• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Znö
    Krocki1 skrev 2015-07-06 06:55:26 följande:

Hur mår ni tjejer? Hur mår ni som är i vecka 14-15? Jag börjar må bättre och börjar känna mig som mig själv utan en massa symptom. Det skrämmer mig dock lite. Jag tror ju att bebisen inte lever då. Men så försöker Jag tänka positivt, förra veckan så kände jag rätt mkt molvärk men annars inga andra symptom. Jag längtar sååååå mycket till januari

Försök njuta av de så kallade spökveckorna :)

Jag är i 13+5 idag och illamåendet har släppt, men denna trötthet alltså! Jag skulle lätt kunna sova ett par timmar varje eftermiddag och sova hela natten utan problem! Jag längtar tills det lättar lite med tröttheten. Förutom tröttheten så är jag hemskt förstoppad och ju längre dagen går desto mer sväller min mage upp och på kvällen är den som en spärrballong och jag känner mig andfådd och flåsig. Inte värst glamoröst att vara gravid annars mår jag bra! Haha
  • Znö
    Ankan38 skrev 2015-07-06 08:42:02 följande:

Hejsan på er!

Hittade hit till er idag

Jag heter Angelica 38 år och väntar mitt tredje barn. Mina döttrar är i år 12 och 14 år så man kan väl säga att det är en sladdis. Min sambo sedan 8 år är inte pappa till mina döttrar och det här är hans första barn.

Vi har inte ens försökt att få barn så det kom som en överraskning kan man säga, men en väldigt glad sådan.

Förra måndagen trodde vi att det var kört, började störtblöda på kvällen och åkte in för vi trodde att vi hade förlorat barnet. Men icke sa nicke där var det en lite rackare och gyn räknade ut att vi var i 10+0 då

Sambon är sjukt orolig och nervös, han jobbade halvtid förra veckan för att ta hand om mig, jag höll på att bli galen

BF 25 januari och vi bor i Sundsvall.

Vill gärna gå med i Facebook gruppen hur man nu gör det.

Trevlig måndag på er!

Välkommen!
  • dinin
    Znö skrev 2015-07-06 11:18:14 följande:

Jag är i 13+5 idag och illamåendet har släppt, men denna trötthet alltså! Jag skulle lätt kunna sova ett par timmar varje eftermiddag och sova hela natten utan problem! Jag längtar tills det lättar lite med tröttheten. Förutom tröttheten så är jag hemskt förstoppad och ju längre dagen går desto mer sväller min mage upp och på kvällen är den som en spärrballong och jag känner mig andfådd och flåsig. Inte värst glamoröst att vara gravid annars mår jag bra! Haha
    Haha, ååh det är verkligen inte glamoröst! Och än har man bara gått en fjärdedel Flört Kan tipsa om Duphalac mot förstoppningen, finns på apoteket, funkar såå bra!
  • LinnJanuari

Halloj alla fina!

Har följt tråden sedan start men hade lite problem att ordna ett konto! Men nu så! Är i v 14 (13+4) med första barnet, är 24 år och sambon är 30. Det gick väldans fort för oss, månad ett var vi gravida och det kom som en smärre chock då vi hade räknat med att det skulle ta längre tid, men vi är otroligt glada såklart! :)

BF alltså 6/1, har inte gjort något VUL eller liknande bevis på bebis. I min kommun Nyköping är de snåla med sånt, får vänta tills 18/8 då är det dags för UL. Har för övrigt mått okej tror jag, illamående och trött, och dålig aptit (har kräktd 3 ggr) så jag har gått ner ett kilo istället för upp. Men jag är inte den nojiga typen direkt, det får sambon stå för hihi! Är mest nyfiken på om det är två då vi har mycket tvåäggstvillingar i släkten. :)

Mitt blodtryck låg "perfekt" så det var ju kul att få höra något bra på inskrivningen, väntar på svar ifrån blodproverna. Men nu äntligen börjar det gå åt rätt håll med illamåendet känns det som, halelulja moment! Men vågar inte hoppas för mycket, vips så väntar man för länge med måltiden och så är man där igen haha!

Är det någon som väntar tvillingar i denna tråd?

Och vad har ni alla tänkt för vagn? (Verkar ju supersvårt!!)

Ursäkta om det blev en bok i tråden nu! Kraaam

• WiMe06

Var glada ni som börjar må bra här är tröttheten alldeles fruktansvärd, sover i snitt 10 timmar/natt men kan lätt sova en stund på dagen också. V 12+0 idag.

Kom just hem från Maxi efter en storhandling och är heeelt färdig. Skulle behöva kalla in elitstyrkan här hemma för att städa upp. Vet liksom inte ens i vilken ände jag ska börja det är bara kaos.

