• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2016-01-18 18:39:33 följande:

Ni kloka kvinnor, nu är jag inne på detta med amningen igen. Väldans vad det tar fokus känner jag men jag måste bara fråga er.

Jag känner ju att detta med amningsnappen tar mkt energi från själva amningen och särskilt nattetid, nu verkar det ju mest vara snuttandet hon är ute efter ändå men är det dumt att pumpa och ge på flaska istället eller dem mål man ger på flaska ska man ta ersättning då för att liksom inte "sno" mjölken från amningstillfällena?

Skulle du kunna ge ersättning var 3-4:e timme och låta henne amma mellan målen kanske?

Jag har introducerat nappen på allvar idag och det funkar bra. Känns skönt att inte själv vara nappen när jag vet att hon precis ätit sig mätt.
    Börjar bli nervös för natten. Det börjar ta på krafterna att inte få sova. Idag har hon haft mycket mer vakentid än tidigare dagar så kanske vill hon sova mer i natt.., önsketänk :)
  • Seven Costanza
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-18 14:01:44 följande:

Nu är äntligen våran son här. Föddes i morse kl 10:08 å vägde 3980g å var 53cm lång. Var en intensiv förlossning där jag började öppna upp mig fort men stannade av vid 7cm så vi beslutade att avsluta med snitt. Tydligen så har ännu en läkare kollat på mina röntgenplåtar å han tyckte att jag var aningen s för liten. Tröttsamt att de andra två inte sett de innan. Men men kämpade i 14h sen fick det vara bra. Hade värkar som kom varannan minut å var jätte starka. Nu är vi på BB å ska försöka sova lite. Har inte sovit sen lördagnatt! Lycka till nu alla ni som är igång med ert födande heja heja heja!!!!

Grattis grattis! Hoppas ditt snitt ska läka fint och inte göra alltför ont!
  • Seven Costanza
    Lisasmor skrev 2016-01-18 14:02:48 följande:

Nu har äntligen lillebror anlänt! Han kom på BF+15 efter igångsättning som gick bra och fortare än jag trott, 14 timmar totalt. Nöjd med att jag fick prova på en vaginal förlossning efter snitt. 2 lika fina upplevelser men herre Gud va mycket "enklare" jag tycker det är var med planerat snitt..! Hade dock en jättepositiv förlossningsupplevelse trots att den avslutades med sugklocka. Häftigt hur mycket kraft kroppen (och psyket) har! Lycka till nu alla som väntar på bebis! <3

Oj BF +15 då måste det vara extra härligt att han äntligen är här, stort grattis!
  • amalie79

Idag har det varit en riktigt bra dag, vi var på BVC och så hälsade vi på mitt jobb när inte alla var inne ( min chef o min kollega som ska resa bort en tid träffade Arvid)

Sen tog vi oss faktiskt till Lindex och polarn för Arvid behöver ytterkläder. Windfleece overallen jag köpte på Tradera räcker knappt ens nu, de skulle enligt min syster vara stora i storlek men nja. Så nu har han en blå i stl 56 istället- vilket han aldrig skulle fått om det inte i goodie bagen från BB legat en rabatt kupong på 25% ;)

Mamman skulle köpa amnings- bh men mamman är feltillverkad. För bred över ryggen, även om jag inte är tjock, så får beställa fler av de jag har i resår istället!

Nu ska Arvid och jag ha Seinfeld och amningsmaraton i sängen. Skickade iväg sambon att spela tennis så.

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-18 19:35:12 följande:

Ja nu är det en hel del förvärkar - eller om det är värkar, fan vet, en del är jäkligt obehagliga iaf och alvedon är ju strunt samma. Ska ta ett bad sen så hoppas jag att det lugnar sig så jag kan sova inatt, är så jäkla trött. Men bebisen gillar inte förvärkarna för oj vilken fart det blir! En lugn natt och sen att det kör igång på riktigt i morgon bitti, det vore fint.

Haha ja så jäkla tekniska, kan inte fatta det! Mina föräldrar är ändå väldigt high tech, men vad gäller såna spel så är golfspel på datorn nog det vildaste de provat!

Om amning/flaskning; jag tror inte det blir problem vid amningstillfällena om du pumpar och ger på flaska, jag tror det stabiliserar sig utifrån den efterfrågan som finns, så gör det som känns smidigast tycker jag!

