nappen gör att det absolut inte flyter på. Bara krångligt.

Som igår när vi var hos svärisarna och hon skulle amma, då ska man hålla på och krångla med en jävla napp och få den på plats, och så trillar den av och det känns så jäkla utblottande att sitta och försöka få dit den med båda händerna innan man kan lägga till ungen liksom. Har försökt utan men det funkar inte, hon får inget tag, jag är alldeles för platt, har även testat att ta bort den när hon sugit en stund så vårtan liksom åkt ut lite men det funkar inte iallafall.

Förlåt för gnälligt inlägg.

Nej det är väl inte gnälligt. Alla har väl någonting med amning någon gång. För mig är det att jag ibland mår illa när han suger tag. Hoppas det lägger sig om ett tag, att det är hormonerna:) köpte hem amningsnapp når det gjorde som mest ont men har inte testat. Han suger så fint och oftast gör det inte ont nu och någon gång då det blivit jobbigt har sambon gett honom en flaska, han tar det med
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-18 00:55:15 följande:
    Nej det är väl inte gnälligt. Alla har väl någonting med amning någon gång. För mig är det att jag ibland mår illa när han suger tag. Hoppas det lägger sig om ett tag, att det är hormonerna:) köpte hem amningsnapp når det gjorde som mest ont men har inte testat. Han suger så fint och oftast gör det inte ont nu och någon gång då det blivit jobbigt har sambon gett honom en flaska, han tar det med
    Vi håller på än, nu är vi tillbaka på bröst nr 2 efter en flaska ersättning och lite rumpbuffande, så mätt borde hon vara iallafall, nu är det nog bara tröst och någonstans att somna hon är ute efter.

Så kunde jag också känna i början när hon sög att jag nästan blev illamående. Det har säkert lite och göra med att kroppen är ovan vid att ngn suger på brösten. Hoppas det blir bättre för dig.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-18 01:33:30 följande:

Vi håller på än, nu är vi tillbaka på bröst nr 2 efter en flaska ersättning och lite rumpbuffande, så mätt borde hon vara iallafall, nu är det nog bara tröst och någonstans att somna hon är ute efter.

Så kunde jag också känna i början när hon sög att jag nästan blev illamående. Det har säkert lite och göra med att kroppen är ovan vid att ngn suger på brösten. Hoppas det blir bättre för dig.

Vi håller också på. Han släppte två gånger och jag försökte lägga honom i nestet men det gick han inte med pp minsann.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-18 01:33:30 följande:

Vi håller också på. Han släppte två gånger och jag försökte lägga honom i nestet men det gick han inte med pp minsann.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-18 01:41:44 följande:
    Det är en tröst att veta att man trots allt inte är ensam även om jag önskar att bebisarna kunde vara lite mer samarbetsvilliga

Har också försökt lägga ner henne i nestet men icke, och det duger inte heller att ligga "känguru", hon SKA ligga vid bröstet bara. Nappen fungerar inte heller inatt. Hon kunde väl åtminstone valt igår natt istället när inte grabbarna ska upp till skolan ;-P
  • Mallis87

Bf +3 idag. Vaknade vid 2 och kände att det rann till lite. Var på toa och kissade, torkade mig och sedan droppade det lite efteråt. Flytning eller vatten?! Kom även lite lite rosaaktigt slem när jag torkade mig, kanske börjar slemproppen att lossna? Men inte behöver man väll ringa förlossningen för detta än?

