• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    debbie85 skrev 2015-07-17 15:33:27 följande:

Hej!

Det var länge sen jag läste och skrev här. Hänger mest i facebookgruppen. Nu kände jag dock att jag ville skriva ett litet inlägg och berätta om vår stora nyhet. Vi var på KUB-ultraljudet igår och fick reda på att vi väntar TVILLINGAR!! Var helt chockad hela dagen igår och har fortfarande svårt att smälta det. Men vi är båda jätteglada! Nån mer som väntar tvillingar här?

Stort grattis va häftigt! Blir det första barnen eller har ni barn sedan tidigare? Jag själv blev lättad när vi såg att det bara var en för jag kommer få sköta det mesta själv eftersom min man kommer jobba mycket (vi ska flytta till USA). Däremot vill jag bara ha två, så på ett sätt hade det ju varit finemang att få det avklarat med två på en gång.

Hoppas allt går bra även i fortsättningen!
  • debbie85
    Seven Costanza skrev 2015-07-17 16:03:42 följande:

Stort grattis va häftigt! Blir det första barnen eller har ni barn sedan tidigare? Jag själv blev lättad när vi såg att det bara var en för jag kommer få sköta det mesta själv eftersom min man kommer jobba mycket (vi ska flytta till USA). Däremot vill jag bara ha två, så på ett sätt hade det ju varit finemang att få det avklarat med två på en gång.

Hoppas allt går bra även i fortsättningen!

Tack så mycket! Det blir andra och tredje barnet. Vi har länge drömt om fyra barn så känns just nu mest bara jättekul! Även om jag förstår att det kan bli tufft.
  • Znö
    debbie85 skrev 2015-07-17 15:33:27 följande:

Hej!

Det var länge sen jag läste och skrev här. Hänger mest i facebookgruppen. Nu kände jag dock att jag ville skriva ett litet inlägg och berätta om vår stora nyhet. Vi var på KUB-ultraljudet igår och fick reda på att vi väntar TVILLINGAR!! Var helt chockad hela dagen igår och har fortfarande svårt att smälta det. Men vi är båda jätteglada! Nån mer som väntar tvillingar här?

Grattis! Härligt att ni är glada! Jag har inte gjort något KUB så jag vet inte men är livrädd för att det ska vara tvillingar har RUL 12/8. Har du mått dubbelt så illa osv? Mer trött än "normalt"? Dubbelgrattis!
  • Krocki1

Lyssnade ju på bebisen hjärtljud i onsdag och grät en skvätt när bm fick in ljudet. Så himla häftigt! 

Hoppas ni alla mår bra och får en skön helg.

• amalie79

[quote=75535441][quote-nick]debbie85 skrev 2015-07-17 16:49:47 följande:[/quote-nick]Tack så mycket! Det blir andra och tredje barnet. Vi har länge drömt om fyra barn så känns just nu mest bara jättekul! Även om jag förstår att det kan bli tufft. [/quote

Grattis! Så bra att tvillingar kommer till dem som önskar många barn:) själv känner jag mer och mer att detta är första och sista gången för mig. Jag är 36 år och sambon har redan två barn. Tanken om att en av oss ska sterilisera sig till våren finns redan, vi ska bara enas om vem. Hade vårt kub visat tvillingar hade jag nog valt bort barn. Känner så starkt att ett är vad jag vill ha, inte mer.

• amalie79

Och det har inte att göra med att detta är jobbigt på så sätt, jag mår toppen än så länge. Det är själen som säger att this is it. Känner mig obekväm med att ge upp min kropp för att härbärgera någon annan och delar av min självständighet att jag känner att " ja, jag vill göra detta för vår skull, men sedan är det bra"

• debbie85

Tack så mycket!

Znö Jag har både mått mer illa och varit mer trött denna graviditeten jämfört med förra. Men inte dubbelt och skulle aldrig kunnat gissa att det var tvillingar! :-P

• Mallis87

Ni som gjort ultraljud redan eller lyssnat på hjärtat hos barnmorskan. Hur långt ner låg bebisen? Jag var på inskrivning igår ochbm lyssnade på hjärtat, började typ 5 cm under naveln, men där hördes inget så jag fick dra ner troskanten lite, och långt där nere låg den! I min förra grav när bm lyssnade på hjärtat vid samma tid, (veckan14) låg bebisen längre upp.

• amalie79

Snett nedanför till höger om naveln låg min. Där är den nog kvar tror jag fast lite större än för några veckor sedan för där är magen hårdast och det syns mest från det hållet om man ser i spegeln

Svar på tråden BF Januari 2016 :)