• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-18 10:33:25 följande:

Ja jag vet, det är bra ovanligt, men det känns så underligt om det inte skulle börja så den här gången, haha! Mest för att Axels började så, och båda mammas och båda syrrans... Men vi får se! Coolt med Hollywoodupplevelsen, haha, skönt att du inte var ute på stan!

Ja grejen är att dagen innan var jag ensam på stan, och vi hade funderingar på att gå på Frölunda- Modo på trettondagen... Tur jag inte satt på Scandinavium när det plaskade loss!
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-18 10:02:02 följande:
    Jag äter inget efter middagen förutom ett smörgåsrån precis innan jag lägger mig, det minskar mitt illamående lite. Det ligger några rån på nattduksbordet men inatt hade hunden ätit upp dom.. Så inatt har varit tufft och jag vakande nyss..
    Ja men då borde du ju inte må illa av att blodsockret bli för lågt, fast å andra sidan om rånen hjälper så skulle jag nog testa att små äta mer om natten så du får sova.

Jag är helt slut i dag, har tydligen fått den berömda nästäppan... har legat och snarkat som en orkester i natt tydligen... stackars min sambo... Någon som har tips för vad man kan använda för täppta näsor?
  • Mallis87

Färdig på fl, ctg såg bra ut, dock var det ingen vattenavgång, utan bm fick med sig en stoooor slempropp ut när hon undersökte mig! Förmodligen den som droppat tillsammans med vattning flytning. Sammandragningar ca var 4e minut. Och en vääääldigt buktande hinna! Gissar på att det blir som med barn nr 1, ett riktigt splash när det väl är på G! Bara hem och vila nu då och hoppas det tar riktig fart snart!

• mirakelspektakel
    Mallis87 skrev 2016-01-18 11:14:31 följande:

Färdig på fl, ctg såg bra ut, dock var det ingen vattenavgång, utan bm fick med sig en stoooor slempropp ut när hon undersökte mig! Förmodligen den som droppat tillsammans med vattning flytning. Sammandragningar ca var 4e minut. Och en vääääldigt buktande hinna! Gissar på att det blir som med barn nr 1, ett riktigt splash när det väl är på G! Bara hem och vila nu då och hoppas det tar riktig fart snart!

Åh vad spännande! hoppas att det drar igång snart då!! Lycka till!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-18 10:33:25 följande:
    hur gör du nu när din sjukskrivning är slut. kommer dina föräldrar komma varje dag fram till du föder? Får Axel inte gå på förskolan alls? hur mår ni? Är Axel frisk?`Du och din man?
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-18 10:35:28 följande:

Inte hört talas om denna??

Jag googlade och jag hittade ingen hemsida men han fanns på eniro och hitta och sånt, så det verkar som han fortfarande är verksam!
    amalie79 skrev 2016-01-18 10:40:30 följande:

Ja grejen är att dagen innan var jag ensam på stan, och vi hade funderingar på att gå på Frölunda- Modo på trettondagen... Tur jag inte satt på Scandinavium när det plaskade loss!

Haha ja herregud det hade väl varit en scen de sent skulle glömma!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-18 10:52:20 följande:

Ja men då borde du ju inte må illa av att blodsockret bli för lågt, fast å andra sidan om rånen hjälper så skulle jag nog testa att små äta mer om natten så du får sova.

Jag är helt slut i dag, har tydligen fått den berömda nästäppan... har legat och snarkat som en orkester i natt tydligen... stackars min sambo... Någon som har tips för vad man kan använda för täppta näsor?

Nasonex eller Rhinocort aqua rekommenderade min bm, för att man inte ska bli beroende så som man kan bli av de vanliga nässprayerna!
  • qatteriin
    Mallis87 skrev 2016-01-18 11:14:31 följande:

Ååh avis!!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-18 11:37:33 följande:

hur gör du nu när din sjukskrivning är slut. kommer dina föräldrar komma varje dag fram till du föder? Får Axel inte gå på förskolan alls? hur mår ni? Är Axel frisk?`Du och din man?

Axel får gå femton timmar i veckan eftersom jag är föräldraledig, men jag vågar inte få honom smittad med nåt mer nu känner jag när det blev så illa den här gången... Vi vuxna har klarat oss hittills, ta i trä, förkylda bara. Jag tror mina föräldrar gärna ställer upp men jag vill inte dra hit dem varje dag, det känns som det blir tillräckligt med det ändå sen när vi ska in till förlossningen, men förhoppningsvis behöver vi inte vänta så vansinnigt länge på det... Nån dag i taget kan jag nog klara med ongen även om det lär bli en del film. Det suger att behöva ta föräldradagar innan ungen är ute men samtidigt ger det ju friheten att jag kan ha ungen hemma, det hade jag ju inte kunnat om jag var sjukskriven, så det får vara så helt enkelt. Men nu vill jag bara ha ut bebisen...
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-18 10:00:41 följande:
    Det ligger ingen prestige i att kunna/vilja amma. Bara så du inte känner dig stressad och pressad över amningen. Tycker du ska känna dig nöjd att du kunnat amma såhär länge. Känns det som om hon blir mer nöjd med ersättning så är det lika bra, om inte bättre för er. Bara mina tankar,..

Nu ska jag försöka traven liten powernap. I natt var fröken vaken mellan 3-5. Känns ändå okej, det är ju bara för en kort tiden börjar bli trött. Dessutom startade inte bilen i morse så sonen är hemma idag. Tur min man fortfarande är ledig!
    Man får väl vara glad så länge det går som du säger. Har precis haft besök av vår nya bvc-sköterska och hon sa att hon aldrig hört ngn som sagt att det fungerar så bra med amningsnapp, hon sa att jag får kämpa på så länge jag känner men att det är helt okej att ge ersättning. Tack för påminnelsen