• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Krocki1
    Seven Costanza skrev 2015-07-06 19:06:26 följande:
    Oj det visste jag inte, va hemskt, då förstår jag att du har svårt att slappna av. Ändå bra att du har kunnat boka in så många extra kontroller. Jag läste på niomånader.se att efter v 12 är det bara 3% missfallsrisk så det tänker jag på när jag blir orolig
    Nej men det är inte så lätt för dig att veta Flört Ja de har verkligen varit super gulliga och generösa med kontroller. Helst skulle jag vilja se varje vecka men det blir ju nästan lite överdrivet Skäms 
    Ja 3 % är ju inte stor risk. Ska försöka tänka så också Glad 
  • FruGru
    Krocki1 skrev 2015-07-06 18:55:37 följande:

Jag har gjort kub och då såg allt bra ut. Har en tid för att lyssna på hjärtat den 15 och sen ett extra UL den 20 juli. Är nog extra nojjig då mitt första barn stannade i växten i vecka 15 och sen dog i v 20. Längtar tills RULet så kanske jag kan slappna av sen  Men ska försöka tänka att risken ä väldigt låg Sova kan jag göra en hel del oxå, speciellt efter en tuff jobb dag. Bara tre jobb veckor kvar tills semester! 

Åh jag bär på samma erfarenhet. Min förra graviditet dog fostret i magen 2 dagar efter rul och han var oxå förliten för sin ålder. Så jag är extremt nojjig. Inte gjort kub än. Har de på fredag. Hoppas de stillar tankarna om att det ska hitta ett MA eller ingenting.
  • mitthemligajag

Hoppas ni mår bra allihopa! Här är de fortfarande kaskadspyor (v 13+6) ca 6 gånger om dagen och medicinerna hjälper iaf från att spy hela dagen. Men idag fick vi remiss till ultraljud och de ska bli så förbaskat kul att veta vad vi väntar för lillasyskon! Längtar så otroligt mycket till rul!!! :) ngn annan som är från dalarna?

• aurorasmamma

Välkommen hit!

Va skönt att liten stannade kvar, vet de varför du blödde?

Står i tilläggskomentarerna hur du ska göra för att gå med i fb gruppen

Ankan38 skrev 2015-07-06 08:42:02 följande:

Hejsan på er!

Hittade hit till er idag

Jag heter Angelica 38 år och väntar mitt tredje barn. Mina döttrar är i år 12 och 14 år så man kan väl säga att det är en sladdis. Min sambo sedan 8 år är inte pappa till mina döttrar och det här är hans första barn.

Vi har inte ens försökt att få barn så det kom som en överraskning kan man säga, men en väldigt glad sådan.

Förra måndagen trodde vi att det var kört, började störtblöda på kvällen och åkte in för vi trodde att vi hade förlorat barnet. Men icke sa nicke där var det en lite rackare och gyn räknade ut att vi var i 10+0 då

Sambon är sjukt orolig och nervös, han jobbade halvtid förra veckan för att ta hand om mig, jag höll på att bli galen

BF 25 januari och vi bor i Sundsvall.

Vill gärna gå med i Facebook gruppen hur man nu gör det.

Trevlig måndag på er!

• aurorasmamma

Vi har samma bf då

Välkommen hit! Ha ni gått ut med graviditeten ännu? De ha inte vi, vill vänta till efter rul den 10/8. Skönt att du inte mår dåligt. De gör inte jag heller, gjorde ja inte med första heller och upplever graviditeterna rätt lika så långt iallafall .

LinnJanuari skrev 20

15-07-06 11:33:04 följande:

Halloj alla fina!

Har följt tråden sedan start men hade lite problem att ordna ett konto! Men nu så! Är i v 14 (13+4) med första barnet, är 24 år och sambon är 30. Det gick väldans fort för oss, månad ett var vi gravida och det kom som en smärre chock då vi hade räknat med att det skulle ta längre tid, men vi är otroligt glada såklart! :)

BF alltså 6/1, har inte gjort något VUL eller liknande bevis på bebis. I min kommun Nyköping är de snåla med sånt, får vänta tills 18/8 då är det dags för UL. Har för övrigt mått okej tror jag, illamående och trött, och dålig aptit (har kräktd 3 ggr) så jag har gått ner ett kilo istället för upp. Men jag är inte den nojiga typen direkt, det får sambon stå för hihi! Är mest nyfiken på om det är två då vi har mycket tvåäggstvillingar i släkten. :)

Mitt blodtryck låg "perfekt" så det var ju kul att få höra något bra på inskrivningen, väntar på svar ifrån blodproverna. Men nu äntligen börjar det gå åt rätt håll med illamåendet känns det som, halelulja moment! Men vågar inte hoppas för mycket, vips så väntar man för länge med måltiden och så är man där igen haha!