Woo, hoppas på imorgon!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-18 19:56:03 följande:

Idag har det varit en riktigt bra dag, vi var på BVC och så hälsade vi på mitt jobb när inte alla var inne ( min chef o min kollega som ska resa bort en tid träffade Arvid)

Sen tog vi oss faktiskt till Lindex och polarn för Arvid behöver ytterkläder. Windfleece overallen jag köpte på Tradera räcker knappt ens nu, de skulle enligt min syster vara stora i storlek men nja. Så nu har han en blå i stl 56 istället- vilket han aldrig skulle fått om det inte i goodie bagen från BB legat en rabatt kupong på 25% ;)

Mamman skulle köpa amnings- bh men mamman är feltillverkad. För bred över ryggen, även om jag inte är tjock, så får beställa fler av de jag har i resår istället!

Nu ska Arvid och jag ha Seinfeld och amningsmaraton i sängen. Skickade iväg sambon att spela tennis så.

Låter som en härlig dag! Bra med windfleecen - jag har också upplevt dem som stora men Axel har alltid varit en tanig modell och mindre än 56 hade vi aldrig.

Jag fasar för det där med amningsbh, har ju ett par gamla men de är så slitna och jag vet inte om storleken kommer passa... I Gbg gick jag till Eva Nette (på Frölunda torg) och fick världens bästa hjälp att hitta rätt modell (sen köpte jag en till likadan från glammom.se) men här har jag inte hittat nån affär som har så stora kupor som jag behöver... Hoppas jag klarar mig med de gamla!
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-18 20:22:55 följande:

Låter som en härlig dag! Bra med windfleecen - jag har också upplevt dem som stora men Axel har alltid varit en tanig modell och mindre än 56 hade vi aldrig.

Jag fasar för det där med amningsbh, har ju ett par gamla men de är så slitna och jag vet inte om storleken kommer passa... I Gbg gick jag till Eva Nette (på Frölunda torg) och fick världens bästa hjälp att hitta rätt modell (sen köpte jag en till likadan från glammom.se) men här har jag inte hittat nån affär som har så stora kupor som jag behöver... Hoppas jag klarar mig med de gamla!

Kanske får gå dit, vanligtvis är jag en 85C, har haft 90D under graviditeten så brukar ju inte ha problem. Min syster som är välutrustad rent generellt köper sina bh på change, de är tydligen väldigt hjälpsamma där även om det kostar en del så brukar det finnas ganska generösa klubbrabatter ibland och då passar hon på.

Jag har två mjuka goa från Carriwell som jag köpte nya till BB men de kan man inte gå ut i. De sover jag i. Sen även en mer rejäl som jag hade på jobbet under slutet av grav, när magen började trycka upp brösten :)

Min syster hade en 56 till sin flicka som var 51/4200 vid födseln och den var jättestor och den hade hon ända in i april, också januaribarn. Därför köpte jag 50 på hennes inrådan men han har redan fötterna nere i tårna typ. Men den var begagnad så nu åker den ut på Tradera så får vi nog nästan igen pengarna.

Hade jsg inte haft rabatt hade jag sldrig köpt en ny... De där små sliter ju aldrig på kläderna och det är en suverän overall för bilåkning och vårväder!

Mm en bra dag var det men definitivt gränsfall för vad jag orkar med just nu... Har ont både i kroppen ( förkylningen med) och såren nu... Men ligger nerbäddad skönt nu så:)
  • qatteriin

Jag ligger då INTE nedbäddad och har det INTE särskilt skönt, haha. Det är latensfasen snarare än några förvärkar bara, enligt förlossningen. Varken alvedon eller 40 minuter i kokhett bad har gett mig nån vila. Jag som inte ville vara lika trött den här gången som när Axel föddes... Det kommer bli en lång natt om inte det här plötsligt avstannar. :-/ Men fasen vad svårt att veta när vi ska ta hit mina föräldrar!! De har ju ändå en halvtimme att köra, men jag känner inte direkt att jag vill ha dem här nån längre stund när jag har värkar...

• Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-18 21:44:04 följande:

Jag ligger då INTE nedbäddad och har det INTE särskilt skönt, haha. Det är latensfasen snarare än några förvärkar bara, enligt förlossningen. Varken alvedon eller 40 minuter i kokhett bad har gett mig nån vila. Jag som inte ville vara lika trött den här gången som när Axel föddes... Det kommer bli en lång natt om inte det här plötsligt avstannar. :-/ Men fasen vad svårt att veta när vi ska ta hit mina föräldrar!! De har ju ändå en halvtimme att köra, men jag känner inte direkt att jag vill ha dem här nån längre stund när jag har värkar...

Åh så spännande! Avis deluxe faktiskt ;) skulle du inte kunna vara i sovrummet å de Sova på soffan? Eftersom natten kommer så hade jag nog gjort det om möjligheten finns. Tråkigt att behövs ge sig ut mitt i natten om det snöar som det gör här. Du lär ju åka inatt eller tidigt imorgon om det inte avstannar. Håll tummarna för dig :))