Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-08-25 11:57:27 följande:
    Har också rul imorgon och är i v 19+1 idag smile1.gif
    Jag börjar redan bli nervös. Hoppas också vi kan få veta vad vi väntar.
    Ja jag hoppas det också :) sambon vill så gärna veta! ;) haha
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-08-25 16:48:19 följande:

Har knappt tid att läsa/skriva här inne, fullt upp nu när man börjat jobba efter nästa två år, inskolning på förskola av dottern, renovering/snickare i huset från tidig morgon, dålig sömn för hela familjen då vi nu får sova tillsammans, få in alla rutiner och ha tider att passa... Pjuuuh!

MEN, idag var vi på rul, första gången vi såg bebisen och efter en väldigt noggran/lång undersökning kunde det konstateras att allt såg bra ut! Denna gång har jag moderkakan i bakvägg (framvägg sist) och det blev jag så glad över, då jag inte kände jättemycket rörelser sist för att de blev så dämpade. Kul att få testa på båda :)

Och kön... Har ju en dotter på snart två, har gissat på en pojke denna gång eftersom denna grav skiljer så mycket från förra... Och visst var det en pojke!

Vad skoj med en pojke :) jag har RUL imorgon!

Då är vi nästan på samma BF, vi ses kanske inne på BB :) haha
  • Kixpix
    Eleonor01 skrev 2015-08-28 08:15:07 följande:
    Å glöm inte att bältet ska ligga i knäet å inte sitta på magen. Alltså över höfterna!
    Därför har jag köpt ett gravidbälte till bilen, så bebisen skyddas! Tycker alla borde skaffa det :)
  • Kixpix
    Eleonor01 skrev 2015-08-28 10:28:10 följande:
    Det behövs inte så länge man har bältet på rätt sätt :)
    Jag använder bältet på rätt sätt men magen är ivägen. Därför tycker jag det är bättre att ha den för man ska ju inte behöva ha det obekvämt/ont utav ett bälte n
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-30 20:00:48 följande:

Imorgon tänkte jag prata med Min chef och gravidpenning, känner redan av ryggen och fogarna om jag jobbat långa pass eller sådär och trött i kroppen blir jag av alla pass.

När ha ni era nästa besök hos bm? Jag inget besök inbokat förrän i början av okt. Känns så långt dit. Hade min moderkaka högt i bakvägg men först nu börjar jag känna bebis lite oftare, men fortfarande inte jättetydligt så jag antar att den rackaren ligger vänd inåt mestadels.

Har mitt nästa besök 7/9. Är i v 22 då. Vet inte vad jag ska göra där, men det är en kontroll iaf. Haha
  • Kixpix

Vi har också fått ärva en del saker som våra föräldrar har sparat. Såsom spjälsäng, vagga, lite kläder (de har sparat de allra finaste sen vi var små), sängkläder osv. Superbra när man kan ärva! :)

• Kixpix
    Eleonor01 skrev 2015-09-07 17:05:33 följande:
    Jag tycker faktiskt inte där finns så mycket. Beror ju iofs vad man söker. Jah köpte många bodysar å sparkbyxor när min som föddes. Snuttefilt å gym köpte också. Annars så tycker jag inte att det är så mycket billigare. Plastad frotté får du inte missa!! Perfekt att ha i sängen eller i babyskyddet om man ska på babysim. Jah köpte aldrig överdrivet mycket förra gången å inte denna gången hellre. Kanske därför Jah inte tycker att det fanns så mycket roligt :)
    Åh herregud! När var du på gekås senast? Där finns ju huuuuuuuur mycket som helst!!! :)))
  • Kixpix
    MeEmmA skrev 2015-09-08 13:40:13 följande:

Måste klaga lite på barnmorskemottagningen jag går på nu! Misstänker att jag har fått uvi och eftersom att det är något jag brukar få lite då o då sa min bm vid inskrivningen att ringa till dom så fort jag känner symtom. Skulle ringt igår för att åka dit i morse, men då var det för sent eftersom att telefontid endast är på morgonen och det går inte att lämna meddelanden (har inte varit med om det innan vid mina tidigare grav.). Hur som helst, ringde på morgonen idag istället, tidigt i hopp om att få komma dit o lämna prov på en gång... Men nä, en telefonsvarare säger att dom ringer upp mig klockan 12! Sen ringer väl en mycket otrevlig bm och jag förklarar mina besvär och får som svar att det är väl ändå bättre att du ringer vårdcentralen istället... Eehh, oki??? Nu gjorde jag det och fick en tid imorgon bitti men fattar ändå inte. I mina papper står det klart och tydligt att jag alltid ska ringa bm i första hand och även info jag fick som sagt.
    Önskar att jag kunde byta till den privata mottagningen igen som jag gick hos förra gången :(

Vad trist!
    Jag ringer alltid min vc så fort jag får känning av UVI då jag kan få det ofta..
    Här kan man ringa och lämna meddelande så ringer de upp någon gång under dagen, man kan nog aldrig skynda på.. Men man kan i alla fall ringa varje dag mellan 8-17.
    Hoppas du får hjälp imorgon!

Be om hiprex. Tabletter som gör urinen sur. Brukar jag ta när jag känner att en UVI är på väg :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-09-13 17:38:11 följande:
    Vad skönt att ha det avklarat, ska flörta lite med min svärmor och se om hon vill följa med mig nån gång, hade ju varit skönt att kunna klara av lite bra att ha saker. Men sen tänker jag lite om det är värt det att åka, om man liksom sparar in ngt på att köra dit. Visst vi har ju två äldre barn så man kanske kan hitta en del till dem med. Hade dem mkt leksaker å så till större barn?
    Beror på hur gamla dina andra barn är? De har ju ALLT.
    Har aldrig räknat på hur mycket jag "sparar in" men när jag åker upp senario höst tror jag man spara in en del på bebisinköpen då bebisgrejerna är så mycket billigare. T ex babyvakt osv :)
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-09-16 21:00:26 följande:
    Ja jag tycker tiden går snabbt. Enda som jag tycker känns jobbigt är att det fortfarande inte är klart med vår sjukförsäkring här i USA fastän vi ligger på så mycket vi kan, så jag har inte ens kunnat boka något besök ännu. Har inte varit på något besök sedan i v 19 då jag var hos BM direkt efter RUL. Är i v 24 nu. Har förstått det som att många i Sverige inte har något besök under de här veckorna men sjukvården här kanske tycker man är vårdslös som får så långt mellan kontrollerna (vet ju inte vad de har för väntetider när vi väl får sjukvård).

Jag hade inte riktigt förstått att det skulle ta så lång tid att fixa sjukförsäkring; vi har varit här i fyra veckor nu och den ansvariga på min mans jobb sa att innan pappren var klara skulle man bara uppsöka sjukvård om det var akut, och det är det ju inte. Jag mår bra och känner bebisen varje dag så jag är inte orolig för bebisens skull, men tycker att det är olustigt om man ska uppfattas som att man inte bryr sig:
    Varför är du så rädd för att de ska tro att du är vårdslös? :(
Svar på tråden BF Januari 2016 :)