Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

[quote=76047198][quote-nick]qatteriin skrev 2015-11-26 06:28:01 följande:[/quote-nick]Aaaah jag blir lite nervös av sånt där som att folk säger att det brukar bli lugnare, det är en jäääättefarlig myt som lever kvar ju! :) Rörelserna kan bli annorlunda, men ska inte bli lugnare eller mindre. Med sonen blev det bara värre och värre, haha!Det är det där papperet som du fick av bm efter rul, så det är bm som skriver under och sen du som skickar in.[/

Ja jag vet. :) Min bm gav mig ett papper ang fosterrörelser när jag var i v 20 ( då hade jag ju inget känt!) och hon sa faktiskt att jag ger inte detta till alla för vissa blir jätteoroliga men jag tror du kan läsa och hantera det!

Mina varierar jättemycket beroende på vad jag gör under dagen, det är ju mer rörelse på kvällar och när ledig än när man åker traktor osv på jobbet. Logiskt :)

Jag har ju ingen sådan där bebis som reagerar bara man killar på magen utan jag får verkligen putta där den har fötterna om man undrar vad den tagit vägen. Har ju också trott att den är rätt stilla på natten men sambon hade hållit om mig när han kröp ner i natt och känt hur den sparkade, så är väl jag som sover igenom det bara. Men att bebis låter mamma sova på natten gillar vi ju, hoppas det fortsätter. Sambon är också bortskämd med två barn som sovit som grisar och hela nätter i princip från början så vi hoppas på det nu med.

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-11-26 06:03:04 följande:

För en förstföderska fixerar dem sig ofta tidigare än för en omföderska då bäckenet redan är uppluckrat sedan innan då är det liksom "större" plats å då kan det ta längre tid för bebis att fixera sig, för en del omföderskor fixerar dem sig aldrig helt utan kan fortsätta vara ruckbara som det kallas.

Om din bebis är fixerad nu är det inte alls ett tecken på att bebis kommer tidigt, en del bebisar fixerar sig redan runt v 30, alla bebisar är så olika. Vilken v är du nu?

Min kompis flicka , andra barnet, låg rätt men fick för sig att vända sig fel igen i typ v 39. Hon sa att det kändes som om hela magen vände sig ut och in typ! Sedan la hon sig rätt igen på vägen in till förlossningen! Öppningsskedet gick från 5 cm till fullt öppen på 20 minuter och så damp hon ner i på lakanet innan bm hann få tag i henne.

Hon blev en riktig stolla utanför magen sedan också :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-11-26 08:44:22 följande:

Nope. Jag kollade just det eftersom jag är sjukskriven så jag vet att de har min sgi. Eftersom din sgi så nyligen är fastställd så behöver du inte skicka in. Sa de till mig. :)

Tack!
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-11-26 11:13:09 följande:

Hur ofta känner ni bebisen röra sig? Jag blir jättenojjig nu efter alla mättningar och man bara får höra att det viktigaste är att du känner bebisen röra sig. Men hur ofta ska man känna den liksom. Jag känner av bebisen ett par ggr om dagen, men måste det vara hårda rörelser hela tiden eller är det ok om dem varierar lite?

På mitt papper, som tydligen delas ut till gravida i Göteborg då, och av min bm till de som hon tror kan hantera det, står det 10 rörelser på 2 timmar, då ska man ligga avslappnad på sidan, gäller efter v 28.
  • amalie79

Jag virkar inte, men stickar. Ska hinna klart med min mer komplicerade stickning och gå igenom mitt restgarnsförråd för att använda det till bebissockor och mössor. Eftersom jag har bestämt mig för att visst fortsätta sticka när bebis kommit med så måste jag ju ha lite enkla, snabba projekt till hands, som jag kan lägga ifrån mig utan att behöva komma ihåg var jag är :D

• amalie79

Just nu stickar jag babyfilt Leonore, nästan identisk med filten prinsessan hade på sig på första bilden

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-11-26 17:57:06 följande:

Så står det i mina amerikanska papper också. Dock sa min BM att bebisen har ju stunder på dygnet då den är mindre aktiv/sover, så man ska inte bli orolig om det inte är exakt 10/2timmar varje timme hela dygnet, men större delen av dygnet åtminstone. Min bebis är mest aktiv på förmiddagen och mellan ca 19-23, då är det mycket mer än 10/2timmar. Sedan har min man känt honom ibland på natten också men då sover jag igenom det.

WiMe: jag hade ringt förlossningen och frågat om rörelserna, hoppas att bebisen växer till sig och mår bra så att den får stanna i magen lite till!

Nej sant, tror det stod när bebisen har en vakenperiod eller något sådant
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-11-26 17:58:07 följande:

Hur känner man skillnad?

Du, jag har ingen som helst aning.... :D
  • amalie79
    Eleonor01 skrev 2015-11-26 19:38:05 följande:

Hickningar känns som ett Pytte pickande med samma mönster. Precis som när di själv hickar. Nästan som en stark puls typ. Tiden mellan man känner något till nästa hickning är lika lång om du förstår mig :)

Aha då tror jag det är det jag känner nere i magen!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)