Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-08-10 19:40:25 följande:
    Oj, 10 kg känns ju ganska mkt, eller? Jag har gått upp 2-3 kg ungefär sen inskrivningen i v 12 ungefär.
    Blev kanske lite fel, 10kg från vecka 1 till idag. 4 kg från vecka tolv till nu! Men 10 kg är ändå rätt mycket på 18 veckor. Men, jag har ju som sagt slutat röka också så det har ju säkert påverkat vikten en del! :/ får se vad hon säger imorgon.
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-10 20:29:20 följande:
    Förstod att du menade sedan start smile1.gif Men klart det är ju så olika det där. Och som du själv säger, att du slutat röka kan ju också påverka. Märker du av det mkt att du gått upp?

Jag har varit så bortskämd med vikten under mina graviditeter, första grav gick jag upp ca 8-10 kg under hela grav och det mesta försvann direkt efter. Andra vet jag inte riktigt hur mkt jag gick upp men det var ngt liknande första. Denna har jag gått upp kanske 3,5 kg sedan vecka 1, det mesta har kommit efter v 12.
    Nja, jag märker inte av det så mycket faktiskt, men det är ju inte kul att ha gått upp så mycket redan :( men, det är så olika!
    Min bm sa att jag kanske bara går upp i vikt i början och inte mer sen. Sen som jag nu har svullnat så är det säkert vatten, inte fett!
    Får uppdatera vad det blir av det imorgon. :)
  • Kixpix

Glöm inte gå med i Facebookgruppen: BF januari 2016
    Gruppen är sluten.

• Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 22:11:57 följande:
    Jag har gått upp typ 8 kg från plusset tills nu i v 19, men det är kanske en del pga glass och annat jag varit sugen på nu när jag varit ledig sedan midsommar och fikat en massa med vänner. Mina bröst har blivit två kupor större och resten har jag lagt på mig på mage och rumpa, syns ingen skillnad alls i ansiktet eller på armarna så jag ser fortfarande smal ut, bara kurvigare. Jag har mått jättebra hela tiden så har "tyvärr" inte haft sämre aptit. Borde nog dock röra på mig mer men har problem med ena foten av och till trots bra skor. Min BM har inte mätt min vikt en enda gång utan frågade mig bara vid inskrivningen vad jag vägde och konstaterade att BMI var normalt. Idag nämnde hon inte vikten alls och jag tog inte upp det heller.
    Jag har heller inte haft sämre aptit, så det har det inte varit något fel på.
    Har fått väga mig 2 gånger hos bm, på hälsosamtalet och vid inskrivningen. Jag känner mig inte "fetare" om vi ska kalla det så? Jag känner mig bara svullen och mina fötter gör ont. Brösten har blivit större,
    Men inte något märkvärdigt. Min syster sa att jag hade fått större vader, så det kan tyda på att jag samlar på mig vätska.
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 23:12:36 följande:
    Konstigt att BM gör så olika t ex angående vägning. Tycker dock det är bra om det kan kollas upp så det var ju toppen att du kan komma in imorgon! Hoppas det inte är något konstigt.
    Ja, lite knepigt är det allt :/ egentligen kvittar det mig hur många kg jag går upp, men bra att de kollar det. Mina systrar var rädda för att havandeskapsförgiftning kan vara på g. Har lite andra frågor att ställa till henne så det blev bra med en tid imorgon :D
  • Kixpix
    Rumpnissan skrev 2015-08-11 07:41:09 följande:

Finna det någon möjlighet att få komma in i fb gruppen? :) var med här och skrev i början men de va ju några månadersedan nu. Är iaf beräknad till bärjan av januari :D

Sök på BF januari 2016
    Gruppen är sluten och alltså inte hemlig.
    Där kan du också gå med! :)
  • Kixpix
    Mollie skrev 2015-08-11 14:41:03 följande:
    Hittar ingen grupp som heter så...
    Var dig själv, det finns redan så många andra...
    Men oj..

BF Januari 2016

Det bör komma upp eller har det hakat upp sig då hon ändra sekretessinställningarna igår.
  • Kixpix

Nu har jag varit hos bm. Inga konstigheter med urinen, men hon tyckte att pulsen var för hög och så har jag det varje dag.. Hon bokade in tid till läkaren och hoppas på att han sjukskriver mig. Dock 2 veckor dit!

• Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-11 16:17:34 följande:
    Vad trodde dem att den höga pulsen kunde bero på? Stress?

Jag har börjat känna av min puls väldigt mkt när jag försöker slappna av, jag liksom känner hur det pulserar i hela kroppen, det är obehagligt när man liksom känner i halsen hur det bara dunkar. Såhär har jag det framför allt när jag ska sova.
    Hon bokade tid till läkaren så hon trodde att han tar EKG osv. Vad det beror vet jag inte?
    Jag har mycket ångest/panik i bagaget, så jag sa till henne att jag vet egentligen inte om det är psykiskt eller fysiskt. Hon trodde dock mer på fysiskt, för det var inte normalt att ha 123 i vilopuls..

Visst är det läskigt?! Just nu ligger jag i soffan och pulsen rusar så mycket så jag känner mig svimfärdig.
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-11 17:34:30 följande:
    Usch då, men vad skönt du fick tid till läkaren.
    Ja, det var skönt att hon i alla fall tog mig på allvar :) så får vi se vad han säger! :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)