Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

Håller faktiskt med dig. Jag själv jobbar inom omsorgen med obekväma arbetstider. Skulle man vilja vara ledig vid högtider om det infaller på schemat att man jobbar då, så säger det SLURP på dagarna. Av någon lustig anledning, så jobbade jag varenda jäkla högtid förra året på mitt schema. Samma gör jag i år, men fick hela midsommarhelgen ledig. Tänk om jag skulle ta ut fp på alla de dagarna. Då har man ju knappt dagar kvar känns det som. Haha! Då blir det ju att man får ta semester istället och hoppas på det bästa?!
    Sen tycker jag det är värdelöst att man måste ta ut fem dagar efter att barnet fyllt ett. Jag kommer INTE gå tillbaka till arbetet då, men kommer försöka arbeta 3 dagar inom omsorgen och sen ta 2 dagar fp. För jag tänker icke lämna min unge vid 1 års ålder på förskolan.

• Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-07-27 11:07:21 följande:
    Visst gör det. Och när jul infaller på vardagarna går det ännu fler dagar. Vill inte heller lämna barnet vid ett års ålder, känns som man skulle missa så otroligt mkt då. Jag har inte riktigt tänkt på hur jag ska lägga upp det ännu när barnet fyllt 1, det är om man kan kombinera och jobbar nån kväll eller helg och vara ledig.

Ja, och semester vid jul är ju bara att glömma, haha!!

Iallafall där jag jobbar. Var f-ledig vid jul förra året men annars hade jag typ alla storhelger, avslutade med hela midsommarhelgen innan semestern. Kommer du söka havandeskapspenning? Jag tänkte ansöka om det så fort jag kommer tillbaka och då blir man åtminstone ledig jul och nyår år smile5.gif
    Ja men precis! Jag har sagt till sambon att jag ska snåla första året. Det blir bäst ekonomiskt om han jobbar och jag är hemma, tyvärr.

Havandeskapspenning ska jag absolut söka! Min sambo blev sur när han förstod att man får "vara hemma" 2 månader innan, men då förklarade bm för honom att det är bäst så. Jag jobbar inom hemtjänsten. Kul att kliva in och ur en bil, lyfta tunga människor, kravla på golvet för att ta på strumpor, springa i trappor etc. Nej tack. När man är i sjunde månaden lär ju kroppen säga ifrån mot detta! :)
  • Kixpix
    MeEmmA skrev 2015-07-29 09:16:10 följande:

Det är inte alla som gör tillväxtultraljud, kanske finns som rutin på något mvc men annars gör man bara det ifall det finns skäl till det.

Vid min förra grav gick jag hos en privat bm, men denna gången måste jag gå på sjukhuset och då står det klart och tydligt att dom INTE gör någon könsbestämning där.
    Jag är fruktansvärt nyfiken, får se om jag kan hålla mig eller om jag bokar in ett privat senare för att se vad det e :)

Konstigt. Jag ska göra RUL på CSK i Kristianstad. Vid vårt KUB frågade jag om kön. Då svara hon bara "det får vi vänta med till nästa ultraljud", lite glatt. Så det där vet jag inte om dem är benhårda med...
  • Kixpix

Herregud.. Jag är i v16 och blir bara tröttare och tröttare. Någon annan som känner likadant? Klockan är inte ens elva och jag däckar snart...

• Kixpix
    amalie79 skrev 2015-07-29 23:38:50 följande:

[quote=75579944][quote-nick]Kixpix skrev 2015-07-29 22:27:46 följande:[/quote-nick]Herregud.. Jag är i v16 och blir bara tröttare och tröttare. Någon annan som känner likadant? Klockan är inte ens elva och jag däckar snart...[/quote

Hur är järnnivåerna? Då menar jag inte bara hb utan depåerna. Jag trodde jag skulle klara mig längre från tillskott då jag hade hb på 140 i v 12 men depåers visade sig vara lite låga. Men just eftersom hb var högt så sa hon att det skulle dröja innan jag märkte av att det tog på depåerna.

Har man inte börjat innan brukar de flesta behöva kring v 20 sa hon. Men du kanske redan äter?

Jag har tagit alla möjliga prover, mer än de flesta, för där är en del fel på mig. Haha. Detta gjorde jag ju i v 12.. Bör kanske ringa och fråga om man inte ska ta nya prover. För detta är ju sjukt.. Nu är jag vaken mitt i natten för att katten väckte mig.. Men ändå. :(
  • Kixpix
    amalie79 skrev 2015-07-30 06:56:37 följande:
    Åh, har du också en sådan katt? :) jag med...
    Haha ja! Så typiskt när man verkligen vill sova!
  • Kixpix
    himw skrev 2015-07-30 19:55:18 följande:
    Här är en till- jag har min första arbetsdag på måndag efter haft semester i 4 veckor. Ser fram emot att börja jobba men har sån ångest över hur tusan jag ska orka 9 timmars jobb varenda dag utan mina underbara lunchnappar på sisådär 2 timmar.

Hur gör man? Nu på semestern har vi haft det superlugnt och skönt och jag har varit helt slut på kvällarna ändå.
    Ja, jag undrar också? Ska jag vara så här trött och där hjärnan inte riktigt hänger med, då kan jag inte jobba. Arbetar som undersköterska i hemtjänsten och där bör man ju vara VÄLDIGT skärpt vilket jag inte känner mig nu, då det bara blir värre och värre.

Jag har dock semester 2 veckor till, så kan ju alltid hoppas att det vänder... :/
  • Kixpix

Vi ska också beställa vagn, men gör det när de nya kommer. Kommer bli en Emmaljunga duo edge :))

• Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-01 22:52:05 följande:
    Vad roligt, vi hade en sån när första föddes för 8 år sedan snart så vi hade inte den kvar nu.
    Ja, de verkar väldigt bra. Ville också ha en större liggdel så man kan ha en ordentlig åkpåse eftersom bebisen föds på vintern, man vet ju inte om den blir kall eller mild :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-02 10:59:28 följande:
    Ja liggdelen till den är verkligen rymlig smile1.gif men våra två pojkar vägrade sitta i sittdelen när vi bytte. Liggdelen till super vikingen kändes rymlig också så vi tänkte också ha åkpåse, tänkte hitta ngn på blocket eller Tradera, vill inte lägga nån tusenlapp på det som dem kostar nya då man som du säger inte vet om det blir en kall eller mild vinter smile1.gif fyndade första plagget till bebis igår. En jättefin stickad overall i vitt som jag tänkte kunde funka i åkpåse i vinter. smile1.gif
    Ja precis! Vet inte vad jag ska köpa för åkpåse, jag gillar dem från voksi, så söta! Dyra, men det har vi råd med. Tyvärr är både jag och sambon lite emot beg när det gäller saker man sover i osv. Vet inte varför!

Vad kul med kläder! Jag tror jag väntar till 26/8 när jag har RUL. då känns det förhoppningsvis mer på riktigt. Sen får det nog bli en tur till Ullared och handla en himla massa! :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)