Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

Gick in i v36 i lördags å var hos bm idag. Sf måttet är ju endast skräp att använda!! Samma mått som förra gången 31. Vet att hon e 10% mindre så är inte ett dugg orolig men om man endast tittar på SF måttet så är det jätte litet... Hon är iaf fixerad nu men det visste jag för det har Jah känt å sen har rumpan sjunkit en bra bit! :)

Nu full fart mot julafton :))

• Eleonor01
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 01:26:17 följande:

God kväll kära mammor! Ni som har gått på gravidpenning tänkte jag kolla med er när/om ni får nån utbetalning nu i dec? Jag slutade jobba 16/11 å fick i nov för 17,18,19 och 20 i nov men nu i december verkar jag inte få ett öre(?) iallafall enligt appen

23 Dec kommer de
  • Eleonor01
    Eleonor01 skrev 2015-12-22 06:36:56 följande:
    23 Dec kommer de
    Utbetalningen syns inte förrän dagen innan. Idag Mao ;)
  • Eleonor01

Förra gången va min son född på 40+1 men enligt sjukvården 39+2. Denna gången har vi samma uträkning så det blir nog tunt det utsatta datumet

Var å handlade idag... Slog mig att det finns INGA bindor hemma what so Ever så det blev ett stort paket!! Börjat ju närma sig å det är inte helt ovanligt att man behöver dem innan man åket in. Måste åka till Apoteket också å fixa det sista för helt plötsligt är det dax :))

Sista tentan gjorde idag så bara nån inlämningsuppgift kvar = ledig :)))) sonen e supet lycklig för imorgon kan vi sova a.k.a vakna ännu tidigare än vanligt å mysa i pyjamas... Ha ha ha ha

All matförberedelse börjat imorgon så då får min pojke lära sig att rulla köttbullar å marinera revben :))

• Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-12-23 01:00:09 följande:

Mina toksparkar har nästan försvunnit och det är mer rörelser som gör att magen gungar, fötter kommer ut i sidan och det krafsar nere under magen:) klart, med tanke på att bm kallade min livmoder för välfylld så finns det väl inte rum för vad som helst nu. Nu har ju bebis varit snäll och varsam med mig och brukar inte sparkas så det gör ont.

Hittade mina första bristningar på magen häromdagen, de är små och bryr mig inte jättemycket om det men var lite road över att enda chansen att se dem var att hålla en spegel under magen och knäppa kort med iPhone :D

Tröstar mig med att min sambo också har tigerränder på magen! :)

Det ät ju inga tigerränder. Det är kärlekens fartränder <3 :))
  • Eleonor01

Vill passa på att önska er alla en riktigt god jul! Tänk att om ett år från nu så har vi en nästan ett åring hemma som klättrar i våra granar <3 kram på er alla <3

• Eleonor01

Det bästa m all julmaten e resterna :) bara att gå å nalla hela tiden! Till lunch blir det köttbullar korv å pasta.

Fick en slow cooker igår :)) i den ligger nu ett kilo kött m taco kryddning. Ska faktiskt bli väldigt gott m taco ikväll istället!

Va i affären å handlade ytterligare grejer till mig ä lillan. Saker till skötbordet å efter hemkomst. Jösses längtan e stor i familjen :)

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-26 16:53:00 följande:
    Tack!
    Tog en varm dusch förrut men ryggvärken har blivit värre efter det. Ingen alvedon, kanske skulle göra det.

Ja, tidsmässigt gör det ju inget då bebis är fullgången, men för sin egna skull kan hon väl ändå stanna lite till. Blir så tråkigt att behöva ha födelsedag nu.
    Oj så spännande! När har du bf egentligen??
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-12-26 17:36:13 följande:
    oj! hoppas att det är falsk larm... annars stort lycka till, det kommer gå bra ska du se.

Kan du inte ringa till kompisarnas föräldrar och berätta läget? att du är rädd att du kommer dra igång förlossningen om du lämnar och hämtar? eller sätt er i en taxi.... vart är manen din då?
    Msn drar inte igång någon förlossning för att man rör sig :) det är hormoner som startar det. Däremot kan det bara jobbigt att röra sig när man har Sd. Låter lite som latensfasen :)
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-12-27 05:06:25 följande:

Aaaah de sura uppstötningarna tar kål på mig!! Dygnsdosen Omeprazol är redan intagen och nu har jag druckit mjölk som jag hatar, i ren desperation, men ändå känns det som allt kommer upp så fort jag lägger mig. Och det lär inte dröja länge innan sonen vaknar. Fy farao! Ont i halsen har jag ju redan från förkylningen, jag behövde inte det här också!

Ibland funkar det m samarin. Vet Dock inte hur det är med intag vid graviditet. Kolls på Janusinfo
Svar på tråden BF Januari 2016 :)