• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2016-01-18 21:53:40 följande:

Åh va mysigt, jag älskar ju också Seinfeld (uppenbarligen) Vi har en sådan där box och där finns bland annat alla Seinfeldsäsongerna, ska nog titta på dem en dag.

Jag begrep nästan detta ;) Ja det var mysigt, nu blir det tanka Arvid lite till och hoppas han somnar om, vi har slumrat gott båda två till säsong 6 :)
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-18 21:27:54 följande:
    Kanske får gå dit, vanligtvis är jag en 85C, har haft 90D under graviditeten så brukar ju inte ha problem. Min syster som är välutrustad rent generellt köper sina bh på change, de är tydligen väldigt hjälpsamma där även om det kostar en del så brukar det finnas ganska generösa klubbrabatter ibland och då passar hon på.

Jag har två mjuka goa från Carriwell som jag köpte nya till BB men de kan man inte gå ut i. De sover jag i. Sen även en mer rejäl som jag hade på jobbet under slutet av grav, när magen började trycka upp brösten :)

Min syster hade en 56 till sin flicka som var 51/4200 vid födseln och den var jättestor och den hade hon ända in i april, också januaribarn. Därför köpte jag 50 på hennes inrådan men han har redan fötterna nere i tårna typ. Men den var begagnad så nu åker den ut på Tradera så får vi nog nästan igen pengarna.

Hade jsg inte haft rabatt hade jag sldrig köpt en ny... De där små sliter ju aldrig på kläderna och det är en suverän overall för bilåkning och vårväder!

Mm en bra dag var det men definitivt gränsfall för vad jag orkar med just nu... Har ont både i kroppen ( förkylningen med) och såren nu... Men ligger nerbäddad skönt nu så:)
    Låter som du haft en super dag. Även fast du har lite ont i kroppen så tror jag ditt inre dansar... :)

Twilfit har amningsbh:ar, deras egna märke var inte ens speciellt dyra, de borde finnas i rätt stl för dig. Jag har redan nu 75 G, så alla normala butiker är helt körda. Om jag får till amningen så ska jag lyxa till det och köpa ett par svindyra bh:ar från någon av specialbutikerna här och prova ut dem ordentligt så att man vågar slå till på en bygelbh...
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-18 21:27:54 följande:
    Kanske får gå dit, vanligtvis är jag en 85C, har haft 90D under graviditeten så brukar ju inte ha problem. Min syster som är välutrustad rent generellt köper sina bh på change, de är tydligen väldigt hjälpsamma där även om det kostar en del så brukar det finnas ganska generösa klubbrabatter ibland och då passar hon på.

Jag har två mjuka goa från Carriwell som jag köpte nya till BB men de kan man inte gå ut i. De sover jag i. Sen även en mer rejäl som jag hade på jobbet under slutet av grav, när magen började trycka upp brösten :)

Min syster hade en 56 till sin flicka som var 51/4200 vid födseln och den var jättestor och den hade hon ända in i april, också januaribarn. Därför köpte jag 50 på hennes inrådan men han har redan fötterna nere i tårna typ. Men den var begagnad så nu åker den ut på Tradera så får vi nog nästan igen pengarna.

Hade jsg inte haft rabatt hade jag sldrig köpt en ny... De där små sliter ju aldrig på kläderna och det är en suverän overall för bilåkning och vårväder!

Mm en bra dag var det men definitivt gränsfall för vad jag orkar med just nu... Har ont både i kroppen ( förkylningen med) och såren nu... Men ligger nerbäddad skönt nu så:)
    Låter som du haft en super dag. Även fast du har lite ont i kroppen så tror jag ditt inre dansar... :)

Twilfit har amningsbh:ar, deras egna märke var inte ens speciellt dyra, de borde finnas i rätt stl för dig. Jag har redan nu 75 G, så alla normala butiker är helt körda. Om jag får till amningen så ska jag lyxa till det och köpa ett par svindyra bh:ar från någon av specialbutikerna här och prova ut dem ordentligt så att man vågar slå till på en bygelbh...
  • mirakelspektakel
    idape skrev 2016-01-18 23:04:53 följande:

