• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2016-01-19 01:12:08 följande:

Jäklar va härligt!! Det va i grevens tid ni kom in då :)) ser tyvärr ingen bild.... Mobilen.... Men är säkert hur söt som helst :)

Stort grattis till er alla i familjen å bra jobbat!!

Tack! Ja verkligen i grevens tid, herregud!

Slänger in en bild till bara för det, haha!

Nu sover både man och barn här på förlossningsrummet, jag borde väl försöka göra detsamma men jag är så speedad...
  • WiMe06
    idape skrev 2016-01-18 23:04:53 följande:

Var hos bm idag och bebisen hade inte växt mer på 2 v! Är nu i v 40! Är det fler som haft så? Man blir ju orolig.

Jag gick på tul under den här graviditeten och på första tulet hade bebis växt dåligt. På andra tulet hade bebis växt till sig rätt bra men på tredje tulet i v 37 hade bebis inte växt någonting nästan på 3 veckor, dem satte igång förlossningen för mig.

Låter dem dig gå längre om bebisen slutat växa? Eller vad säger dem om det?
  • Seven Costanza
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-19 00:35:44 följande:

Tack snälla! Det är mitt andra snitt å än sålänge så känns det ok. Gör ju såklart ont å sen en massa eftervärkar på det är inte så mysigt men absolut överkomligt! Är så tråkigt att du fått sån negativ upplevelse av snitt. Jag hoppas att smärtan går över snabbt för dej å att infektionen även den försvinner!! Slarvigt av vården i USA å inte ta det hela på allvar!!!

Ja jag har ju ingen uppfattning om hur det ska kännas men har ju hela tiden känt att min smärta inte kan vara normal för om alla hade så ont förstod jag inte varför man frivilligt skulle vilja snittas.

Kan du beskriva hur du känner dig? Har du problem att ta dig upp ur sängen/sitta/skratta/gråta/hosta? Vad får du för smärtlindring? Har du kateter och isåfall hur länge får du behålla den? Klarade du att kissa utan problem när du blev av med katetern förra gången? Får jag fråga vad anledningen är att du gör snitt? Var båda snitten planerade?
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-19 00:58:47 följande:

Rally-Sally kom ut 23:09, 23:00 klev vi ur pappas bil utanför förlossningen. Jag hann knappt upp i förlossningssängen, sen kom två krystvärkar och så var hon ute! Herregud! Värken innan gick vattnet, rakt i brallorna. Två små stygn fick jag, needless to say så hann vi inte få upp förlossningsbrev eller nåt men jösses alltså vilken upplevelse! Och vilken enorm skillnad från förra gången! Nu har lillan tuttat i en halv evighet och vi har fikat, jag är hög på adrenalin och på upplevelsen. Wohoo!

Suddig bild på hjärtat :

Men wow! Va häftigt, stort grattis!
  • elinville

Rally-Sally kom ut 23:09, 23:00 klev vi ur pappas bil utanför förlossningen. Jag hann knappt upp i förlossningssängen, sen kom två krystvärkar och så var hon ute! Herregud! Värken innan gick vattnet, rakt i brallorna. Två små stygn fick jag, needless to say så hann vi inte få upp förlossningsbrev eller nåt men jösses alltså vilken upplevelse! Och vilken enorm skillnad från förra gången! Nu har lillan tuttat i en halv evighet och vi har fikat, jag är hög på adrenalin och på upplevelsen. Wohoo!

Suddig bild på hjärtat :

Wow!! Så häftigt, blir så avis!! Grattis!! :)

Här är det sömnlöst, utan ngn som helst anledning... Suck! ;)
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-18 23:21:18 följande:
    Grattis till befordringen, du är inte längre bara mjölkko, utan även tröstnapp! :p
    Bra att din man tog över kommandot, förhoppningsvis så får ni alla sova en stund nu. Är det stor skillnad på olika nappmärken? Finns det märken som är extra små? Är det möjligen så att för tidigt födda små barn mer sällan tar napp? Min brorsdotter vägrade oxå napp nämligen.  
    Haha, tack

Det finns ju lite mindre storlekar men dem är ju rätt stora ändå, vet inga speciella sådär, fick en liten från mam när vi var på Neo men jag tycker den är lika stor i sugdelen som dem som man fått i babyboxarna, det är typ bara skölden som är mindre. Vi använder den
    och sen esska happy mini. Det är dem minsta jag hittat i butik. Vet att vår mellersta grabb hade napp från Nuk och jag tyckte dem var bra då. Kanske skulle köpa hem ngn sån och testa. Vet inte om det har att göra med att hon är mindre, när vi åker vagn eller bil funkar nappen bra dem ggr vi behövt då.
  • WiMe06

Suddig bild på hjärtat :

Amen jösses människa, vilken raketförlossning!!

Superstort grattis kära du Nästan bf iallafall

Njut nu av ert lilla gryn. Så fin hon är!!
  • Elma

Suddig bild på hjärtat :

Åh vilka härliga och söta nyheter, stort grattis! Haha vem kan sova efter något sånt? Hoppas ni alla mår bra nu.

O jag som tyckte min tid på förlossningen gick snabbt (1 timme 40 min) innan dottern föddes, hann du ens känna att det redan var dags?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 02:05:37 följande:

Tack! Ja verkligen i grevens tid, herregud!

Slänger in en bild till bara för det, haha!

Nu sover både man och barn här på förlossningsrummet, jag borde väl försöka göra detsamma men jag är så speedad...

Men söte värld så fin hon är! Bra kämpat! <3
  • qatteriin

Nä jag fattade ingenting, haha, och maken ännu mindre! Chattade med ett par kompisar på fb där vid 21:30, som skällde lite på mig och sa att det var hög tid att ringa barnvakten, så då gjorde jag det. Och vilken tur att jag gjorde det!! Det hade jag verkligen aldrig trott, att det skulle gå så fort och så enkelt. Sista halvtimmen hemma var värkarna rätt jobbiga men ändå hanterbara, inte alls så tuffa som jag upplevde dem förra gången. Ofattbart, kommer nog ta ett tag att smälta faktiskt. Att det gick så jäkla bra också, ingen vidare bristning ens... Ja skillnaden mot första förlossningen blev oerhört mycket större än jag nånsin hade kunnat tänka mig. Vilken grej.