• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-28 11:46:23 följande:
    Tack för tipset, de syskonvagnar jag får fram i det märket påminner om babytravel och carena, blir alldeles förstora om vi ska få in dem i ett litet bagage (som de flesta 7-sitsiga bilar har). Länka gärna om det är fel vagn jag tittat på, allt är värt att kolla upp såklart om man kommer billigare undan :) men prio ett är absolut att den ska vara så liten som möjligt ihopfälld!
    Våra grannar har en beemo och nej, den håller inte måttet alls, fastnar i grus gripar och snö så dom fick köpa en till. Små hårda däck som vobblar. Nej fy, men såklart de beroende på hur mkt man använder vagnen! Vi reser mkt, är ute och går väldigt mycket och så är de enda stället dottern sover på i vagnen så för oss är de bara de bästa för både oss som ska släpa på den men också ergonomiskt för henne som duger. Men som sagt, VÄL VÄRD! Beemo går att jämföra med bugaboos första cameleon!
  • WiMe06

Usch har haft värk i magen idag ända sen jag vaknade. Har släppt nu men höll i sig fram till 15-tiden. Blir så orolig men det är väl livmodern som växer hoppas jag. Är det fler än jag som har sån värk ibland?

• Söndag
    WiMe06 skrev 2015-07-29 18:07:21 följande:

Usch har haft värk i magen idag ända sen jag vaknade. Har släppt nu men höll i sig fram till 15-tiden. Blir så orolig men det är väl livmodern som växer hoppas jag. Är det fler än jag som har sån värk ibland?

Jag har också sånna dagar ibland, vaknar även på natten ibland av magvärk
    Jag tror de är växtvärk :)
  • WiMe06
    Söndag skrev 2015-07-29 18:25:36 följande:

Jag har också sånna dagar ibland, vaknar även på natten ibland av magvärk

Jag tror de är växtvärk :)

Jag vaknar också av det på natten ibland, och ofta så känner jag av det på morgonen när jag går upp. Ja, jag hoppas det är växtvärk, man kanske känner av det extra mkt ibland?
  • Flizz

Hälsosamtal idag, fick en sommarjobbande gammal barnmorska som inte var allt för positiv till hemförlossning om man säger så.

Som tur är så träffar jag bara henne nästa vecka på inskrivningen också sen får jag min ordinarie efter de.

Hade lite högt tryck antar att det mest var för att jag var stressad, sockret var bra och blodvärdet var 134 så det var toppen tyckte hon.

Hon skulle även se till att sambon hinner vara med på ultraljudet innan han flyttar.

• Mallis87

Jag bor i skåne, och som ni skrivit står det ju att de inte utför könsbestämning. Jag frågade vid min förra grav på rul om de kunde se kön, hon svarade flicka. Gjorde nytt ul 2 veckor efter med en annan bm, frågade även där och hon sa också flicka. Av alla mina kompisar som velat få reda på kön har alla fått det, har inte hört en ända som de nekat. Kan tänka mig att det står så på hemsidan för att man inte ska bli besviken OM det skulle vara så att de inte kan se för att bebisen inte vill visa typ. Att dom då inte "kämpar" för att se könet eftersom undersökningen inte går ut på det egentligen :)

En fråga till er med två eller fler barn... Dottern kommer vara ca 2år och ett par månader när bebisen föds. Tror ni man är i behov av syskonvagn? Vi har ju en jättefin emmaljunga edge duo som jag älskar, med jättemysig liggkorg. Tänkte kanske bara investera i en ståbräda dottern kan stå på, hon är inte jätteglad i att åka vagn utan vill gärna gå själv. Tänkte att om jag åker på någon större utflyk där dottern behöver vagn för att sova i, åker jag förmodligen inte ensam utan har även en emmaljunga scooter, som då den som är med mig kan köra. Och ska man typ ner på stan kan ju dottern åka vagn och bebisen hänga i bärsele, iallafall de första månaderna innan bebisen blir allt för tung.

Men å andra sidan är det ju skönt att ha en vagn där man kan ha båda barnen om man åker iväg själv. Kanske inte så kul att jaga dottern om hon vägrar ståbrädan.

