Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-08-02 16:13:16 följande:
    Förstår din tanke där med att andra sovit i det, vi har också råd att köpa en ny men känns mest så onödigt om det inte blir använt. Vi hade en från emmaljunga till första barnen som vi gillade jättemkt. Tänkte också ta en tur till ullared framåt höst/vinter.

Jo det är ju roligt med bebiskläder. Har inte tänkt köpa ngt mer nu förrän efter rul men har velat ha en sån här overall men dem säljs inte längre och denna var helt oanvänd så då kändes det inte som det var så mkt att tveka på när ingen annan budade smile5.gif
    Ja. Vi får se helt enkelt vad deg blir :)
    Det är ändå ganska mycket mer man behöver, speciellt när det är första barnet då man har NOLL grejer. Jag vet ju i princip vad man bör/ska ha, men min sambo är helt grön på det här så jag får nog dra det lasset själv om vad som behövs ;)

Ja då så, då förstår jag! Är det något man verkligen vill ha så köper man det! :)
  • Kixpix
    Emelie86 skrev 2015-08-02 22:50:46 följande:
    Åh den har vi också fastnat för, den blir det för oss. Såååå fin Glad
    Vilken färg har ni fastnat för? Min sambo ville prompt ha Dakar :)
  • Kixpix

Hur söker man medlemmar via datorn så man kan kontakta frökenC? Blir knäpp!

• Kixpix
    Hame skrev 2015-08-04 08:00:49 följande:

Nu kommer kanske lite onödigt mycket information men jag och min mage är inte riktigt sams.. Får super ont i magen emellanåt och mår illa, inte "gravid-illa" utan mer "kräksjuke-illa". Igar håll det i sig hela kvällen, hade svårt att somna och vaknade sedan flera gånger på natten. Tar både visiblin och laktulos dagligen men får ändå ingen jämn balans så jag slipper ha ont.. Gråter  Det är svårt att lägga sig ner och vila som jag hade velat när jag har en busig 2,5 åring att ta hand om dessutom.. Någon som har några tips?

Är dessutom väldigt trött och borde nog börja med järntabletter, men är livrädd för att ta något som påverkar magen. 

Ett tips är att dricka mycket vatten och röra på dig! Kanske det kan sätta lite fart på magen.. I alla fall genom att dricka mycket vatten! :)
  • Kixpix

Ska man ringa sin BM angående fötterna? För 2 veckor sen var jag i v15, då kände jag hur skorna börja trycka åt och vissa sandaler hade jag svårighet att klämma in fötterna i. Nu börjar jag få jätteont i fötterna, under hela foten & jag tycker mina fötter är rätt tjocka och svullna. Brukar man börja samla på sig vätska så här tidigt? :(

• Kixpix
    Hame skrev 2015-08-05 07:48:48 följande:
    Det låter lite tidigt men det brukar nog tyvärr inte vara så mycket bm kan göra åt det.. Mitt enda tips är stödstrumpor! Man känner sig som en tant men det är jätteskönt. Håller tummarna för att det lägger sig när det blir lite svalare!
    Detta är ingenting som har med värmen att göra. Detta började när det var en riktig tråkig sommar där jag bor.. Det mitt problem är att om jag fortfarande har så hör ont om 2 veckor, så kan jag inte jobba. Jag kan knappt gå. Och jag jobbar i hemtjänsten.. Vilket inte fungerar.
  • Kixpix

Oj.. Råkade beställa första saken till bebisen igår. Det blev en blöjhink. Haha. Kunde inte motstå priset. Smått galen!

• Kixpix
    dinin skrev 2015-08-05 11:14:15 följande:
    Du ligger i lä jämfört med oss som har köpt barnvagn ;)
    Haha kanske det! Jag ska dock beställa vagnen denna eller nästa vecka! Blir från 2016 års modell :)
  • Kixpix
    Blgebo skrev 2015-08-05 12:03:32 följande:
    Jag har köpt barnvagn, dyr ullfilt, en lammfäll... smile1.gif Handlat för över 12000.... galet. 
    Haha oj! Men jag tycker om att planera mina köp och därför är det väl bra att börja tid så man hinner undersöka vad man vill ha osv. Jag själv vet vad man ska ha, det mesta i alla fall, då jag har 11 syskonbarn och sambon har inga och är helt grön. Därför tar det lite tid för mig och gå igenom vad man ska ha. Haha.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)