Hame skrev 2015-10-29 07:54:19 följande:
Kan inte byta mvc, bor i lilla falkenberg så det finns bara ett här. I övrigt är jag jättenöjd med min barnmorska, bara det att det verkar omöjligt att få en läkartid.
haannah skrev 2015-10-28 16:26:44 följande: Det är bara första dagen som blir karensdag som vanligt (del av dagen då), men inte sen. För att det ska bli en ny karensdag behöver det gå 5 dagar mellan sjukdagarna, och det gör det ju inte.
Är det så? Vore ju bra, ska prata med min personalchef idag.
annahs1985 skrev 2015-10-28 20:45:57 följande:hej du! Det är ju bara gå till vårdcentralen i stället. Ring dit på morgonen så borde du kunna få en akuttid samma dag. Hur går det för dig på mvc annars? Jag är så besviken på mödravården här i falkenberg jämfört med vad jag är van med från dottern och Stockholm där vi bodde då.
Det var jag som skrev lite luddigt, bvc och vårdcentralen är samma ställe här. Så det är på vårdcentralen de sagt att jag inte får någon tid förrens den 17/11. Man får inte akuttid för sjukskrivning säger de..
annahs: Annars är jag nöjd med mvc, kanske mest för att jag känner min bm sedan förra graviditeten och har bra kontakt med henne. Är det något särskilt du har haft problem med? Vilken bm var det du hade?
Har du förresten bestämt dig för att föda i Varberg eller Halmstad?
Men herregud, det låter ju inte klokt. Så när man på 8e dagen behöver ett sjukintyg.. Ska man behöva vänta fler veckor för att en läkare ska skriva sjukintyg retroaktivt OM ens läkaren gör det? Konstigt hur det fungerar på olika sätt i vårt avlånga land! :/