Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-08-05 12:36:02 följande:
    Haha, oj och jag som tyckte jag var crazy som redan köpt vagn och klickat hem supersöt stickad overall samt planerar att sy ett eget babynest. smile5.gif

Tycker det är härligt att höra att ni handlar smile5.gif
    Härligt att fler än jag har handlat! :)
  • Kixpix

Kan någon hjälpa mig med hur man får kontakt med frökenC så man kan komma med i gruppen på Facebook?

• Kixpix
    Blgebo skrev 2015-08-05 15:45:29 följande:
    Egentligen, behöver jag inte köpa något....alls. Har två vagnar, en liggvagn och en duovagn. Och nu en till vagn. Har babykläder, allt till spädbarn/barn, leksaker, badbaljor, spjälsängar (obs plural..)  osv... Det jag inte har, är väl en dopklänning som passar en pojke...Första sonen döptes i leksandsdräkt när han var 2 år gammal. Men idag råkade jag dels handla babykläder på nätet, och så på kappahl.... Får ta och sluta gå i affärer. Tur att det inte är en flicka jag väntar...då hade det väl slagit helt slint, finns ju så mkt fina flickkläder. smile1.gif  
    Oj då! Men det är ju roligt med allt nytt..

I vår släkt döps alla barn i samma klänning. Vi byter bara bandet mellan blått och rosa.
    En gammal klänning som min gammelmormor virkade :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-05 15:46:49 följande:
    Jag tycker det är rätt, man ska köpa det man vill och när man vill. Till min första när jag fortfarande hade kontakt med min mamma fick man bara höra hela tiden att vänta med att handla, vänta med att handla. Det var det enda hon sa hela tiden. Men sen ville hon ju inte ha barnbarn heller. Nej, man ska köpa när man vill. Det är ju sååå mysigt att få titta på allt fint.

Och när man väntar en sladdas som jag så är det ju nästan precis som att börja om, hihi. Har spanat in en sån fin filt på jollyroom som jag tänkt inhandla.

Förresten när vi ändå pratar lite om sånt här med att inhandla och så. Jag har börjat fundera på hur man ska bädda i vagnen bäst vintertid? Åkpåse eller fårskinn och täcke?
    Jag ska köpa en åkpåse från voksi. Den är bäst i test och då behöver man inte kladda med den. Men den köper jag efter bebis är född och det ÄR en kall vinter. Haha.
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-05 15:59:57 följande:
    Går du in i bf listan så har hon skrivit ett inlägg näst sist så där når du hennes presentation och kan skriva ett privat meddelande om du vill.
    Tack så hemskt mycket!
  • Kixpix
    Bubblor skrev 2015-08-05 21:33:36 följande:

Alla verkar ha RUL nu i veckorna här.. jag har inte RUL förrän den 24/8 och då ska jag tydligen vara 18+6 då jag är beräknad till 18/1... Är det inte lite märkligt att det är så pass sent ändå? Nu vill inte vi göra abort, men abort kan man ju få göra fram till vecka 18, och om något stort skulle dyka upp på RUL så vore det väl bra med valmöjligheten tänker jag. Det kanske inte alls är märkligt, man kanske får RUL tidigare om man inte gör KUB som vi gjort för att se till att allt ser bra ut? RUL ska ju ske mellan vecka 16-20 så det är väl kanske inte så konstigt egentligen.. bara en tanke hur det blir..

Vi har RUL 26/8, då är jag i v 20 (19+3). Varför det blir så sent är för att vi gjorde kub och ville boka in senare. Hon var faktiskt schysst och kollade lite på hjärta och hjärna vid kub. Inte alls som man gör vid RUL men ändå.

Men förstår hur ni tänker. Jag förstår egentligen inte varför Sverige är så snåla med ultraljud.
    2002 väntade min bror barn för andra gången, de bodde då i Österrike. Hon gjorde NIO (!!!!!) ultraljud under sin graviditet + att ALLA var i 3D. Snacka om att Sverige är efter...
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-08-05 22:36:52 följande:
    Den svenska mödravården är väl snål just eftersom den är offentligt finansierad och gratis för patienten vilket kostar samhället mycket om man ska erbjuda många ultraljud t ex. Hur är österrikisk sjukvård finansierad?
    Den finansieras både offentligt och privat.
    Mig hade det inte gjort något om det kostade lite grann, för att undersöka bebis/moder från start till slut. Visst, man tar blodprover osv och erbjuds RUL. Men alla borde erbjudas kub tycker jag, men det är vad jag tycker :)
  • Kixpix

Vi är oense om namn till pojk. Vi vet ännu inte vad det blir.
    Till pojke vill sambon ha namnet Charlie och jag vill ha namnet Liam.
    Men vi vill inte ha varandras namn. Idag ploppade Jamie och James upp som pojknamn som vi faktiskt gillar båda två!

Till flicka har vi ännu inget namn då skulle inte förvåna mig att det är en flicka i magen. Haha

• Kixpix
    mitthemligajag skrev 2015-08-06 21:31:25 följande:
    Som min flicka då ;) älskar namnet Charlie, fast inte i pojkverision haha. Men när hon föddes så hade vi några namn på g, nu är de som sagt redan klart haha

Pojk: sid Sigge billiam Bill (Petter)
    Flicka: Lovis milou Fiona noelle (Noomi)
    Charlie är ett fint namn, men jag vill inte att mitt barn ska heta det. Får inte jag använda mitt namn får inte han används sitt namn heller ;) haha.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)