BF Januari 2016 :)
RUL idag för mig också 19+0 enligt ultraljudet för KUB. Hoppas på precis samma saker som du. Min nuvarande bf är 3/1 och jag skulle göra lägga några fler dagar mellan bf och jul/nyår haha!
Hur dags är ditt RUL? Mitt är kl 11.
RUL idag för mig också 19+0 enligt ultraljudet för KUB. Hoppas på precis samma saker som du. Min nuvarande bf är 3/1 och jag skulle göra lägga några fler dagar mellan bf och jul/nyår haha!
Hej, har inte skrivit i tråden tidigare men har också BF i januari, den 1/1 (!!) närmare bestämt. Gjorde RUL i veckan (i v 18+2) och det är en liten kille som ligger där inne och växer till sig. Lite illamående och trötthet i början av graviditeten, men nu mår jag bra och känner lillen sparka där inne. Så mysigt!
Har en dotter sen tidigare som fyller 2 år i oktober så vi har en hel del bebisgrejer men vill köpa en syskonvagn, helst en bugaboo donkey om mannen går med på det, haha. Måste jobba lite på övertalningen, de är ju ganska så dyra...
Har varit på ultraljud nu, allt såg normalt ut och vi beräknas bli föräldrar den 8/1, till en pojke! Vi är så glada! Blev tillbakaflyttad fyra dagar, BF var 4/1 enligt KUB så jag är väldigt nöjd att ha fått några dagars mer marginal till årsskiftet, även om det viktigaste förstås är att bebisen verkade frisk
.
Håller tummarna för er andra som också har RUL idag!
Ser att några andra har skrivit om att känna bebisen eller inte - detta är min första graviditet och jag har inte heller känt något som jag säkert kunna säga är fosterrörelser men allt var ändå helt normalt på RUL såvitt man kan se såhär långt och BM sa att det är inget konstigt att inte kunna känna något förrän ca v 20-21 med första barnet. Vissa känner långt tidigare men det behöver inte vara något fel bara för att det kanske dröjer till runt halva graviditeten
.
Blev alltså tillbakaflyttad till v 18+2 istället för 18+6 så enligt BM kan det alltså dröja ytterligare 1-2 veckor innan jag känner något, men nu känner jag mig mycket lugnare när jag fått se bebisen igen
.
Nu är jag tillbaka efter ultraljudet! Allt såg bra ut och det var en liten pojke som visade upp sig så snällt Jag blev flyttade en hel vecka BAKÅT... bli sen säger jag bara till bebisen!! Har bf 29/12 nu, hoppas det är ok att jag är kvar i denna gruppen, jag tror faktiskt fortfarande att det blir januari... hoppet är det sista som överger människan!!
Stort tack för era grattis, känner mig så glad och framförallt lättad! Låg och höll tummarna samtidigt som jag höll min man i handen och hon hade redan hunnit kolla nästan allt och sagt att det såg normalt ut, så när hon kom till könsorganen och sa att det var en pojke slappnade jag av och grät några glädjetårar
Hade blivit lika glad för en flicka men jag har gissat på pojke hela tiden så det var ju kul att det stämde!
[quote=75621042][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-08-10 14:56:32 följande:[/quote-nick]Stort tack för era grattis, känner mig så glad och framförallt lättad! Låg och höll tummarna samtidigt som jag höll min man i handen och hon hade redan hunnit kolla nästan allt och sagt att det såg normalt ut, så när hon kom till könsorganen och sa att det var en pojke slappnade jag av och grät några glädjetårar Hade blivit lika glad för en flicka men jag har gissat på pojke hela tiden så det var ju kul att det stämde![/quote
Grattis till kommande sonen!
Ja vi funderar på Hjalmar, Alvar eller Vidar Har ni några på lut?
Jag förlöste en kvinna som hade betalat extra i gbg för könsul, och barnmorskan som gjorde det hade tydligen tvärfel Så föräldrarna hade köpt allt blått, men fick en tjej
Blev kanske lite fel, 10kg från vecka 1 till idag. 4 kg från vecka tolv till nu! Men 10 kg är ändå rätt mycket på 18 veckor. Men, jag har ju som sagt slutat röka också så det har ju säkert påverkat vikten en del! :/ får se vad hon säger imorgon.