BF Januari 2016 :)
Ja det är ju just det där med tiden. Vill inte gärna behöva hosta upp 3-4000 fram i maj för då ryker nog semestern :(
Ja det är ju just det där med tiden. Vill inte gärna behöva hosta upp 3-4000 fram i maj för då ryker nog semestern :(
[quote=76044054][quote-nick]minahjärtan0609 skrev 2015-11-25 10:06:05 följande:[/quote-nick]Detta vågar jag knappt erkänna för jag vet att man ska sitta på bilkudde så länge det går. Men om vi ska få plats i bilen så kommer det bli så att 9 åringen sitter i mitten bak utan kudde, rätt på sätet. 6 åringen på bilkudde på ena sidan och bebis på andra.[/quote
Ingen fara :) våra har också slutat. Nioåringen slutade för ett litet tag sen, och elvaåringen har inte suttit på kudde på flera år, han är ganska överviktig och var för tung redan som åttaåring, fick inte plats på kudden med baken heller.
[quote=76044402][quote-nick]kindofnothing skrev 2015-11-25 11:59:00 följande:[/quote-nick]Åååh vilket tips var ligger lagershopen?[/
Ååh? Undrar jag med
[quote=76044422][quote-nick]mirakelspektakel skrev 2015-11-25 12:04:27 följande:[/quote-nick]men du kommer inte tappa bebisen, jag förstår dock känslan. Jag fick ju min kompis nyfödda bebis i famnen ca 1 min efter hon var född och fick trava med barnläkaren ner till neotalen med henne. Jag var såååå rädd att jag skulle tappa eller snubbla. Har ni något BB som har platsgaranti för partnern hos er? Kanske ska du välja det? Föreläsaren på förlossningsutbildningen sa iaf att föda i jan/feb var de bästa månaderna man kan föda för då är det färre som föder, kanske en liten tröst iaf.[/
Som jag förstår det finns det två ställen. Man vet egentligen inte vilket förrän man ringer in. Pappan får stanna i mån av plats och de prioriterar förstföderskor. Har hört mycket om hur lite hjälp man får när man är ensam kvar, men som du säger så är det förhoppningsvis lågsäsong i födandet!
Nej jag vet. Jag är ju inte bebisnovis, alla mina vänner och min syster har ju redan fått och min bror är mycket yngre ön mig. Jag kan byta blöjor och blanda ersättning, har flaskmatat och sövt mina syskonbarn och allt det där. Men ändå, någon annans unge kan man ju lämna tillbaks.
[quote=76044685][quote-nick]mirakelspektakel skrev 2015-11-25 13:18:25 följande:[/quote-nick]Fasen, vi har tänkt tanken att alla bilstolar kanske inte får plats där bak, men vi har inte vart ute och mätt... år 9 åring är en rätt liten kille så i vill att han ska ha bälteskudde ett tag till. Måste ut och mäta... I värsta fall så får nån av killarna sitta på extra sätena som man fäller upp ur bagageutrymmet, men då blir det väldigt trångt med vagnen.[/
Har ni en sjusitsig bil?
Vi hade nog övervägt större bil om vi haft killarna mer, men det är ju bara vv och de åker ju inte ens bil till och från skolan. Känns onödigt dyrt för vår del.
Jag känner inget på andningen än som tur är för det var en av mina fasor. Däremot trycker det på höger sida om jag sitter länge, som tur är växlar ju mitt jobb en hel del så. Satt länge på huk idag och lagade en vägbom och det är ju sådär skönt nu.
Däremot så är det fullt ös i magen även på dagarna nu, lustigt att folk säger att det brukar lugna ner sig nu, jag tycker det är de sista tre veckorna det tagit fart på allvar! Nu vet jag ju att bebisen ligger som jag trodde, huvudet neråt men inte fixerat.
Har fler och fler sammandragningar så tar det rätt lugnt nu även på jobbet. Men oroar mig inte, de gör inte alls ont utan spänner bara. Skum känsla!
Jag har precis sökt om föräldraledighet hos fk (ja det kanske var i senaste laget?) Är det någon som vet hur man gör om man går över tiden? Nu är jag ju med största sannolikhet sjukskriven fram tills det är dags att föda och då antar jag att jag måste ta ut dagar om bebis bestämmer sig att stanna inne i magen 14 dagar till? Tar man ut föräldradagar även om man jobbar och går över tiden?
Det är pappret som skall skickas. Efter det är skickat sp vill de hs in inkomst uppgifter från din arbetsgivare etc för att fastställa sgi så in m intyget så fort som möjligt. Du kan inte ansöka om fp om inte alla uppgifter finns på fk