Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2015-08-08 07:09:43 följande:
    Jag har också mycket sammandragningar, men de är ju absolut ingenting som
    Gör ont utan mer bara blir som en stenhård klump på magen och bara när jag gör hastiga rörelser eller är kissnödig. Och de hade jag förra gången med men jag kommer ihåg att min bm sa då att om dom gör ont så måste jag uppsöka vård för de ska dom inte göra!!
    Ska prata med min barnmorska om vad det var.
    För förstoppning är det inte. Har varit på toaletten idag igen, så det kan vi ju utesluta.

Äter som sagt dock penicillin mot UVI, om det är de som spökar?
  • Kixpix

Var på kalas idag för min pappa. Pratade med min syster, tydligen hade hon sådana sammandragningar (som jag tror jag hade igår) som gjorde ont. Så det var sammandragningar jag hade igår. Blev även bannad av den andra systern att ringa bm på måndag av att jag lagt på mig vätska, lite väl tidigt. Hon är rädd att jag kan få havandeskapsförgiftning. Ja jisses, vad är det man har gett sig in på! :)

• Kixpix
    mitthemligajag skrev 2015-08-09 08:29:41 följande:
    Absolut ingen läkare här men havandeskaps förgiftning brukar man väl få i slutet av grav? Aldrig hört om någon som fått det så här tidigt. Men, för att vara på den säkra sidan, åk in! Tycker oftast man får som svar " det är normalt" " sånt kan hända" "kroppen förändras vid grav" men min barnmorskan har alltid sagt att jag ska lita på min instinkt. Kanske för att jag är lite tvärtom, orolig men talar aldrig om det och skulle typ hugga av mig handen innan jag skulle åk in *töntig* som inte vill söla på läkarnas tid. Men de kan gå illa en dag och nu handlar det ju om en annan människas liv och inte bara vårt. Så gör de som känns bra och gör de inte bara för din skull utan för ditt blivande barns skull :)
    Jag skrev "hon är rädd att jag kan få" haha, inte att jag möjligtvis skulle ha det. Det är heller inte normalt att samla på sig vätska i v15, det var då det började. Men nu åker jag inte in, jag mår ju bra nu så jag ringer min bm imorgon så får vi se vad hon säger :)
  • Kixpix
    FrökenC skrev 2015-08-09 21:55:11 följande:

Ni som har lite erfarenhet om det här med RUL...

Jag har fått en kallelse nu och enligt ultraljudet jag gjorde sist så fick jag ett nytt BF-datum så nu när jag ska göra mitt RUL är jag i vecka 19 (18+2). Är inte det lite sent?

FrökenC, jag har skickat meddelande till dig angående Facebookgruppen!

Jag ska göra RUL i v 20. Detta för att jag gjort Kub. Detta för att de ser alla organ mycket bättre än i v18. Det var vad hon sa till oss iaf.
  • Kixpix
    FrökenC skrev 2015-08-09 22:42:21 följande:

Tusen tack för alla svar! <3

Man är ju lite otålig nu. Och framförallt förväntansfull.

Har svarat dig kixpix smile1.gif

Hoppas mitt svar gick fram? Blev helt konstigt via telefonen?
  • Kixpix
    Mollie skrev 2015-08-09 22:53:24 följande:

Finns olika FB-grupper KixPix?

Var dig själv, det finns redan så många andra...
    Jag vet bara den som frökenC har. Den som står i originalinlägget tar inte ens emot nya medlemmar.
  • Kixpix

Jag går in i vecka 18 idag (17+0). Har inte mitt RUL förrän den 26/8, alltså om lite mer än 2 veckor.

Har inge känt någonting, inte ens haft något att fundera över om det KAN vara bebis eller något annat. Lite mysko känns det och lite mer orolig blev jag efter i lördags då jag fick så ont i mage/rygg av sammandragningar.

Min BM ska ringa idag. Har svullnat väldigt mycket om händer och fötter. Får hoppas jag får komma dit fortast möjliga.

• Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-10 10:54:58 följande:
    Då är vi exakt samma dag och har exakt samma datum för RUL.

Hoppas du får hjälp med svullnaden, känns ju inte bra att du ska behöva ha det så redan nu.
    Nej men vad kul! :) jag blev inte flyttad någonting vid KUB så än så länge är det 17 januari som gäller!

Ja, drygt att man KAN behöva vänta hela dagen på att de ska ringa upp.. Suck! :(
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-10 11:44:11 följande:
    Jag blev flyttad 1 dag, hade den 18 januari förrut. Men min bm sa att dem går efter datumet från kubet om man gör det, dem håller inte på och flyttar en massa sa hon om det bara rör sig om ngn dag fram eller bak. Men rör det sig om en vecka eller så så byter dem datum. Så blir det ingen drastisk skillnad så får jag nog behålla den 17 januari som datum.

Ja, det är ju inget roligt att behöva sitta och vänta flera timmar på att bli uppringd, fick du ingen ungefärlig tid?
    Ja en dag hit eller dit kan ju kvitta så där håller jag med :)

Hon ringde upp innan och skyller på värmen, till varför jag blivit svullen. Det roliga är att det började när det inte ens var varmt utan höstväder ute! Men skulle få komma in imorgon och ta trycket och lämna urin. :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-10 17:33:53 följande:
    Nej precis, det håller jag också med om.

Hm, ja ngn jättevarmt sommar har det ju knappast varit så det var ju enkelt att skylla på det. Men vad bra att du får komma in. Hoppas dem har en bättre förklaring imorgon då.
    Ja, bara för det så hoppas jag verkligen att något är fel! Visst, det har varit varmt veckan som varit, men inte innan. Jag vet ju att man blir svullen när man blir gravid, men så här tidigt.. Nja. Vägde mig innan idag, har gått upp 4 kg sen vecka 12 = 10 kg sen i början. Dock slutat röka så det kan ju ha med det att göra, men ändå :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)