Var hos bm idag och bebisen hade inte växt mer på 2 v! Är nu i v 40! Är det fler som haft så? Man blir ju orolig.

förstår att du blir orolig. men vad sa BM då? Tänker att hon borde sagt något om det är något konstigt? et ska iaf vara normalt att sluta gå upp i vikt efter v 38 och till och med gå ner i vikt... kanske bkir konstig kurva då tänker jag?
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-18 21:44:04 följande:

Jag ligger då INTE nedbäddad och har det INTE särskilt skönt, haha. Det är latensfasen snarare än några förvärkar bara, enligt förlossningen. Varken alvedon eller 40 minuter i kokhett bad har gett mig nån vila. Jag som inte ville vara lika trött den här gången som när Axel föddes... Det kommer bli en lång natt om inte det här plötsligt avstannar. :-/ Men fasen vad svårt att veta när vi ska ta hit mina föräldrar!! De har ju ändå en halvtimme att köra, men jag känner inte direkt att jag vill ha dem här nån längre stund när jag har värkar...

Åh heja heja!! Ring föräldrarna direkt. Då kan du fokusera på dig å dina värkar!' Komsiiiii bebis!!!
  • elinville
    idape skrev 2016-01-18 23:04:53 följande:

Var hos bm idag och bebisen hade inte växt mer på 2 v! Är nu i v 40! Är det fler som haft så? Man blir ju orolig.

Kan vara att bebisen sjunkit ner mer, då ökar inte sf-måttet även om bebis fortsätter växa...

Nu har jag då officiellt gått över tiden och är inne på bf+1... BM imorgon o så ska då få hinnsvepning! Har inte fått det med de två andra , hoppas det ger resultat!

Grattis till alla nyförlösta, och lycka till till er som är mitt upp i det :)
  • Förstaförsökaren26
    Seven Costanza skrev 2016-01-18 19:49:45 följande:
    Grattis grattis! Hoppas ditt snitt ska läka fint och inte göra alltför ont!
    Tack snälla! Det är mitt andra snitt å än sålänge så känns det ok. Gör ju såklart ont å sen en massa eftervärkar på det är inte så mysigt men absolut överkomligt! Är så tråkigt att du fått sån negativ upplevelse av snitt. Jag hoppas att smärtan går över snabbt för dej å att infektionen även den försvinner!! Slarvigt av vården i USA å inte ta det hela på allvar!!!
  • qatteriin

Rally-Sally kom ut 23:09, 23:00 klev vi ur pappas bil utanför förlossningen. Jag hann knappt upp i förlossningssängen, sen kom två krystvärkar och så var hon ute! Herregud! Värken innan gick vattnet, rakt i brallorna. Två små stygn fick jag, needless to say så hann vi inte få upp förlossningsbrev eller nåt men jösses alltså vilken upplevelse! Och vilken enorm skillnad från förra gången! Nu har lillan tuttat i en halv evighet och vi har fikat, jag är hög på adrenalin och på upplevelsen. Wohoo!

Suddig bild på hjärtat :

• Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-19 00:58:47 följande:

Rally-Sally kom ut 23:09, 23:00 klev vi ur pappas bil utanför förlossningen. Jag hann knappt upp i förlossningssängen, sen kom två krystvärkar och så var hon ute! Herregud! Värken innan gick vattnet, rakt i brallorna. Två små stygn fick jag, needless to say så hann vi inte få upp förlossningsbrev eller nåt men jösses alltså vilken upplevelse! Och vilken enorm skillnad från förra gången! Nu har lillan tuttat i en halv evighet och vi har fikat, jag är hög på adrenalin och på upplevelsen. Wohoo!

Suddig bild på hjärtat :

Jäklar va härligt!! Det va i grevens tid ni kom in då :)) ser tyvärr ingen bild.... Mobilen.... Men är säkert hur söt som helst :)

Stort grattis till er alla i familjen å bra jobbat!!