• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-07-17 00:32:35 följande:

Oj. Har ni redan hämtat ut gratisboxar? Jag tänkte vänta några veckor till minst innan jag hämtar ut några boxar. För mig känns allt så himla tidigt ännu, vågar egentligen knappt tänka på bebisprylar.

Jag har helt enkelt inget intresse av det, babyprylar och begriper inte hur folk kan prata om det FÖR mig redan heller... Min svåger tog upp härom dagen att de har så mycket saker kvar så vi ska inget köpa utan att fråga honom, och mamma vill köpa en säng och undrar hur jag tänker kring allt...eeh jag tänker lite som så att "allt löser sig" :D och att vi kan hämta de där grejerna till jul typ och vagnar finns på blocket, nu vill jag ha semester? Ibland tror jag detta upptar mer av deras hjärnor än min just nu:)
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2015-07-17 08:25:54 följande:

Vecka 15 idag :)

Jag funderar på Emmaljunga Viking double, nån som har erfarenhet av den? Men först måste vi köpa en större bil då fem sittplatser inte kommer att räcka längre, känns som att vi måste anpassa vagn efter vad som får plats i bilen. Och bil är verkligen en djungel då jag inte vill ha en buss!

När vi var i Stockholm i våras hyrde vi en Ford galaxy, sjusitsig. Den var jätteskön att köra, kändes alls inte gigantisk utan väldigt smidig och pigg. Nu var denna iof helt ny så det beror ju på budget såklart.

Vet även att mitt ex köpte en stor sjusitsig ford till sin familj, några år gammal och han är jättenöjd med den. Många vill inte ha Ford men om han är nöjd med sin så är den inte dålig, han är petig :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-07-17 00:32:35 följande:

Oj. Har ni redan hämtat ut gratisboxar? Jag tänkte vänta några veckor till minst innan jag hämtar ut några boxar. För mig känns allt så himla tidigt ännu, vågar egentligen knappt tänka på bebisprylar.

Ja min sambo hämtade ut boxen eftersom han var iväg och jobbade och då låg ett av apoteken där, som inte finns så när där jag bor, så det var därför jag beställde boxen åt honom. Haha :)
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-07-17 09:10:06 följande:

Jag har helt enkelt inget intresse av det, babyprylar och begriper inte hur folk kan prata om det FÖR mig redan heller... Min svåger tog upp härom dagen att de har så mycket saker kvar så vi ska inget köpa utan att fråga honom, och mamma vill köpa en säng och undrar hur jag tänker kring allt...eeh jag tänker lite som så att "allt löser sig" :D och att vi kan hämta de där grejerna till jul typ och vagnar finns på blocket, nu vill jag ha semester? Ibland tror jag detta upptar mer av deras hjärnor än min just nu:)

Haha jag känner med dig! Jag tror egentligen att jag kommer tycka det är kul med barnkläder för jag gillar kläder för egen del, men har inte köpt något än och just hypen kring barnvagnar har jag aldrig förstått. Det är första barnet för mig och jag fattar ju att man får göra lite research för vagnen måste ju vara praktisk och helst inte fruktansvärt ful, men jag känner inte att jag behöver tänka på det NU, det är ju fem månader kvar. Min mamma har berättat för sin bästa väninna om vår graviditet och då erbjuder sig väninnan att köpa bebiskläder utomlands för där är det ju så billigt - alltså hon menar ju väl men vi vill ju köpa kläder själva, hallå!?

Dessutom har vi fullt upp just nu med vår USA-flytt som helst ska ske inom 4-6 veckor och vi har inte hittat boende än för allt som kommer ut hyrs ut omgående till folk som kan komma dit och titta, så eventuellt får vi ju görs likadant och bo på motell första tiden och leta lägenhet... Inte riktigt rätt tid att fokusera på barnkläder men det löser sig nog, jag vill också slappna av någon vecka till . Kollar boende och så men tänker nästan inte alls på graviditeten förutom självklart att man tänker på vad man får och inte får äta, och längtar till RUL.
  • Mattenörd

Vi var ute och åt på restaurang igår kväll. Stötte ihop med makens arbetskompisar som var på AW. De hade tydligen sagt

"Inte för att vara oförskämd eller så men är det syskon på gång?"

Haha... Jag som inte ens tyckt att det synts nåt blev lite förvånad (förra gången var jag helt platt vid RUL). Var tvungen att ta magbild idag på morgonen och inser ju att det finns en liten början till kula. Efter en middag på kvällen kan det säkert vara synligt även för andra ????

Vecka 14+3

• JosefineD85
    Mattenörd skrev 2015-07-17 11:30:32 följande:

Vi var ute och åt på restaurang igår kväll. Stötte ihop med makens arbetskompisar som var på AW. De hade tydligen sagt

"Inte för att vara oförskämd eller så men är det syskon på gång?"

Haha... Jag som inte ens tyckt att det synts nåt blev lite förvånad (förra gången var jag helt platt vid RUL). Var tvungen att ta magbild idag på morgonen och inser ju att det finns en liten början till kula. Efter en middag på kvällen kan det säkert vara synligt även för andra ????

phpAAu1sh64312.jpg

Vecka 14+3

Exakt sådär ser min mage ut! Fast jag ligger lite efter dig, v 10!
    Blir den större på kvällen efter middagstid?
  • Mattenörd

Mmm... På eftermiddagen blir det lite som en ballong. Mer spänd och större. Då går det inte heller dra in den längre. På morgonen blir jag så gott som platt om jag tänker på att spänna magen...

