Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

Mallis87 skrev 2015-07-16 18:03:41 följande:
    Då vet jag ju nog förmodligen vem han är haha ;) Förstår om du inte vill skriva ut namn eller så, men lite nyfiken blir man :)
    Jag chansade bara på vad du heter i förnamn. Börjar efternamn på N? Du bor utanför hlm i IB? (Får förkorta så ingen fattar ;) sökte nämligen på Facebook ;)
  • Kixpix

Tänkte höra här om det är många som har tänkt på att det finns ganska mycket gratisprylar man kan beställa genom att bli medlem lite här och där.
    Jag har fått hem ett paket från Lloyds apotek (min sambo fick hämta) och ett paket kom idag från GoBoken. GoBokens värde är cirka 500kr.

• Kixpix
    Blgebo skrev 2015-07-16 22:04:38 följande:
    Jag har hämtat boxen påbabyproffsen, beställt en som snart kommer till apoteket hjärtat, ska gå och hämta ut på kronans apotek och har en som väntar på lloyds. smile1.gif Nackdelen, är att man säljer sina uppgifter till vissa företag, så jag har fått massor med samtal från säljföretag smile4.gif  
    Goboken hade jag med första barnet, avr så jobbigt att bli av med dem sen,så jag vill inte ha ngt paket från dem. Men de har säkert blivit bättre sedan dess. 
    Ja, jag tänkte också beställa de andra boxarna som finns på olika apotek!

Jaså? Sen jag "gick med" där har jag inte hört någonting? Har inte fått några mejl om nyheter eller liknande. Får väl se om de börjar trakassera. Fördelen är ju att man kan blockera nummer på telefonen :)
  • Kixpix

Sen kan man gilla MAM och bambino på Facebook så får man en gratis napp och en sked :)

• Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-07-17 00:32:35 följande:

Oj. Har ni redan hämtat ut gratisboxar? Jag tänkte vänta några veckor till minst innan jag hämtar ut några boxar. För mig känns allt så himla tidigt ännu, vågar egentligen knappt tänka på bebisprylar.

Ja min sambo hämtade ut boxen eftersom han var iväg och jobbade och då låg ett av apoteken där, som inte finns så när där jag bor, så det var därför jag beställde boxen åt honom. Haha :)
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-18 08:04:11 följande:

Ni som gjort ultraljud redan eller lyssnat på hjärtat hos barnmorskan. Hur långt ner låg bebisen? Jag var på inskrivning igår ochbm lyssnade på hjärtat, började typ 5 cm under naveln, men där hördes inget så jag fick dra ner troskanten lite, och långt där nere låg den! I min förra grav när bm lyssnade på hjärtat vid samma tid, (veckan14) låg bebisen längre upp.

Min bebis ligger ovanför blygdbenet. Alltså väldigt långt ner. Ligger jag ner och känner ovanför benet kan jag känna min livmoder :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-07-18 15:10:50 följande:

Första gravidkläderna inhandlade nu. Börjar bli ont om kläder i garderoben som passar men fy vad ont om klänningar dem hade. Tråkigt!

Fruktansvärt dåligt utbud. Var köpte du kläder? Var har ni andra hittat? Jag måste åka iväg och köpa nya underkläder. Min trosor har blivit för små då höfterna har skjutit i bredden ;)
  • Kixpix
    amalie79 skrev 2015-07-18 16:53:09 följande:

[quote=75538475][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-07-18 16:40:21 följande:[/quote-nick]Jag köpte två lösa linnen för jag vill inte visa magen på stan förrän efter RUL och jag känner mig rätt plufsig redan tyvärr.[/quote

Ja jag körde vanligt linne under och lösare över sista veckorna till och från jobbet. Nu har jag semester och bryr mig inte så mycket längre om det syns :)

Nu vet jag att just du Seven ( åh jag ser George och Susan framför mig varenda gång jag läser det) ska flytta utomlands, men hur tänker ni alla kring föräldraledigheten.

Det är inte många saker vi planerar i detta stadiet men just detta har varit lite av en avgörande sak för mig då jag tidigare planerat barn med min fd som totalt vägrade föräldraledighet. Jag tycker man ska dela lika!

Nu tänker vi som så att barn i januari, jag hemma över sommaren. Mannen semester i augusti så vi går omlott och sedan ska han vara hemma lika länge, ungefär. Min chef ställde frågan försiktigt redan med en gång, om jag tänkte stanna hemma ett helt år och mitt spontana svar var no way!

Sedan kanske man ändrar sig, men jag känner mig själv rätt väl och tror faktiskt inte det.

Tyvärr blir den frågan alldeles för lätt att svara på.. Jag kommer vara hemma. Min sambo tjänar lite mer än det dubbla än mig,varje månad, så utan hans inkomst, blir det snålt. Han är dock säsongare, så han kommer vara hemma med mig dec 15-mars/april -16. Sen går han av i december -16 och då har jag sagt att jag kan hoppa in och jobba och dryga ut mina förändrardagaf från och med barnet fyller ett år. För sen är van ju hemma dec -16 till mars/april -17 :)
    Så för oss blir det nig smidigt och bra till slut.
    Min sambo säger heller inget om att jag kommer vara hemma mer eller ej, men med tanke på hans lön så får det bli så här :/
  • Kixpix
    amalie79 skrev 2015-07-18 18:50:47 följande:

Så duktiga ni är tycker jag som tycker det känns ok att ta nästan hela ledigheten själva.

Hade vår situation sett ut så hade jag nog sagt nej till gemensamma barn. Är verkligen inte supermammatypen, tycker just den där spädbarnstidem verkar urtrist, en transportsträcka till att få en individ man har lite utbyte med.

Från ungefär 2 år verkar de flesta av mina vänner som känt likadant ha tyckt det blivit roligt på riktigt att ha barn när man frågar dem:)

Egentligen finns det inget att diskutera gällande vår ledighet. Nu har vi sån tur att min sambo är säsongare och går på a-kassa när vi ska ha barnet. Plus får han en månads innestående lön och semesterersättning så vi klarar oss bra.

Hur gör ni som redan har barn, som är över ett år? Man måste ju ta ut 5 dagar då, vilket jag tycker är absurt!
  • Kixpix
    Emelie86 skrev 2015-07-19 12:26:11 följande:

Har ni berättat än på jobbet att ni är gravida eller när planerar ni att göra det?

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Gick in i vecka 15 igår och jobbar nu min sista vecka innan jag går på semester. Vill helst berätta innan jag går på semester men samtidigt vore det skönt att vänta tills efter rul för att se att allt är bra. Men rul är inte förrns den 19 augusti och vet inte om jag står ut så länge med att hålla detta hemligt Flört Hinner dessutom börja jobba igen innan rul och antar att magen kanske är lite svår att dölja då? Obestämd

Japp, jag fick lov att berätta på jobbet redan i v7. Detta för jag arbetar som usk inom hemtjänsten och vi har en brukare som har multiresistenta bakterier.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)