-
Då har vi RUL samma dag :))WiMe06 skrev 2015-07-19 17:21:57 följande:Jag har berättat för min chef, men inga arbetskamrater vet om det ännu. Börjar jobba om 4 veckor igen men har inte heller hunnit med RUL då det kommer vara den 26 augusti. Men kommer inte heller kunna dölja magen innan rul, så arbetskamraterna lär få veta det då
-
Min mage syns väldigt tydligt. Det går inte att dölja längre. Det har synts på mig sen V8 typ.. Jag går in i v15 imorgon.Seven Costanza skrev 2015-07-19 17:35:39 följande:Hur mycket syns era magar nu och vilken vecka är ni i? Kan ni fortfarande dölja magen och behöver ni i så fall hålla in magen för att lyckas med det? På morgonen har jag inte mycket mage utan då hade jag nog kunnat dölja den, men senare på dagen måste jag hålla in den jättehårt för att den inte ska synas och det känns obehagligt så det vill jag inte. Jag låter magen vara utsläppt bland vänner men känner mig fortfarande lite obekväm med det på stan eftersom jag inte berättat på jobbet (är i v 15+5).
-
Nej, försöker jag hålla in den får jag ta i allt vad jag kan. Haha. Visst, den är mjuk men ibland blir den stenhård. De flesta vet ändå om det, men jag längtar tills magen blir sådär gravidhård :)Seven Costanza skrev 2015-07-19 19:14:03 följande:Du kan inte hålla in den heller? För på mig känns det obehagligt att hålla in den men den är ju absolut inte fast ännu utan det är ju bara en mjuk rund mage. Känner mig medt plufsig än så länge, längtar tills den blir fast. -
En fråga till er alla: någon mer än jag som har extremt ont i fötterna? Jag har ätit behepan innan, sen slutade jag med det, tänkte ifall det hör ihop eller är en gravidåkomma :)
-
Vi gjorde också kub men vi fick inte veta något. De säger inget eftersom det fortf kan vara ganska osäker. Jag är dock säker på att hon såg vad det var för när jag fråga om de kunde se kön nu så vred hon på sig och sa att det kollar man på RUL! :pidape skrev 2015-07-19 21:44:58 följande:Hej! Gjorde kubtest häromdagen och allt såg bra ut! Har dock inte fått svar på blodprovet. Hon såg till 99% vad det var för kön men inte 100 så hon ville inte säga sa hon. Vi gissar på tjej. Nån som fick reda på kön på kub? Jag var i v 14. Därför man kunde se.
-
Ja det kan man ju f*n undra haha.. Får nog börja äta det igen. Sen får jag ringa och fråga efter mina provsvar på just b12 som jag tig hos bm.Söndag skrev 2015-07-19 22:29:24 följande:Varför slutade du med behepanet? Jag äter det också och har slarvat en del nu och får då väldigt ont i mina ben... -
Ska tilläggas att när min b12brist upptäcktes hade jag inte ont i fötter / ben. Jag var bara onormalt trött och hela ansiktet domna av i omgångar...
-
Nej, jag slutade äta behepan i början på maj, samtidigt som jag slutade med lyrica. Så provet bör inte visa fel :)Seven Costanza skrev 2015-07-20 08:34:18 följande:Behepan är inte farligt för gravida så du ska nog fortsätta äta det, men fråga du BM om resultatet. Tänk dock på att om du fortfarande åt det när du tog proverna så kanske det inte säger så mycket om dina nivåer nu. Jag är själv vegetarian men äter nästan inga mjölkprodukter och jag äter mer kosttillskott nu än innan graviditeten. Äter gravidtabletter, mitt val vegetarian, kalcium, omega 3, d-vitamin.
-
2005 väntade min syster sitt tredje barn. En pojke sa barnmorskan på UL! Föräldrarna blev ganska förvånade när det ploppade ut en flicka....dinin skrev 2015-07-20 11:05:26 följande:Haha, jag är imponerad! Vi ska iväg en vecka i augusti och jag vill redan skriva upp en agenda för vad vi ska göra varje dag, för "tänk så har vi ingenting att göra en dag!". Stackars män ;)
Nja, fast man tycker ju att en snopp är svår att missa för en erfaren barnmorska? Om de är osäkra så säger de väl det så att man vet. Jag har nog aldrig hört om någon som fått ett "Det är med all säkerhet en pojke" och sen kom det en flicka. Hoppas inte att det är så vanligt i alla fall! -
Så diskuterade min syster och hennes man också. De köpte en del "pojkgrejer", det gjorde man ju för 10 år sedan.. Men jag är lite som dem. Vill ändå ha lite flick/pojkgrejer.. Hennes man fick börja med att lämna tillbaka alla pojkgrejer. Hahadinin skrev 2015-07-20 12:07:20 följande:Hoppas att teknologin är lite tydligare nu 10 år senare
Man kommer ju knappast bli besviken på vilket kön det än blir, men jag som tycker om att köpa lite rosa/blåa detaljer beroende på vilket kön det är, kan det bli lite klurigt.