Sedan 2.30 har jag sedan haft lite småvärkar. Absolut hanterbara, först med ca 8 min mellanrum och nu har det avtagit och kommer lite sporadiskt, varar dock inte så länge. Hoppas det är på g nu! Får gärna vänta någon timme att dra igång såbarnvakten till dottern får sova en stund till :)

• Seven Costanza
    amalie79 skrev 2016-01-17 23:46:10 följande:

Så har Arvid gjort sin första tur till barnakuten. Temperaturen var 38,2 ikväll o vi åkte upp. Väntar på ett sista provsvar men det tar 1 1/2 timme så de ringer. Säkert ingen fara för allt annat var bra och de sa vi kunde åka. Men så orolig man blir

Oj va jobbigt hoppas det inte är något, bra att ni reagerade direkt!
    amalie79 skrev 2016-01-17 23:47:17 följande:

Just det, klump väger 4900 gram nu. Allt slaskande på tutten lönar sig:)

En stor godbit med andra ord = mycket att älska. Själv har jag en liten räka som vägde 3002 g vid första läkarbesök i torsdags när han var sex dagar (födelsevikt 3080 g). Vi hoppas att han "fettar på sig" nu varje vecka för jag tycker det ser så klent ut när man ser ryggraden. Nästa besök på torsdag, spännande att se vad han väger då .
  • Seven Costanza
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 17:39:41 följande:

Seven: Jag kan inte riktigt sätta ord på det jag känner. Det du har gått igenom är helt fruktansvärt och inget någon ska behöva genomlida. Att inte bli tagen på allvar när hela ens kropp kollapsar, utan få höra att allt är normalt, att det bara att ta sig samman och att det är en själv som överdriver...Ingen ska behöva börja sin första vecka som mamma på detta vis.Vad fantastisk du är som ändå trots smärtan lycka knyta an till er son! Är så otroligt glad över att de har hittat vad som var fel och att det har vänt för dig - att du börjar må bättre <3

Jag förstår att det måste ha vart väldigt jobbigt att var helt utelämnad inför sin partner när ni inte har den relationen. Men jag är helt säker på att han kommer älska dig ännu mer efter den här pärsen även fast han sett dig kissa ner dig. Vilken hjältinna du har vart och är.

Jag har pratat med min sambo ang det där med att bajsa på sig under förlossningen och vi har kommit överens om att det är okej om jag gör det och känns det inte okej för mig efteråt tänker jag sätta mig inne på toan och titta på honom när han skiter.(det kommer aldrig hända men skratt och humor är väldigt läkande.)

Tusen tack - jag gör mitt bästa för att hålla ihop och att sonen inte ska drabbas av detta utan jag vill ju njuta av honom och att han ska känna sig älskad. Jag ville skriva och berätta för er för att förhoppningsvis få bekräftat av andra gravida/mammor att det jag upplevt INTE är normalt trots att alla sa det. Maken och jag försöker gå igenom nu hur jag uttryckte mig och om jag undanhöll något av det som hände (inte helt hundra på om jag berättade för dem att jag hade så ont att jag inte kom upp tillräckligt snabbt och därför kissade på mig på väg till toan, för det var ju min man och inte ssk som hjälpte mig då och det KAN vara att jag inte sa något för att jag tyckte att det var förnedrande). Förstår precis hur du känner med bajset, för mig var det ju kiss då men det är ju samma sak. Himla roligt förslag du kom med, konstigt att han inte nappade Visst är skratt och humor läkande - det har varit ännu en av våra jobbiga saker för min man är en lustigkurre och jag älskar hans humor, så jag får skälla på honom HELA tiden att han inte får skämta ens minsta lilla för det gör så ont i magen när den drar ihop sig av att skratta eller gråta och han glömmer det gång på gång och så får jag ont. Att inte ens kunna försöka skratta åt eländet är riktigt jobbigt. Längtar så tills jag kan skratta igen .
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 23:46:10 följande:

Så har Arvid gjort sin första tur till barnakuten. Temperaturen var 38,2 ikväll o vi åkte upp. Väntar på ett sista provsvar men det tar 1 1/2 timme så de ringer. Säkert ingen fara för allt annat var bra och de sa vi kunde åka. Men så orolig man blir

Lilla plutten! <3 Skönt att proverna inte visade på nåt, krya på er allihopa nu!!