Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

Znö skrev 2015-08-17 21:18:51 följande:
    Du behöver inte svara om du inte vill men hur har du fått till ett fullständigt FVP? Gjorde du privat? Var isf? Kommer landstinget ge mig det om jag blir gravid fler ggr om jag står på mig? KUB tycker jag inte säger ett skit, typ som att spela poker eller nåt. Eller kanske du har åldern inne för FVP så att säga? Ja, läkaren idag sa att jag inte hann göra den fullständiga analysen, så minst två veckor. Jag är i 20+1 idag.

Tydligen var läkaren idag helt inne på att man borde screena mödrar tidigare med ultraljud, man måste bara bli bättre på att förstå och tolka det man ser sa han. Intressant! Att gå så här långt i en graviditet och sen avbryta känns fruktansvärt. Bebisen sparkat i min mage och jag ska döda henne på fredag. Och så var han väldigt bekymrad över övervikt vid graviditet, då fungerade inte ultraljud så bra sa han smile5.gif
    Så hemskt att läsa det sista du skrev :( :(
  • Kixpix

Tycker det står luddigt om alla försäkringar. Blir nog att ringa trygg hansa och Länsförsäkringar om att få papper hem så man kan läsa på ordentligt.

Har alla här inne valt trygg hansa?

• Kixpix
    Znö skrev 2015-08-17 21:41:30 följande:
    Ja, han var rättfram. Både han och överläkaren i fredags poängterade mängd underhudsfett jag hade, sjukt egentligen. Men jag gillade att han verkligen ville förändra mödravården i Sverige. Mer ultraljud tyckte han! Han tyckte man skulle få en chans att veta tidigare.

Sverige är ju tex ett av de få länder (Norden?) som använder SF-mått för att mäta om bebisen växer som den ska. I andra länder använder man ultraljud (UK och USA) och skrattar åt Sverige som står med måttband och mäter magar fulla med gaser, karameller och bebis.
    Jag känner också så, mer ultraljud. Det måste vara det bästa för forskning har visat att ultraljud inte gör någon påverkan på bebisar.
    Klart man vill kunna veta sådant här tidigare.
    Detta du får gå igenom är oerhört mycket tragiskt och inget jag tycker man ska behöva gå igenom såhär sent i en graviditet.

Jag hoppas du mår så bra som du kan!
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-08-18 13:10:00 följande:
    Tack för ditt svar! Ska på rul nästa vecka, hoppas alt ser bra ut och har jag fortsatt ont efter det ringer jag nog min bm och berättar. Ska börja jobba nästa vecka, aktivt jobb med lyft och sådär, så jag undrar hur det ska gå då jag redan har lite ont...
    Vilken dag har du RUL? Vi kanske springer på varandra ;) haha
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-08-18 16:35:26 följande:
    På tisdag kl 13.30! När har du? :)
    Vad synd! Vi har på onsdag kl 11 :) om ni hamnar i rum 3, längst ner till vänster, så be dem slänga igång 3D ;)
  • Kixpix
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 17:12:28 följande:

Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...

Jag har varit sjuk en vecka, haft semester 4 veckor, sen sjukskrivit mig en vecka till nu. Arbetar i hemtjänsten och har väldiga problem med karpaltunnelsyndrom. Så på tisdag om en vecka ska jag prova på att arbeta men det kan jag säga redan nu gå käpp rätt åt helvete :)
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-08-18 21:13:32 följande:
    Åh, har dom 3D där nu?! Då hoppas jag på det rummet :)
    Ja, det har dem. Men man får nog be vääääääääldigt snällt om dem ska dra igång det! Men det är rum 3, allra längst ner till vänster. Jag vet det eftersom vi hade det rummet vid KUB och jag frågade om det var maskinen med 3D och det var det :)
  • Kixpix

Någon här som har erfarenhet av att gå till psykolog hos mhv pga förlossningsrädsla?

• Kixpix
    Hame skrev 2015-08-21 08:39:46 följande:
    Jag gick på aurorasamtal på förlossningen förra gången. Första bm jag träffade var inte särskilt hjälpsam alls så jag bad att få byta, nästa gång fick jag träffa en som var jättebra så mig hjälpte det absolut. Sedan fick jag träffa en läkare på förlossningen för att "spika" det jag och barnmorskan kommit fram till. 
    Jag ska också gå på sådana samtal, det heter dock Felicia här där jag bor i Skåne :) men tydligen har min BM skickat remiss till psykolog hos mhv. Antar egentligen att det är bättre. Jag vill som sagt helst bli smittad pga av olika psykiska grejer :(
  • Kixpix

Tänk att imorgon är det dags för RUL. Jag är i v20 (19+1) idag. Sambon vill ta reda på kön, så då gör vi det. Det har jag inget emot :)

Jag hoppas att allt ser bra ut imorgon och jag är inte orolig, utan mest spänd på vad det är för krabat som gömmer sig där inne :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)