• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-07-03 22:16:12 följande:

Har inte kunnat få barn tätt då det tar två år för mig att få tillbaka mensen. Så knappt tre år mmellan är det tätaste vi kan få.

Har du helammat länge, eller vad berodde det på att det tog sådan tid? Jag kommer troligen inte amma så förhoppningsvis kommer ägglossningen tillbaka snabbt.
  • aurorasmamma

Ja blev gravid med tvåan nu trots amning och minipiller. Blir ca 18 mån mellan våra små pga det. Just hur fort kroppen börjar funka som vanligt verkar onekligen va sjukt olika.

• MeEmmA

Jag har inte svårt för att bli gravid :) med min pojk blev jag gravid samma månad som kopparspiralen åkte ut.
    Nu har jag ammat min pojk, hade minipiller och slutade med dom eftersom att jag inte tål piller i några som helst former. Skulle ringa och boka tid för en spiral, tyckte inte att det var nån brådska då jag både helammade och inte hade fått nån riktig mens efter fl... Hade sex kanske 2 eller 3 ggr den månaden och kände mig gravid helt plötsligt. Trodde att jag inbillade mig och köpte ett test när jag var ute och promenerade. Gick hem och kissade på det för att bekräfta att jag inbillade mig, men det stod gravid. Gjorde ett test till dagen efter, gravid igen.
    Men eftersom att vi hade pratat om ett barn till så är denna lilla skrutten väldigt välkommen och är just nu efterlängtad.

• WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-07-03 17:02:54 följande:

Ni som har fler än ett barn - var ni mer nervösa för förlossning nr 2 än nr 1? Jag födde nästan 4 veckor tidigt sist och hade inte bestämt mig angående smärtlindring, inte gått igenom förlossningen med min bm, hade noll koll på hur täta värkarna skulle vara när man åkte in mm. Har alltid varit lite förlossningsrädd och tänkte att jag skulle ta tag i detta när det började närma sig mer, men det hann jag ju aldrig och det kändes skönt, jag slapp bli nervös och oroa mig. Men nu kan jag redan känna lite oro, just för att man vet hur det går till/hur ont de gör/vad som komma skall ;)

Jag har två barn sedan tidigare, den första förlossningen fick dem sätta igång 3 veckor tidigare, och allt gick väldigt fort så efter den förlossningen var jag ganska chockad och helt kraftlös, dem tog ju sonen direkt, fick bara se honom en jättekort stund. Och sen dröjde det närmare 9 timmar innan jag fick se honom. nr 2 hade jag inte riktigt hunnit förbereda mig för, för vattnet gick 5 veckor för tidigt och efter första värken så dröjde det 2 timmar innan han var ute, ingen bm trodde på mig heller när jag sa att värkarna kommit igång, dem var övertygade att jag skulle ligga där med dropp minst 1 vecka. 22.20 kom en ny bm som just gått på ditt pass "herregud du har ju värkar, vi får köra in på en förlossningssal" 22.50 var han ute

Men jag kan säga att jag är livrädd nu inför nr 3, inte för själva smärtan utan mest om det kommer gå ännu snabbare än dem andra två, första gick på 4 timmar, och om den kommer starta tidigt också.
  • Sommarfeelings
    aurorasmamma skrev 2015-07-03 11:23:51 följande:

Hej!! Va skönt att ni slapp missfallet som ni befarade. Hur har du mått hittills?

