-
Shit så bra!mitthemligajag skrev 2015-12-14 19:25:49 följande:Ja de går! Bara att trycka på en knapp! Så har vi dessutom krokar fram att förankra bilbarnstolen samt Isofix i alla säten! Fungerar kanoners! :) -
Det har ingenting m förlossningen att göra. Endast att din föräldrapenning kan bli försenad. Skicka in det bums å försegår m att be din arbetsgivare att skicka in dina inkomst uppgifter före fk frågar om dem så vinner ni några dagar. Tror det är 30 dagar på handläggningen från att alla uppgifterna finns innemitthemligajag skrev 2015-12-14 19:33:23 följande:Något jobbigt slog mig precis nu när jag nattar lillan... Vi har glömt skicka in moderskapsintyget!!! Är de panik? Eller är de mer för försäkringskassan och pengarna? Vill inte bli hemskickad från förlossningen om de skulle starta för att jag klantat de med ett papper :D
-
Nä men stort grattis till er tidiga julklapp!! Hoppas att allt gått bra!! Kramar till er alla <3himw skrev 2015-12-15 07:13:49 följande:På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)
Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.
Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3
-
Mitt bästa tips till er som är osäkra på klädselns vagnen eller dylikt. Köp en termometer å lägg i åkpåsen. Att det blir för varmt är definitivt inte bra hellre. Ännu mer användning har man av en termometer på sommaren i vagnen
-
Det är ingenting man brukar göra här hellre. Hinnsvepning är däremot vanligare när man är dagarna innan å har börjat öppna sig liteSeven Costanza skrev 2015-12-15 17:44:35 följande:Okej, jag jag hoppas verkligen få gå några veckor till i alla fall för det känns inte som att något är på gång. Jag kan kanske fråga min läkare på fredag om de kommer känna på min livmodertapp framöver för att bedöma - jag vet inte om det är standard här eller om det skulle anses lite konstigt. Skönt att du har ett bra tag kvar! -
Stod nästan å grät i måndags på min pojkes lussedag :) första året han gick på riktigt. I fjol vs han enda pojken på avdelningen som vs frisk från influensan så det ställdes in. I år är han 4,5 år å verkligen stolt över att vara med <3qatteriin skrev 2015-12-15 17:50:05 följande:Alltså förskolans luciatåg... Min stora unge!! Jag blir helt fascinerad över att vi producerat detta barn, att han växt i min kropp och ätit vid mitt bröst och att vi fått vara med honom i hela hans liv och hjälpa honom utvecklas till denna fantastiska individ! Så mycket som händer på ett år. Förra året stod han där i tåget, jag vet att han kunde alla sånger men han stod mest och tittade på publiken. Men idag! Sjöng med själ och hjärta, och log konstant mot publiken, hihi! Total scennärvaro! Han var så stolt över att vara Lucia och jag blev så stolt över min fina unge som var så stolt över sig själv. Måtte han alltid ha med sig den känslan!
Behövde bara dela med mig av den här omvälvande upplevelsen, haha. Bebisar är söta, men herreminskapare så fantastiska ungar är när de blir större. Kan inte fatta att jag ska få uppleva det här en gång till!
-
Ja hinnsvepning kan starta förlossningen om man e mogen. Det görs ofta om man har haft mycket foglossningar eller dylikt så msn inte har så mycket ork. Annars rör man sällan något alls utan låter naturen ha sin gång så att säga. Aldrig hört talas om att msn ens kollar tappenSeven Costanza skrev 2015-12-15 18:14:36 följande:Aha tack för info. Men hinnsvepning är väl för att skynda på förloppet eller har jag missförstått? Jag vill nämligen absolut INTE ha ut bebisen tidigare, snarare tvärtom att jag genom undersökning av livmodertappen helst vill få höra att det inte är på gång, men kunna förbereda mig om det skulle vara på gång. -
Ligger just ny bredvid min son i sängen å lyssnar på hans små snarkningar. Har precis nattat honom i vår säng. Mannen är iväg på kurs hela veckan så han sover hos mig <3 vi har läst bok å sen somnade han bums. Detta är meningen med livet å snart får vi en till liten goding <3 jösses så lyckligt lottad man är <3
-
Msn blir allt lite tårögd över detta privilegium:)Seven Costanza skrev 2015-12-15 20:04:32 följande:Åh va mysigt det låter! Tänk när man har en alldeles egen son, snart så <3 -
Så sant!!! Ha ha ha ha :)