Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-18 16:27:40 följande:
    Åh typiskt att den inte fick plats! Vi får skjuta sängen mer åt ena sidan för att få plats med spjälsängen och då går det nätt och jämnt, tack och lov. Hoppas du inte behöver lida för mycket av aktiviteterna!
    Ja, så jäkla typiskt, vi kan tyvärr inte flytta vår säng mer åt ena hållet för sängborden är fastskruvade på vägen och vill inte behöva skruva ner dem helst, och tyvärr hade det nog inte hjälp mkt för vi hade nog inte kommit in i garderoberna iallafall. Så jäkla synd.

Haha, jag lider redan, fick lägga mig på sängen en stund nu för shit vad det värker i fogar, rumpa, höfter och sammandragningar, haha.

Härligt att du fått undan på jobbet nu och fick en trevlig lunch med, Skönt att du får vara ledig nu så du kan vila ut ordentligt. Mysigt med julmarknad
    Våra kids ville sova hos svärisarna i helgen så vi blir barnfria, säkert sitta ggn innan bebis kommer, så vi tänkte försöka se en bio eller nåt, men undra jag om min kropp pallar det, haha.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-18 21:22:44 följande:

Bebisens hjärtljud var för högt idag så jag ska på monitoring på sjukhuset om 1,5 timme. Hoppas att det inte är någon fara men det känns olustigt. Min man kunde i alla fall omboka en grej på jobbet så han kommer följa med. Det är hans sista dag på jobbet före jul så det var lite svårt, men skönt att han lyckades slita sig därifrån. Usch jag hoppas att det inte är något fel

Usch då, hoppas att allt ser bra ut. Skönt att din man kan följa med dig. Hur höga var hjärtljuden? Trodde dem det kunde bero på att bebis var stressad eller ngt annat?
    Skönt att dem kollar upp det. Håller tummarna för er.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-19 00:01:32 följande:

Tack för att ni tänkt på mig, allt var bra med bebisen. De kollade först fostervattenmängden och sedan fick jag ligga med monitorn i 20 minuter. Bebisen hade 160 någonting imorse och det var för högt, men nu var det ett normalt medelvärde.

Jag förstod det som att det var hjärtslagen men det var kanske pulsen? Jag slutade nog lyssna när de sa att det inte var normalt...

Skönt att allting var bra.
    Sist jag var hos bm och hon lyssnade så gick bebisens hjärtljud upp i 160 men dem gick ner sen efter en stund. Min bm sa att det var bra att bebisens hjärtljud gick upp när den blev stressad men att dem gick ner igen. Och det var bättre att dem gick upp när den blev stressad än att dem sjönk. Så kanske din bebis blev lite stressad i fm med när dem lyssnade.

Tack för tipset med vätska, aldrig hört att det kan påverka bebis hjärtljud. Jag är nog alldeles för dålig på att dricka nu när man är hemma.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-19 10:30:19 följande:

MeEmma hur går de???

Tänkte samma sak, undra om det blivit nån bebis tro? Tänk att den första tittat ut, blir en till nu tro?
  • WiMe06
    Defeateris skrev 2015-12-19 23:08:18 följande:

Har haft rätt mycket energi de här senaste dagarna. Hade sonen (1,5) hemma från dagis igår, vilket är en stor grej för mig då jag fortfarande inte blivit helt återställd från min förlossningsdepression än och är ganska skör. Men han har sovit så otroligt dåligt på sistone och sov så gott när vi hade behövt gå upp för att åka iväg. Så när han väl vaknade konstaterade jag att det skulle vara mer jobb med att få iväg honom än vi skulle tjäna på det - han skulle typ bara hinna äta och sova där och då skulle jag ändå få mer egentid om han var hemma. Men det har gått skitbra nu i två dagar, så otroligt skön känsla!

Dock har mycket av energin gått åt till julstök och framför allt städning. Det har gått hur bra som helst, även att lyfta/bära, klättra upp på stolar osv. Men kvällarna alltså - ryggen dödar mig! Så idag tog jag fram min TENS igen, så jäkla gött. Maskerar typ all smärta.

Men ja. Nu är all städningen avklarad, utom typ dammsugning och golvtvätt och sånt. Har rensat och städat ur alla skåp i kök, 2 badrum, grovköket, rensat och städat ur förrådet, samlat ihop allt jag ska ta till återvinningen imorgon, planterat om blommor, tvättat-sorterat-vikt all tvätten osv. Så nu får jag äntligen ägna mig åt alla de roliga sysslorna - imorgon blir det pepparkakshjärtan (och kaaaaaaanske ett hus), nejlikeapelsiner och kanske en ljusslinga i trädet utanför. Ska se om jag orkar sy något åt lillasyster när storebror sover middag också.

Hoppas verkligen att sambon inte får övertid på måndag utan är hemma med oss då....