Ja, jätteskönt! Jag mådde riktigt illa de första veckorna, men nu har jag nästan inga symtom alls förutom en liten mage, så det känns nästan lite tråkigt!
  • Söndag
    Sommarfeelings skrev 2015-07-04 10:03:24 följande:
    Ja, jätteskönt! Jag mådde riktigt illa de första veckorna, men nu har jag nästan inga symtom alls förutom en liten mage, så det känns nästan lite tråkigt!
    Precis samma här! Lite illamående innan frukosten bara de är allt!
  • Mallis87
    WiMe06 skrev 2015-07-04 00:12:56 följande:

Jag har två barn sedan tidigare, den första förlossningen fick dem sätta igång 3 veckor tidigare, och allt gick väldigt fort så efter den förlossningen var jag ganska chockad och helt kraftlös, dem tog ju sonen direkt, fick bara se honom en jättekort stund. Och sen dröjde det närmare 9 timmar innan jag fick se honom. nr 2 hade jag inte riktigt hunnit förbereda mig för, för vattnet gick 5 veckor för tidigt och efter första värken så dröjde det 2 timmar innan han var ute, ingen bm trodde på mig heller när jag sa att värkarna kommit igång, dem var övertygade att jag skulle ligga där med dropp minst 1 vecka. 22.20 kom en ny bm som just gått på ditt pass "herregud du har ju värkar, vi får köra in på en förlossningssal" 22.50 var han ute

Men jag kan säga att jag är livrädd nu inför nr 3, inte för själva smärtan utan mest om det kommer gå ännu snabbare än dem andra två, första gick på 4 timmar, och om den kommer starta tidigt också.

Ja då förstår jag attdu är rädd, när det gått så himla fort! Min värsta rädsla är att man inte ska hinna in!

Min förra förlossning gick verkligen superbra, ca 12 timmar allt som allt från att vattnet gick. Men i ca 7 timmar hade jag konstant värkar utan några uppehåll där man kunde andas ut, så det var väldigt intensivt. Kommer ihåg att jag ångrade mig så mycket när allt började och tänkte "vARFÖR ville jag ha barn?!" Och de är ju en himla tur att man inte kan ångra sig, för det hade jag gjort. Man glömmer smärtan fort, men när jag väl är där igen... Fyyyy!
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-07-04 12:59:36 följande:

Ja då förstår jag attdu är rädd, när det gått så himla fort! Min värsta rädsla är att man inte ska hinna in!

Min förra förlossning gick verkligen superbra, ca 12 timmar allt som allt från att vattnet gick. Men i ca 7 timmar hade jag konstant värkar utan några uppehåll där man kunde andas ut, så det var väldigt intensivt. Kommer ihåg att jag ångrade mig så mycket när allt började och tänkte "vARFÖR ville jag ha barn?!" Och de är ju en himla tur att man inte kan ångra sig, för det hade jag gjort. Man glömmer smärtan fort, men när jag väl är där igen... Fyyyy!

Man glömmer verkligen snabbt, tror inte nån kvinna hade fött flera barn om man minns hela smärtförloppet det är väl därför jag känner att jag inte är rädd för smärtan för nästa vecka är det 6 år sedan jag gick igenom en förlossning senast. Men minns att jag tänkte samma tanke som dig just i den stunden. Vad jobbigt med 7 timmar utan ngt uppehåll.

Min är också att man inte ska hinna in.
  • WiMe06

Seven costanza - det är ju bara ni själva som kan avgöra hur tätt ni vill ha barn och om ni orkar det

Det är 21 månader mellan våra söner, och dem är supertajta. vi hade inga planer alls på syskon när jag blev gravid med nr 2, jag åt mini-piller och delammade fortfarande, så det kom verkligen som en överraskning, men vi blev ändå så glada och han var så välkommen

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-07-04 19:19:38 följande:

Seven costanza - det är ju bara ni själva som kan avgöra hur tätt ni vill ha barn och om ni orkar det

Det är 21 månader mellan våra söner, och dem är supertajta. vi hade inga planer alls på syskon när jag blev gravid med nr 2, jag åt mini-piller och delammade fortfarande, så det kom verkligen som en överraskning, men vi blev ändå så glada och han var så välkommen

Ja vi får ju se helt enkelt, men tycker ändå det är intressant att läsa om hur andra har uppfattat det. Jag kanske blir avskräckt efter första barnet - om jag får en jobbig förlossning och kolikbebis lär jag inte vara sugen på att bli gravid snart inpå .
Svar på tråden BF Januari 2016 :)