Idag har jag haft värsta illamåendet hittills, trodde jag skulle kräkas rakt ut i fruktgången på affären. Humöret är noll idag med, barnen gör det inte bättre idag heller, det ska hjälpas hela tiden, det smälls i dörrar sjutusen gånger, dem ska dra in hela områdets ungar trots att man snällt och vänligt ber dem att vara ute och leka, orkar inte med en miljon frågor varför man har det så stökigt hemma, man kan inte ens få sitta på toaletten ifred utan att dem ska dra upp dörren sjuttioelva ggr på 4 minuter. Ni hör va, inte min dag idag!!

• Znö
    WiMe06 skrev 2015-07-06 13:51:26 följande:

Var glada ni som börjar må bra här är tröttheten alldeles fruktansvärd, sover i snitt 10 timmar/natt men kan lätt sova en stund på dagen också. V 12+0 idag.

Kom just hem från Maxi efter en storhandling och är heeelt färdig. Skulle behöva kalla in elitstyrkan här hemma för att städa upp. Vet liksom inte ens i vilken ände jag ska börja det är bara kaos.

Idag har jag haft värsta illamåendet hittills, trodde jag skulle kräkas rakt ut i fruktgången på affären. Humöret är noll idag med, barnen gör det inte bättre idag heller, det ska hjälpas hela tiden, det smälls i dörrar sjutusen gånger, dem ska dra in hela områdets ungar trots att man snällt och vänligt ber dem att vara ute och leka, orkar inte med en miljon frågor varför man har det så stökigt hemma, man kan inte ens få sitta på toaletten ifred utan att dem ska dra upp dörren sjuttioelva ggr på 4 minuter. Ni hör va, inte min dag idag!!

Åh! Jag lider med dig! Du har ingen som kan ta ungarna en natt eller så? Städfirma? Jag var på vippen att ringa en städfirma häromdagen för jag kände att det var såååå äckligt här hemma, trots att jag egentligen inte har råd...

Skjutsade barnen till mamma igår. Sambon städade hela huset!! Jag sov nån timme på em och sen har jag sovit 20.00-07.30 inatt också. Jag är helt död! Man får ta en dag i taget...

Kram! Kämpa på!
  • Seven Costanza

Va jobbigt för er som fortfarande mår dåligt, lider med er! Hoppas era respektive kan hjälpa er så att ni kan vila! Det blir ju bättre för de flesta i andra trimestern så förhoppningsvis blir det så för er också .

• Bubblor

För mig har det släppt med illamåendet, kan få lite känningar i magen då och då men tröttheten har gett med sig :) Däremot den här värmen.. jag har aldrig varit så här känslig för värme utan brukar tycka det är underbart, men nu, jag vill bara lägga mig i ett badkar med is! Svetten rinner och livet känns jobbigt hahah :P

• Krocki1
    Seven Costanza skrev 2015-07-06 09:13:45 följande:
    Jag går in i v 15 imorgon och känner ingenting men så har det ju varit för mig hela tiden. Jag tittade på bebisen förra måndagen på KUB så jag intalar mig att allt är bra eftersom det är så liten risk att något ska gå fel nu. Om du har sett bebisen på ultraljud så tror jag inte alls att du behöver oroa dig. Om du inte har sett bebisen är det inte så många veckor kvar till RUL nu (fem veckor idag för mig). Har du fått tid till RUL?
    Jag har gjort kub och då såg allt bra ut. Har en tid för att lyssna på hjärtat den 15 och sen ett extra UL den 20 juli. Är nog extra nojjig då mitt första barn stannade i växten i vecka 15 och sen dog i v 20. Längtar tills RULet så kanske jag kan slappna av sen Skäms Men ska försöka tänka att risken ä väldigt låg Glad
    Znö skrev 2015-07-06 11:18:14 följande:

Sova kan jag göra en hel del oxå, speciellt efter en tuff jobb dag. Bara tre jobb veckor kvar tills semester! 
  • Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-07-06 18:55:37 följande:

Jag har gjort kub och då såg allt bra ut. Har en tid för att lyssna på hjärtat den 15 och sen ett extra UL den 20 juli. Är nog extra nojjig då mitt första barn stannade i växten i vecka 15 och sen dog i v 20. Längtar tills RULet så kanske jag kan slappna av sen  Men ska försöka tänka att risken ä väldigt låg Sova kan jag göra en hel del oxå, speciellt efter en tuff jobb dag. Bara tre jobb veckor kvar tills semester! 

Oj det visste jag inte, va hemskt, då förstår jag att du har svårt att slappna av. Ändå bra att du har kunnat boka in så många extra kontroller. Jag läste på niomånader.se att efter v 12 är det bara 3% missfallsrisk så det tänker jag på när jag blir orolig
Svar på tråden BF Januari 2016 :)