Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-07-14 21:38:52 följande:
    Konstigt att det är så olika. Jag tror att Mama Mia också hade ett 3D ultraljud (det var uppkopplat på en stor platt-TV) men är inte säker. Jag letade upp pappret från KUB och angående hjärtat står det "normal hjärtaktivitet" så hon har ju kollat det och det räcker för mig just nu. När jag kommer till USA kommer de säkert göra alla möjliga tester så då kanske jag får lyssna smile1.gif .
    Ja, fast ändå bra att veta att det är olika vart man kommer, men ändå konstigt. Man tycker det borde vara lika för alla? Ska genast kolla mitt papper ang KUB. Fick ett väldigt avancerat papper utskrivet :)
  • Kixpix

Läste nu, står att där är ett foster och att normal hjärtaktivitet har påvisats. :)

• Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-07-14 22:04:52 följande:

Oj, fick ni papper med er hem efter era kub? Det fick inte vi, valde ju iofs att inte ta reda på risken så vi gjorde ju bara nupp-test kan man säga. Men inga papper på ngt.

Jag blev helt chockad när hon kom med två väldigt avancerade papper. Där står längd och andra mått, vad hon såg för kroppsdelar på fostret, svaret på mina blodprover, hur stor risk det är för trisomy 21, 18 och 13.
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-15 13:44:43 följande:

Jag går också på familjens hus i hässleholm, och precis som någon annan skrev så lyssnar bm vid varje besök from inskrivningen, utan att man behöver be om det :)

Jaså, en till i Hässleholms kommun. Vad kul :) knappt man vågar fråga vem du är ;)
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-15 21:22:48 följande:
    Haha, nä, samma här :) Hur gammal är du? Har du barn sen innan? Jag blir 28 i år och har en dotter som blir 2 i oktober :)
    Nej, detta är mitt första barn och jag är 25 år. Bor du i Hässleholm eller någon ort utanför?
    Vilken vecka är du i? :)
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-15 22:29:49 följande:
    Läste här ovanför att du gjort KUB! Då fick du bekosta det själv? Var gjorde du det?
    Japp, det har jag gjort. Jag bekostade det inte själv utan bm på familjens hus bokade detta.
    Vi har personer med down syndrom på min pappas sida, så jag var lite nojjig. Min ena syster har också gjort kub och fick ganska dåliga provresultat. Därav blev jag nojjig och fick lov att göra det. :)
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-15 22:28:31 följande:
    Jag bor i hässleholm! Du då? :)

Jag är i vecka 14, (13+2). Vilken är du i? :)
    Vad skoj! Jag bor i Bjärnum ;)
    Jag är i v 14 (13+4) så vi är ju ganska exakt haha :)
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-16 09:04:10 följande:

Jag är 28 så jag blir inte erbjuden kub, och jag tycker det är rätt skönt faktiskt. För även om man får låga siffror, så finns ju faktiskt risken ändå. Och det kan jag ju veta redan nu utan kub, att det finns en risk att barnet i magen inte är friskt. Sen kan det ju hända hur mycket som helst under en förlossning, eller under ett barns år för övrigt. Vem vet om vi är med i en olycka så mitt barn blir skadat? Hade jag blivit erbjuden kub hade jag säkert gjort det, men nu blir jag inte det och tycker det är rätt skönt...

Ska väl tilläggas att jag gjorde KUB på CSK :)
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-16 12:52:14 följande:
    Ja då kanske vi träffas på BB ;) Kommer du frpn bjärnum från början?
    Haha ja det vet man ju aldrig ;)
    Ja, jag kommer härifrån och flyttade tillbaka för 1,5 år sen :)
    Du då? Kommer du från hlm?
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-16 14:07:31 följande:
    Okej! Jag kommer från Sösdala från början. Tror inte jag känner dig, har inte så många bekanta från bjärnum :)
    Aha :) min sambo kommer från tstorp och gick i Sösdala! Men han är ett år yngre än dig :p
Svar på tråden BF Januari 2016 :)