• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-07-28 13:37:24 följande:

Det är syskonvagn, men syskonet är ju fortfarande litet så jag vill inte ha honom bakom, eller den lilla... vill ha dom jämte varandra. Annars har jag också hört bra om den vagnen.

Okej emmaljunga har ju också syskonvagn double viking tror jag den heter och kronan har en syskonvagn med samma bred som bugaboo donkey vet dock inte hur stora dessa blir när man fäller ihop dem, men kanske värt att kika på iallafall?
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-07-28 14:28:53 följande:
    Okej smile1.gif emmaljunga har ju också syskonvagn double viking tror jag den heter och kronan har en syskonvagn med samma bred som bugaboo donkey vet dock inte hur stora dessa blir när man fäller ihop dem, men kanske värt att kika på iallafall?
    Har kollat :) tycker att emmaljungas double Viking är snyggast, men när vi var på babyproffsen och testade den så insåg vi att den var alldeles för stor.., blev besviken!
    Har bestämt att det blir en donkey, fungerar bäst för oss.
  • himw
    Seven Costanza skrev 2015-07-28 08:18:19 följande:

Idag går jag in i v 18! Svårt att förstå att jag snart kommit halvvägs! Nu är det mindre än två veckor till vårt RUL (måndag 10/8) - hoppas att allt är bra med bebisen, att jag inte får ett ännu tidigare förlossningsdatum och att de kan se könet . Är väldigt nyfiken så jag kan absolut inte vänta till förlossningen med att få veta.

Kommer ni andra försöka ta reda på kön? Hur långt är det tills ni har RUL?

Det är så spännande! Vad har du fått för datum?

Vi har 3 januari- jag hoppas att det blir i januari även om det förstås är viktigast att bebisen mår bra men att fylla år i slutet av december- usch vad tråkigt ;)

Vi har UL om två veckor- hoppas att man kan se könet för jag är sååå nyfiken, tänker precis som du, skulle inte kunna hålla mig till förlossningen :)
  • Bubblor

Alltså jösses.. Jag har mått så galet bra hela första trimestern, bara lite extra trött. Efter vecka 12 så blev jag som vanligt, pigg och glad och hade energi igen.. men nu i några dagar så har jag blivit illamående av allt typ, kräkts ibland, kväljningar hela tiden och tröttheten är tillbaka och jag känner mig så galet uppblåst. Är det så här för nån av er andra med? :)

• Seven Costanza
    himw skrev 2015-07-28 19:23:17 följande:

Det är så spännande! Vad har du fått för datum?

Vi har 3 januari- jag hoppas att det blir i januari även om det förstås är viktigast att bebisen mår bra men att fylla år i slutet av december- usch vad tråkigt ;)

Vi har UL om två veckor- hoppas att man kan se könet för jag är sååå nyfiken, tänker precis som du, skulle inte kunna hålla mig till förlossningen :)

Jag har BF 4/1, hoppas precis som du på januaribebis så det vore ju bra om RUL snarare ger ett senare datum än ett tidigare . Många förstföderskor går ju över tiden så jag hoppas inte föda före årsskiftet.

Om de inte ser könet nu så hoppas jag att de ser på nästa ultraljud - kommer kanske få göra något mer när jag kommer till USA för de kommer ju troligen också vilja titta på bebisen och bilda sig en egen uppfattning.

För er som är kvar i Sverige: kan man inte även se könet på tillväxtultraljudet om man inte lyckas se något på RUL?
  • Reggi
    Seven Costanza skrev 2015-07-28 10:07:09 följande:
    Kul! Är du också beräknad 4/1? Åh då har du RUL lite tidigare än mig, räknar verligen ned dagarna nu, känns som en evighet sedan vi såg bebisen på KUB. Jag har betalt för två ultraljud privat - hade aldrig kunnat vänta ända till v 18+6 för att få se bebisen första gången. Har du gjort något ultraljud tidigare?
    Ja jag är beräknad den 4 jan och har vart på två ultraljud tidigare. Jag längtar tills rul är, men en liten del vill inte att de ska vara snart för det är min sista semester dag.
  • Seven Costanza
    Reggi skrev 2015-07-28 21:05:17 följande:

Ja jag är beräknad den 4 jan och har vart på två ultraljud tidigare. Jag längtar tills rul är, men en liten del vill inte att de ska vara snart för det är min sista semester dag.

Kul att vi är beräknade samma dag! Hoppas du på pojke, flicka eller kvittar det? Jag tror att vi väntar en pojke men det spelar ingen roll vad det blir, så känns det nu i alla fall .
  • Reggi
    Seven Costanza skrev 2015-07-28 21:19:56 följande:
    Kul att vi är beräknade samma dag! Hoppas du på pojke, flicka eller kvittar det? Jag tror att vi väntar en pojke men det spelar ingen roll vad det blir, så känns det nu i alla fall smile1.gif .
    Tror att det är en liten pojke, men det spelar inge roll vad vi får. Blir lika glad oavsett vad det är för kön på bebisen. Min lillasyster hoppas på en tjej, för våran bror har två söner. Medans bonusdottern vill att de ska vara en lillebror för hon fick en lillasyster för några veckor sen.
  • MeEmmA

Det är inte alla som gör tillväxtultraljud, kanske finns som rutin på något mvc men annars gör man bara det ifall det finns skäl till det.

Vid min förra grav gick jag hos en privat bm, men denna gången måste jag gå på sjukhuset och då står det klart och tydligt att dom INTE gör någon könsbestämning där.
    Jag är fruktansvärt nyfiken, får se om jag kan hålla mig eller om jag bokar in ett privat senare för att se vad det e :)

• Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2015-07-29 09:16:10 följande:

Det är inte alla som gör tillväxtultraljud, kanske finns som rutin på något mvc men annars gör man bara det ifall det finns skäl till det.

Vid min förra grav gick jag hos en privat bm, men denna gången måste jag gå på sjukhuset och då står det klart och tydligt att dom INTE gör någon könsbestämning där.

Jag är fruktansvärt nyfiken, får se om jag kan hålla mig eller om jag bokar in ett privat senare för att se vad det e :)

Jaså? Jag trodde att alla erbjöds att få veta könet om de kunde se, eftersom man läst så ofta här på FL om folk som fått veta det på RUL. Men nu när jag läser på Region Skånes hemsida står det att de inte utför könsbestämning eftersom det är en medicinsk undersökning. Så besviken jag blir, jag hade räknat med att få veta på RUL. Hoppas att de kan tänka sig att berätta det ändå, eller att vi kanske själva kan se på skärmen. Annars hoppas jag att det ingår något mer ultraljud när jag kommer till USA och att de inte är lika stelbenta med att berätta vad det är.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)