• amalie79

[quote=75534475][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-07-17 10:28:17 följande:[/quote-nick]Haha jag känner med dig! Jag tror egentligen att jag kommer tycka det är kul med barnkläder för jag gillar kläder för egen del, men har inte köpt något än och just hypen kring barnvagnar har jag aldrig förstått. Det är första barnet för mig och jag fattar ju att man får göra lite research för vagnen måste ju vara praktisk och helst inte fruktansvärt ful, men jag känner inte att jag behöver tänka på det NU, det är ju fem månader kvar. Min mamma har berättat för sin bästa väninna om vår graviditet och då erbjuder sig väninnan att köpa bebiskläder utomlands för där är det ju så billigt - alltså hon menar ju väl men vi vill ju köpa kläder själva, hallå!?

Dessutom har vi fullt upp just nu med vår USA-flytt som helst ska ske inom 4-6 veckor och vi har inte hittat boende än för allt som kommer ut hyrs ut omgående till folk som kan komma dit och titta, så eventuellt får vi ju görs likadant och bo på motell första tiden och leta lägenhet... Inte riktigt rätt tid att fokusera på barnkläder men det löser sig nog, jag vill också slappna av någon vecka till . Kollar boende och så men tänker nästan inte alls på graviditeten förutom självklart att man tänker på vad man får och inte får äta, och längtar till RUL.[/quote

Ja precis. Du har ju en flytt till en ny kontinent att tänka på liksom, klart det är det som är prio just nu. Bebisen är ju där den är liksom, följer med automatiskt:) tänker på det när folk påpekar för mig att det börjar synas ( hur kan man ens med att påpeka, tror de inte att jag ser det själv?;) och ibland om jag slänger mig på mage i sängen eller framstupa för då kan jag få lite ont i magen.

Maten tänker man ju på såklart men egentligen är det inte så mycket jag brukar äta som är förbjudet, brie och getost men då slänger jag det på en toast eller hemmagjord pizza. Är väldigt sparsamm konsumenter av alkohol generellt både jag och sambon, så det saknar man inte alls.

Jo tror också jag kommer tycka det är kul med kläder, och vagnen måste vara praktiskt, där får sambon sista ordet dock då jag ser mig som en sådan som kommer bära i sele/sjal både fram och bak och eftersom han ska vara hemma från 6-7 månader när den börjar bli tung att släpa på och är mer rörlig och kanske börjar behöva selas fast ibland :)

• Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-07-17 13:14:31 följande:

[quote=75534475]

Ja precis. Du har ju en flytt till en ny kontinent att tänka på liksom, klart det är det som är prio just nu. Bebisen är ju där den är liksom, följer med automatiskt:) tänker på det när folk påpekar för mig att det börjar synas ( hur kan man ens med att påpeka, tror de inte att jag ser det själv?;) och ibland om jag slänger mig på mage i sängen eller framstupa för då kan jag få lite ont i magen.

Maten tänker man ju på såklart men egentligen är det inte så mycket jag brukar äta som är förbjudet, brie och getost men då slänger jag det på en toast eller hemmagjord pizza. Är väldigt sparsamm konsumenter av alkohol generellt både jag och sambon, så det saknar man inte alls.

Jo tror också jag kommer tycka det är kul med kläder, och vagnen måste vara praktiskt, där får sambon sista ordet dock då jag ser mig som en sådan som kommer bära i sele/sjal både fram och bak och eftersom han ska vara hemma från 6-7 månader när den börjar bli tung att släpa på och är mer rörlig och kanske börjar behöva selas fast ibland :)

Ja jag har verkligen inte tid att tänka så mycket på bebisen just nu men hoppas väl att den där riktiga glädjen och längtan infinner sig när vi kommit tillrätta. Det är lustigt det där, för jag tänkte, fantiserade och planerade faktiskt MER för bebisen innan vi ens började försöka än jag gör nu som gravid. Jag kan fortfarande sova på mage vilket jag är jätteglad för eftersom jag alltid gör det annars, men känner att det t ex gör ont när jag suttit uppkrupen med benen mot kroppen eller på huk, som att man knycklar ihop bebisen eller något...

Alkohol generellt saknar jag inte så mycket för jag har kunnat beställa jättegoda alkoholfria drinkar när vi varit ute, det jag saknar lite är vin för det alkoholfria vinet är alldeles för sött tycker jag.

Har funderat på det där med sele/sjal, det enda jag hört är att babybjörn inte är skön att bära med men jag har inte kollat upp andra märken. Vet inte om jag skulle tycka det vore för varmt att ha barnet i sjal, det är ju betydligt varmare i Kalifornien dit vi ska flytta så jag får se.
  • debbie85

Hej!

Det var länge sen jag läste och skrev här. Hänger mest i facebookgruppen. Nu kände jag dock att jag ville skriva ett litet inlägg och berätta om vår stora nyhet. Vi var på KUB-ultraljudet igår och fick reda på att vi väntar TVILLINGAR!! Var helt chockad hela dagen igår och har fortfarande svårt att smälta det. Men vi är båda jätteglada! Nån mer som väntar tvillingar här?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)