Men isåfall säljer vi edgen, och då är ju dilemmat att man måste dra runt på en dubbelvagn om jag och bebisen åker någonstans själva. Vet att bugaboo har en man kan göra om till singelvagn, men är inte så förtjust i de vagnarna. Tänkt att vi kunde köra lite budget, har sett en vagn på nätet som heter basson duo och har de funktionerna jag är ute efter. Men... Sen vet man ju inte hur kvalitén är. Hade varit såå sugen på en emmaljunga double Viking, någon som har koll på vilket pris de ligger på?

• Kixpix
    MeEmmA skrev 2015-07-29 09:16:10 följande:

Det är inte alla som gör tillväxtultraljud, kanske finns som rutin på något mvc men annars gör man bara det ifall det finns skäl till det.

Vid min förra grav gick jag hos en privat bm, men denna gången måste jag gå på sjukhuset och då står det klart och tydligt att dom INTE gör någon könsbestämning där.
    Jag är fruktansvärt nyfiken, får se om jag kan hålla mig eller om jag bokar in ett privat senare för att se vad det e :)

Konstigt. Jag ska göra RUL på CSK i Kristianstad. Vid vårt KUB frågade jag om kön. Då svara hon bara "det får vi vänta med till nästa ultraljud", lite glatt. Så det där vet jag inte om dem är benhårda med...
  • anaconda
    Mallis87 skrev 2015-07-29 21:48:35 följande:

Jag bor i skåne, och som ni skrivit står det ju att de inte utför könsbestämning. Jag frågade vid min förra grav på rul om de kunde se kön, hon svarade flicka. Gjorde nytt ul 2 veckor efter med en annan bm, frågade även där och hon sa också flicka. Av alla mina kompisar som velat få reda på kön har alla fått det, har inte hört en ända som de nekat. Kan tänka mig att det står så på hemsidan för att man inte ska bli besviken OM det skulle vara så att de inte kan se för att bebisen inte vill visa typ. Att dom då inte "kämpar" för att se könet eftersom undersökningen inte går ut på det egentligen :)

En fråga till er med två eller fler barn... Dottern kommer vara ca 2år och ett par månader när bebisen föds. Tror ni man är i behov av syskonvagn? Vi har ju en jättefin emmaljunga edge duo som jag älskar, med jättemysig liggkorg. Tänkte kanske bara investera i en ståbräda dottern kan stå på, hon är inte jätteglad i att åka vagn utan vill gärna gå själv. Tänkte att om jag åker på någon större utflyk där dottern behöver vagn för att sova i, åker jag förmodligen inte ensam utan har även en emmaljunga scooter, som då den som är med mig kan köra. Och ska man typ ner på stan kan ju dottern åka vagn och bebisen hänga i bärsele, iallafall de första månaderna innan bebisen blir allt för tung.

Men å andra sidan är det ju skönt att ha en vagn där man kan ha båda barnen om man åker iväg själv. Kanske inte så kul att jaga dottern om hon vägrar ståbrädan.

Men isåfall säljer vi edgen, och då är ju dilemmat att man måste dra runt på en dubbelvagn om jag och bebisen åker någonstans själva. Vet att bugaboo har en man kan göra om till singelvagn, men är inte så förtjust i de vagnarna. Tänkt att vi kunde köra lite budget, har sett en vagn på nätet som heter basson duo och har de funktionerna jag är ute efter. Men... Sen vet man ju inte hur kvalitén är. Hade varit såå sugen på en emmaljunga double Viking, någon som har koll på vilket pris de ligger på?

Angående vagn så köpte jag en Emmaljunga double Viking idag för 6000 på babyproffsen i Uppsala, dom rear ut sina vagnar nu med års -15 sjukt nöjd med mitt fynd!

Vi har en mondial duo combi samt en scooter oxå så mondialen får fungera som singel vagn för oss o sen har dottern som kommer vara 1år 9månader när bebis kommer en scooter s air,
  • Kixpix

Herregud.. Jag är i v16 och blir bara tröttare och tröttare. Någon annan som känner likadant? Klockan är inte ens elva och jag däckar snart...

Svar på tråden BF Januari 2016 :)