Är det någon som väntar tvillingar i denna tråd?

Och vad har ni alla tänkt för vagn? (Verkar ju supersvårt!!)

Ursäkta om det blev en bok i tråden nu! Kraaam

• Seven Costanza
    aurorasmamma skrev 2015-07-06 22:41:24 följande:

Vi har samma bf då

Välkommen hit! Ha ni gått ut med graviditeten ännu? De ha inte vi, vill vänta till efter rul den 10/8. Skönt att du inte mår dåligt. De gör inte jag heller, gjorde ja inte med första heller och upplever graviditeterna rätt lika så långt iallafall .

Jag har också fått RUL-tid 10/8, längtar dit!
  • Seven Costanza

Vill nu andra veta könet om de kan se på RUL? Jag vill veta, mest för att jag är så nyfiken och vill kunna fundera mer på namn, men jag blir lika glad för vilket som .

• WiMe06
    Znö skrev 2015-07-06 14:59:29 följande:

Åh! Jag lider med dig! Du har ingen som kan ta ungarna en natt eller så? Städfirma? Jag var på vippen att ringa en städfirma häromdagen för jag kände att det var såååå äckligt här hemma, trots att jag egentligen inte har råd...

Skjutsade barnen till mamma igår. Sambon städade hela huset!! Jag sov nån timme på em och sen har jag sovit 20.00-07.30 inatt också. Jag är helt död! Man får ta en dag i taget...

Kram! Kämpa på!

Känner väl inte att vi har riktigt råd att lägga på städfirma heller just nu, mkt annat som behöver täppas till. Och dem städar väl inte undan miljoner saker innan dem städar eller viker tvätt men det hade varit otroligt skönt, kanske ngt man skulle göra innan bebis kommer, en riktigt grovrengöring.

Jodå, barnen är ofta hos farmor och farfar, dem var där i fredags natt och på onsdag ska dem dit igen då vi ska på kub på torsdag morgon. Men du har helt rätt, man får ta en dag i taget. Skönt att sambon din städade hela huset och du gick vila en stund min jobbar till 18.00 varje dag, och sen på kvällen har barnen simskola.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-07-06 22:56:04 följande:

Vill nu andra veta könet om de kan se på RUL? Jag vill veta, mest för att jag är så nyfiken och vill kunna fundera mer på namn, men jag blir lika glad för vilket som .

Vill också veta, hade ju såklart varit roligt med en flicka då vi har två pojkar innan men det spelar ju såklart ingen roll. Har ingen direkt känsla den här ggn, dem andra två kände jag direkt att det var pojkar, det fanns liksom aldrig ens en tanke på att det kunde vara flickor. Med första tog vi inte reda på det men jag var så stensäker att det var en pojke så när han föddes frågade jag inte ens vad det var
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-07-06 23:07:00 följande:

Vill också veta, hade ju såklart varit roligt med en flicka då vi har två pojkar innan men det spelar ju såklart ingen roll. Har ingen direkt känsla den här ggn, dem andra två kände jag direkt att det var pojkar, det fanns liksom aldrig ens en tanke på att det kunde vara flickor. Med första tog vi inte reda på det men jag var så stensäker att det var en pojke så när han föddes frågade jag inte ens vad det var

Haha vadå direkt, redan från början eller? Jag märker ju fortfarande inte av min graviditet förutom att jag börjar bli lite tjock så jag har verkligen ingen uppfattning. Dock hade vi sex under typ fem-sex dagar i rad runt ägglossningen och jag har läst att det är större sannolikhet för pojkar om man har sex nära ägglossningen. Så jag räknar lite med att få en pojke.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)