Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-16 15:39:52 följande:
    Jag har hört ett par som haft det så. Jag går också till mvc på en familjecentral med socialen, öppen förskola och bvc. Supersmidigt. Tyvärr kommer jag inte tillhöra det bvc utan jag går bars till mvc där.
    Bvc kommer jag gå i det samhället där vi bor, så jag kommer nog inte få träffa vår bvcsköterska innan.

Vad bra att er verkar bra, det är ju viktigt att det fungerar
    Msn har rätt att gå till vem man vill sp om du trivas där, stanna kvar. Vi har kvar vårt Bvc vi hade på ett annat ställe. Har 2,5 mil dit men det gör mig inget eftersom vi vill ha samma Bvc. :))
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-16 18:10:35 följande:
    Jag gillade henne vi hade med pojkarna, men nu går ju båda hos skolhälsovården.
    Sa till min bm att jag gärna ville vara kvar där men dem ser helst att vi går till den vi tillhör för dem hade så fullt där mvc ligger. Sen är det ju praktiskt att kunna ha nära, man kan promenera dit och så. Men man borde väl kunna byta även efter man gjort nåt besök. Tänker att jag går till det bvc vi tillhör och trivs jag inte där så kan man väl byta då?
    Kan du säkert göra men hoppas du trivs på det nya :)
  • Eleonor01

Nu kommer jag ihåg varför jag sa till mig själv att inte jobba längre än v35 om vi fick fler barn.... Tur att jag pluggar å går på GP ;) e såååååå sjukt trött!!!!! Kan inte hålla ögonen öppna å är hungrig HELA tiden! Jösses! Jag som ska göra all julmaten på lillejul å ha hela släkten här på julafton.... Ja ja... Temporär trötthet då kanske ;) vet att tröttheten e kort för snart vaknar kroppen å vill bona. Då kommer energin deluxe igen :))

• Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-16 20:24:09 följande:
    När slutar din termin? Har du mycket kvar att göra? Jag håller på med näst sista inlämningsuppgiften före jul (har fyra inlämningar efter nyår också) och dels är jag trött och dels har jag börjat få svårt att sitta upprätt vid datorn för det känns som att jag klämmer magen och då får jag ont. Så nu har jag en kudde bakom ryggen och fötterna upplagda på stolen framför och sitter liksom halvt tillbakalutad och skriver. Funkar okej men jag känner mig inte så effektiv...
    Jag har läst en ekonomiutbildning å kompletterar nu med lite gymnasieämnen. Läser det sista nu på distans å e klar 20 januari. Vet faktiskt inte varför Jah läste ekonomin men inbillar mig att det vs bra att läsa till jag kommer in på det jag vill. Super lätt utbildning så läste det snabbare för att hinns mer. Håller på att skola om mig. Har arbetat som trafiklärare i 7 år med fokus på människor m speciella behov men är på väg att bli socionom om allt slutat som jag vill. Har fått jobberbjudande till våren så får se vad som händer. Vilket bananskal som är halast helt enkelt ;)
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-16 20:35:58 följande:
    Okej, låter intressant! Räknar du med att hinna med allt till 20/1 då, när har du BF? Jag har BF 8/1 och har två inlämningar som ska in efter det så dem vet jag inte om jag kommer kunna göra då eller om jag måste vänta med att göra dem till omtentaperioden i februari/mars. Hade inte räknat med att det skulle vara så mycket kvar att göra vid BF.
    Jepp inga problem! Är nästan färdig så Jag bara glider ;) väntar på att tiden ska ticks så Jah inte lämnar in för tidigt å sen ett prov innan jul. Klar 10 jan. Skrev fel. Bf 22 jsn
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-16 20:46:38 följande:
    Så skönt, vad avundsjuk jag blir. Jag har som sagt två inlämningar till nu före jul, en den här veckan och en nästa vecka, och fyra inlämningar som ska in efter nyår. Två av de fyra tänkte jag försöka göra före nyår men två av dem får man inte ens nstruktionerna till förrän 7/1 respektive 14/1 så det är inget jag kan göra något åt, känns så surt. Men vad gör det om hundra år
    Håll tummarna för en bebis som sover hela dagarna så blir du klar fort sen:)
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-12-17 14:15:23 följande:

Gubben gjorde sitt jobb, 100 % sjukskriven från i morgon! Och bebis ligger med huvudet i bäckeningången, ruckbart men inte rörligt iaf, gud vad skönt! Nu vet jag att det inte spelar nån roll att jag känner rörelser åt alla håll för hon ligger inte på tvären ändå. Aaah. Lättnaden.

Super skönt!!! Grattis :))
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-17 17:30:24 följande:

Angående den här kvinnan då som aldrig hörde av sig så var hon lika sur som jag, för hon hade skickat sms men jag hade ju inte svarat (hon visade mig till och med sms:et). Så hon var väldigt avvaktande när hon såg mig, men sedan pratade vi om det och så provade hon ringa mig inne i lokalen och då såg vi ju båda att signalen inte gick fram. Sedan var allt bra haha! Blev så glad att se henne för jag GRÄT ju av att hon inte hörde av sig för jag var så ensam. Nu några veckor senare har jag hittat tre andra vänner så nu känns det ju fånigt att jag blev så hysteriskt ledsen, men det är ju aldrig fel med fler .

<3
  • Eleonor01

Vaknade kl ett i natt. VRÅLHUNGRIG :) dom vanligt då då fick det bli lite kanelknäcke i köket. Nån annan som e vrål hungrig på nätterna???

• Eleonor01

Jag tror att Jah längst lika mycket till förlossningen som min son längtar efter tomten ha ha ha

Är sååååå redo å vill bara att det ska dra igång. Snart exakt 1 månad kvar dock så hoppas att den lilla stannar ett tag till. Men jag vill, jag vill, jag vill :))

Svar på tråden BF Januari 2016 :)