Vad skönt att det gått så bra med sonen hemma.
    Vad jobbigt med en förlossningsdepression, är du inte orolig nu inför nästa förlossning och bebistid? Det känns så bra tycker jag att man verkligen har börjar prata om detta med depression i samband med födsel, läste senast idag i vi föräldrar om en tjej som fått det.
  • WiMe06

Nu har maken och jag just kommit hem från bion. Vi såg en underbar jävla jul, men herregud vad det kändes i hjärtat med lilla bebisen i slutet. Tänk att man själv ska få ha en sån liten i famnen. Samtidigt som jag fick en chock och undrade vad åren med dem stora barnen tagit vägen. Herregud nästa år är äldsta sonen närmre myndig än bebis och snart står man väl där med studentplakat i handen. Helt sjukt.

Gick rätt bra att sitta på bion men visst känns det i kroppen efteråt. Ni får ursäkta mig nu men herregud vad fisig jag var när man kom hem och suttit still så länge. Det var tur inga barn var hemma, haha!!

• WiMe06
    Defeateris skrev 2015-12-20 00:04:46 följande:
    Ja, det har varit en rätt jobbig tid sen han kom. Men jag har fått bra stöd nu under graviditeten så även om det finns en viss oro är den mycket lättare nu än i början. I början gick det inte en dag utan att jag funderade på abort och sterilisering.. Men tack vare en jäkligt bra psykolog så har det lättat massor. Idag ser jag fram emot det. Förlossningen har dock inte alls skrämt mig utan "bara" den första tiden. Tillsammans med psykologen har vi också tagit fram lite strategier, bland annat ska jag inte vara föräldraledig i början utan ta ut semester i två månader medan sambon är pappaledig så vi är hemma tillsammans. Sonen ska gissningsvis få utökad tid på dagis sedan när pappan början jobba igen så jag hinner få lite återhämtning och vila. Vi har konstaterat att just sömnen är otroligt viktig för att jag inte ska krascha igen så det har vi också pratat om.

Dessutom vet ju BVC om att jag drabbades sist så de har mer koll. Jag kommer också ha kvar kontakten med psykologen efter förlossningen för uppföljning och stöd. Så det känns bra..
    Vad skönt. Det låter som du fått väldigt bra hjälp och stöd på vägen. Vad skönt att höra att det känns bra för dig och att ni hittat en lösning som förhoppningsvis kommer funka bra för er
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-20 04:37:22 följande:
    Vi såg också den igår kväll! Tyckte den var jättebra :) sambon konstaterade att man får ha rätt sjuk humor för att tycka det, även om han också gillade den:)

Konstaterade också att bio gick bra att gå på, behövde varken kissa eller få ont nånstans så nu ska vi försöka se En man som heter Ove i julhelgen också. Bio är ju en av de saker jag kommer sakna mest och även om sambon har lovat mig att få gå så snart det funkar och jag känner för det så kommer det ju dröja ett tag innan vi går tillsammans igen, jag han, mamma och mammas gentleman caller ( nej min mamma är inte Blanche Deveraux i Pantertanter men vi brukar skoja om hennes vän lite)

Sambon gillar inte ens bio särskilt så han lämnar gärna det med varm hand till mig o stannar hemma själv så.

Jul- ia, ha ha, ett rejält och bra namn men alldeles för vanligt och så heter min systers bonus det. Lite synd!
    Ja, tyckte den var helt ok, men sambon gillade den inte alls. Men man fick några goda skratt tycker jag

Skönt att din sambo är redo att släppa iväg dig på bio så snart det går. Det är väldigt sällan jag går på bio, så igår var mysigt att komma iväg med sambon.

Gällande att berätta när vi åker in så kommer vi bara berätta för min mans föräldrar eftersom det är dem som ska passa barnen. Jag har ju ingen kontakt med mina så behöver inte fundera på den biten.
  • WiMe06

Längtar så mkt efter bebis nu men känner också som er andra att bebis mer än gärna får stanna två veckor till. Mest för sin egen skull också

Ligger i sängen igen och bara njuter av att ingen behöver mig just nu, jag och mannen har varit i stan och ätit frukost på stadshotellet och sen gled vi hem igen och kröp ner i sängen. Ska försöka unna mig att se en film tänkte jag

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-20 12:20:55 följande:
    Såklart alla ska vara redo men jag förväntar ju mig samma möjligheter som han har till att träna, gå på saker ibland osv. Sedan kanske man inte kommer vilja eller ibland orka det men iaf få chansen. Jag har ju mina symöten varannan vecka och bokcirkel ca 1 ggr per månad men det är ju bebisvänligt, tror tom de skulle bli ledsna om bebis inte kommer med :D

Det var liksom villkoret för att det skulle bli något barn här. Att vi delar på det som går. Sen blir det ju naturligt att han får mindre tid för sitt eget som sagt Iom att han kommer ha tre barn varannan vecka men så är det ju redan idag, de veckorna killarna kommer så är han ju mest med dem och ska han iväg så får farmor och farfar ta den äldste.

Nu iof så lämnar vi ju dem själva på dagtid om vi åker iväg, men inte kvällstid än och inte om vi lämnar stan.
    Jag tycker ni verkar vara på så rätt plan för hur ni vill ha det så jag tror det kommer att gå jättebra för dig. Din sambo verkar verkligen förstå dig och vad du har för behov. Det är väl klart man ska hjälpas åt med barn, man är ju två om att sätta dem till världen
    Sen är jag nog den i vårt förhållande som vill ha kontrollen över det mesta
Svar på tråden BF Januari 2016 :)