Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Hame skrev 2015-08-10 07:55:40 följande:

RUL idag för mig också  19+0 enligt ultraljudet för KUB. Hoppas på precis samma saker som du. Min nuvarande bf är 3/1 och jag skulle göra lägga några fler dagar mellan bf och jul/nyår haha!

Spännande! Då är du hittills en dag före mig. Vi hade räknat lite fel så vi trodde inte när vi började försöka att BF skulle bli riktigt så tidigt i januari och vi trodde inte att vi skulle lyckas på första försöket heller. Det är första barnet för mig och de flesta förstföderskor går ju över tiden så jag hoppas också på det .

Hur dags är ditt RUL? Mitt är kl 11.
  • Seven Costanza
    Lisasmor skrev 2015-08-10 08:51:02 följande:

Hej, har inte skrivit i tråden tidigare men har också BF i januari, den 1/1 (!!) närmare bestämt. Gjorde RUL i veckan (i v 18+2) och det är en liten kille som ligger där inne och växer till sig. Lite illamående och trötthet i början av graviditeten, men nu mår jag bra och känner lillen sparka där inne. Så mysigt!

Har en dotter sen tidigare som fyller 2 år i oktober så vi har en hel del bebisgrejer men vill köpa en syskonvagn, helst en bugaboo donkey om mannen går med på det, haha. Måste jobba lite på övertalningen, de är ju ganska så dyra...

Välkommen och grattis till lyckat RUL! Vad roligt med en son, men det blir kanske på håret med BF på nyårsdagen . Gick du över tiden med ditt första barn?
  • Seven Costanza

Har varit på ultraljud nu, allt såg normalt ut och vi beräknas bli föräldrar den 8/1, till en pojke! Vi är så glada! Blev tillbakaflyttad fyra dagar, BF var 4/1 enligt KUB så jag är väldigt nöjd att ha fått några dagars mer marginal till årsskiftet, även om det viktigaste förstås är att bebisen verkade frisk .

Håller tummarna för er andra som också har RUL idag!

Ser att några andra har skrivit om att känna bebisen eller inte - detta är min första graviditet och jag har inte heller känt något som jag säkert kunna säga är fosterrörelser men allt var ändå helt normalt på RUL såvitt man kan se såhär långt och BM sa att det är inget konstigt att inte kunna känna något förrän ca v 20-21 med första barnet. Vissa känner långt tidigare men det behöver inte vara något fel bara för att det kanske dröjer till runt halva graviditeten .

• Seven Costanza

Blev alltså tillbakaflyttad till v 18+2 istället för 18+6 så enligt BM kan det alltså dröja ytterligare 1-2 veckor innan jag känner något, men nu känner jag mig mycket lugnare när jag fått se bebisen igen .

• Seven Costanza
    Hame skrev 2015-08-10 13:59:05 följande:

Nu är jag tillbaka efter ultraljudet! Allt såg bra ut och det var en liten pojke som visade upp sig så snällt  Jag blev flyttade en hel vecka BAKÅT... bli sen säger jag bara till bebisen!! Har bf 29/12 nu, hoppas det är ok att jag är kvar i denna gruppen, jag tror faktiskt fortfarande att det blir januari... hoppet är det sista som överger människan!!

Åh grattis vad kul att du också väntar en pojke! Jaja de flesta går ju över tiden så det blir förhoppningsvis januari för oss båda

Har ni hunnit fundera något på pojknamn?
  • Seven Costanza

Stort tack för era grattis, känner mig så glad och framförallt lättad! Låg och höll tummarna samtidigt som jag höll min man i handen och hon hade redan hunnit kolla nästan allt och sagt att det såg normalt ut, så när hon kom till könsorganen och sa att det var en pojke slappnade jag av och grät några glädjetårar Hade blivit lika glad för en flicka men jag har gissat på pojke hela tiden så det var ju kul att det stämde!

• Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-08-10 15:01:20 följande:

[quote=75621042][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-08-10 14:56:32 följande:[/quote-nick]Stort tack för era grattis, känner mig så glad och framförallt lättad! Låg och höll tummarna samtidigt som jag höll min man i handen och hon hade redan hunnit kolla nästan allt och sagt att det såg normalt ut, så när hon kom till könsorganen och sa att det var en pojke slappnade jag av och grät några glädjetårar Hade blivit lika glad för en flicka men jag har gissat på pojke hela tiden så det var ju kul att det stämde![/quote

Grattis till kommande sonen!

Tack så mycket!
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-08-10 15:30:52 följande:

Ja vi funderar på Hjalmar, Alvar eller Vidar  Har ni några på lut?

Det är lite svårt för vi vill helst ha ett långt tilltalsnamn eftersom vi har väldigt kort efternamn, och vi vill helst ha ett namn som finns både Sverige och i USA eftersom han även blir amerikansk medborgare, men vi vill ändå inte ha något som känns mer engelskspråkigt än svenskt. Alltså vill vi ha klassiska namn och inte t ex Milton, Jamie, William etc som jag tycker känns mer amerikanska än svenska även om de förekommer och är hyfsat vanliga i Sverige. Tycker om dina namnförslag, särskilt Hjalmar tycker jag låter väldigt fint, men på vår son funkar de inte eftersom vi vill ha namn som känns lika amerikanska som svenska.

Hittills har vi kommit fram till Carl Fredrik, Samuel, Jonathan, Benjamin och eventuellt Jacob, även om det sistnämnda är lite i kortaste laget. Just nu lutar det åt Carl Fredrik (som dubbelnamn men utan bindestreck). Blir ju smeknamn på det förstås men tycker hela namnet är fint medan Carl är lite för kort för vårt efternamn tycker vi.

Hur var det, har ni barn sedan innan så att ni även kanske tänker på vad som passar med syskonnamnen?
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-08-10 17:00:20 följande:

Jag förlöste en kvinna som hade betalat extra i gbg för könsul, och barnmorskan som gjorde det hade tydligen tvärfel Så föräldrarna hade köpt allt blått, men fick en tjej

Vad märkligt... Min BM frös bilden och pekade och vi såg tydligt vad som skulle vara en pung mellan benen, kan man inte vara säker då? Skillnad om hon sagt flicka och så hade pungen legat gömd mellan benen eller så. Jag har uppfattat det som att det skulle vara mer säkert om de säger pojke än om de säger flicka, eller? Vi har inte tänkt köpa allt blått men ändå.
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-08-10 20:18:01 följande:

Blev kanske lite fel, 10kg från vecka 1 till idag. 4 kg från vecka tolv till nu! Men 10 kg är ändå rätt mycket på 18 veckor. Men, jag har ju som sagt slutat röka också så det har ju säkert påverkat vikten en del! :/ får se vad hon säger imorgon.

Jag har gått upp typ 8 kg från plusset tills nu i v 19, men det är kanske en del pga glass och annat jag varit sugen på nu när jag varit ledig sedan midsommar och fikat en massa med vänner. Mina bröst har blivit två kupor större och resten har jag lagt på mig på mage och rumpa, syns ingen skillnad alls i ansiktet eller på armarna så jag ser fortfarande smal ut, bara kurvigare. Jag har mått jättebra hela tiden så har "tyvärr" inte haft sämre aptit. Borde nog dock röra på mig mer men har problem med ena foten av och till trots bra skor. Min BM har inte mätt min vikt en enda gång utan frågade mig bara vid inskrivningen vad jag vägde och konstaterade att BMI var normalt. Idag nämnde hon inte vikten alls och jag tog inte upp det heller.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)