• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-07-03 22:54:13 följande:

Har du helammat länge, eller vad berodde det på att det tog sådan tid? Jag kommer troligen inte amma så förhoppningsvis kommer ägglossningen tillbaka snabbt.

Helammat 6 månader, men känner flera som helammat och fått mens tidigt. Jag är nog bara en extrem variant
  • Krocki1

Hur mår ni tjejer? Hur mår ni som är i vecka 14-15? Jag börjar må bättre och börjar känna mig som mig själv utan en massa symptom. Det skrämmer mig dock lite. Jag tror ju att bebisen inte lever då. Men så försöker Jag tänka positivt, förra veckan så kände jag rätt mkt molvärk men annars inga andra symptom. Jag längtar sååååå mycket till januari

• FruGru

12+0 idag.

Har 23 månader mellan 1 o 2an. Sen mellan 2an o 3an är det 21 månader. Ville eg ha tajt mellan 3an o 4 an oxå men så blev det inte. Kommer vara 3.5 år mellan dem.

Hur mår ni allihop? Jag är mest trött. Blir lätt yr men har lågt blodtryck oxå. Blir galet hungrig från ingenstans.

Någon som känt rörelser? Eller tror dem känt?

• Ankan38

Hejsan på er!

Hittade hit till er idag
    Jag heter Angelica 38 år och väntar mitt tredje barn. Mina döttrar är i år 12 och 14 år så man kan väl säga att det är en sladdis. Min sambo sedan 8 år är inte pappa till mina döttrar och det här är hans första barn.

Vi har inte ens försökt att få barn så det kom som en överraskning kan man säga, men en väldigt glad sådan.
    Förra måndagen trodde vi att det var kört, började störtblöda på kvällen och åkte in för vi trodde att vi hade förlorat barnet. Men icke sa nicke där var det en lite rackare och gyn räknade ut att vi var i 10+0 då

Sambon är sjukt orolig och nervös, han jobbade halvtid förra veckan för att ta hand om mig, jag höll på att bli galen

BF 25 januari och vi bor i Sundsvall.

Vill gärna gå med i Facebook gruppen hur man nu gör det.

Trevlig måndag på er!

• Flizz

v.11 här (10+5)
    Mår som en påse skit, känns som att det bara blir värre och värre, har 4 veckor kvar på jobbet sen kan jag återgå till mitt företag och kunna vila lite bättre.

Är så sjukligt trött, sover minst 9 timmar på natten och på helgerna sover jag 1-2 timmar på dagen med. all vaken tid mår jag illa men tvingar mig själv att äta, hoppas verkligen i alla fall tröttheten vänder snart...

• Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-07-06 06:55:26 följande:

Hur mår ni tjejer? Hur mår ni som är i vecka 14-15? Jag börjar må bättre och börjar känna mig som mig själv utan en massa symptom. Det skrämmer mig dock lite. Jag tror ju att bebisen inte lever då. Men så försöker Jag tänka positivt, förra veckan så kände jag rätt mkt molvärk men annars inga andra symptom. Jag längtar sååååå mycket till januari

Jag går in i v 15 imorgon och känner ingenting men så har det ju varit för mig hela tiden. Jag tittade på bebisen förra måndagen på KUB så jag intalar mig att allt är bra eftersom det är så liten risk att något ska gå fel nu. Om du har sett bebisen på ultraljud så tror jag inte alls att du behöver oroa dig. Om du inte har sett bebisen är det inte så många veckor kvar till RUL nu (fem veckor idag för mig). Har du fått tid till RUL?
  • Kixpix
    FruGru skrev 2015-07-06 07:31:11 följande:

12+0 idag.

Har 23 månader mellan 1 o 2an. Sen mellan 2an o 3an är det 21 månader. Ville eg ha tajt mellan 3an o 4 an oxå men så blev det inte. Kommer vara 3.5 år mellan dem.

Hur mår ni allihop? Jag är mest trött. Blir lätt yr men har lågt blodtryck oxå. Blir galet hungrig från ingenstans.

Någon som känt rörelser? Eller tror dem känt?

Jag är också 12+0 idag. Så kul med v 13 :)

Jag mår väldigt bra. Men är dock trött. Men det är väl så det ska vara.
    Jag har dock fått VÄLDIGT ont i svanskotan så det gör ont när jag sitter ligger står böjer mig. Sjukt jobbigt.

Inskrivning på fredag så ska ta upp detta med bm. Känns som att det inte blir bra att jobba då jag gör tunga lyft osv i jobbet. :/

Har inte känt någonting så jag börjar tro att det ekar tomt där inne :)
  • Cinnamon
    Krocki1 skrev 2015-07-06 06:55:26 följande:

Hej,
    jag är i vecka 14 (snart 15) och mår också mycket bättre. Jag tycker det är riktigt skönt. Innan har jag varit väldigt trött och mått illa.
    Var på en kontroll hos gyn för 2 veckor sen och då gjorde hon både VUL och UL och allt såg bra ut. Så det är skönt att kunna slappna av och bara njuta nu :)

Längtar dock till RUL om drygt 4 veckor
  • dinin

Jag är i v 11 och mår fortfarande dåligt... Kräks i princip varje dag, trots att jag tar Lergigan comp, såååå trött och sover så fort jag får chansen. Och nu har man fått en jäkla huvudvärk som pricken över i. MEN lika glad för det är jag, så länge allt är bra med pyret i magen. KUB nästa vecka, längtar sååååå! Nästan lika mycket som jag längtar efter semestern som inte börjar förrän om en månad Förvånad

• haannah

Jag är i vecka 13 (12+1) idag och har inte känt mycket senaste veckan, blir väldigt orolig, men det är nog såhär det är när kroppen vant sig :) jag såg ju lille pyret i v. 10 med ett hjärta så jag hoppas verkligen att allt är bra! Är fortfarande väldigt trött, och har liite "växtvärk" ibland.. Juste, fått ganska mycket sura uppstötningar senaste veckan också, så det tar jag som något positivt! Haha.

Hoppas ni mår bra allihopa! :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)