Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Eleonor01 skrev 2015-11-26 19:58:45 följande:

Det brukar känns långt ner i slutet av graviditeten :)

Det jag menar känns nästan bak mot ändtarmen, rörelserna är precis som du beskriver.
  • amalie79

Jag har ett par gånger haft lite brunt när jag torkat mig sista dagarna. Ser inte ut som någon slempropp eller så utan snarare "vanlig gravidflytning mixad med Pyttelite brunt"

Funderade på hur jag skulle göra men ge bestämt mig för att inte bry mig om det om det inte blir mer, jag får ont någonstans, riktigt blod eller återkommer. Har känt att det svider lite i musen så tror att det är en hudspricka där inne igen, har haft problem med det senast förra veckan.

• amalie79

Det händer så mycket här medan man sover eller är ute på jobbet att man inte hinner med att kommentera alla inlägg man vill!

Seven: så roligt att få besök av en bästis under julen, blir ju genast roligare att fira i ett nytt land då!

Mirakelspektakel: funderade på att ringa men så vet jag att 1. Sitta i telefonkö eller bli uppringd om X antal timmar...
    2. De kommer att säga det jag redan tror ELLER "åk upp till antenataaaal och sätt dig där om du är orolig eller det blir värre..." och så blir man sittande där i 7-8 timmar som i somras (Då VAR det ändå illa, med riktig blödning, fick en binda och skulle säga till om det började blöda mer.Kan tänkas då hur en brun liten gegga skulle prioriteras, skulle förmodligen skulle jag sitta kvar där när mottagningen öppnar igen imorgon bitti...)
    Men skulle det komma igen så ska jag absolut göra det.

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-11-27 12:50:34 följande:

men ursäkta svenska vad fan ha du för jäkla skit BM? Jag pratade precis med min, det var tredje gången hon ringde på morgonen (jag låg och kräktes gångerna innan hon ringde så jag hann inte svara) bara för att säga att jag är fortsatt sjukskriven. Hon ringde trots att vi hade kommit överens om att hon skulle ringa om det var något särskilt doktorn ville. Jag har aldrig vart i kontakt med förlossningen men jag har alltid fått hjälp av min BM och om hon inte är på plats (hon jobbar bara 3 dagar i veckan) så har någon av hennes kollegor alltid hjälpt mig, dubbelkollat provsvar, sett till så att jag fått träffa läkare osv. Min Bm har erbjudit mig psykologkontakt ett antal gånger just för hon är orolig hur jag psykiskt klarar av att sitta hemma. Hon har aldrig och jag har väldigt svårt att tro att hon någonsin inte skulle ta det jag säger på allvar. Skulle jag berätta för henne att jag är lika rädd för förlossningen som du är så skulle jag redan vart halvvägs igenom någon stödprogram för förlossningsrädsla.

Såg att de finns i malmö men inte i Göteborg :(

Man ringer ju inte sin egen bm, man ringer ett nummer och kan hamna på de tre Mvc som är under samma tak så att säga.

Annars har jag varit nöjd med min så långt, hon är inte dålig förutom att hon inte riktigt förstod detta med förlossningen, rädsla osv. Hon har ju upplevt mig som så cool från första början- men det är ju inte så svårt att vara om allt är perfekt och man kan leva på nästan som vanligt i v 32. Tror inte hon riktigt kan fatta varför jag är rädd när jag har en typ världens lättaste graviditet so far.
  • amalie79

[quote=76053094][quote-nick]MeEmmA skrev 2015-11-27 18:40:00 följande:[/quote-nick]Oscar gillar jag väldigt mycket, kanske mest pga alla söta, charmiga och busiga killar jag har träffat som heter så. Men det gillar inte min sambo :( Jonathan heter min minsta pojk, lite därför jag funderar på Joel eftersom att de passar ihop.[/quote

Joel och Jonathan är fint men lite för lika tycker jag. Oscar och Jonathan är fint tillsammans, det heter sambons pojkar här hemma! :)

• amalie79
    CarolinaH skrev 2015-11-28 09:13:26 följande:

Eftersom de konstaterade att det var bebis som låg och tryckte och inget annat farligt och att svimningarna som blir resultatet av syrebristen inte var av farlig karaktär så är det inget de gör något åt. Kan bara hoppas att bebis vänder sig rätt igen innan det sätter igång sen. Men vågar ju knappt gå utanför dörren. Skulle handla fredagsmys med tjejerna i går. Slutade med att jag fick skynda mig ut till bilen medan de valde mys själva.

Läste någonstans att det finns olika ställningar man kan prova själv att ligga i för att få bebis att vända sig åt rätt håll, kanske inte skadar att testa??
  • amalie79

[quote=76056037][quote-nick]Eleonor01 skrev 2015-11-28 16:04:58 följande:[/quote-nick]Jag har så svårt att göra saker i normalt tempo!!! Jag ska helst göra allt samtidigt.... Dagen började m styck satte upp julgranen, en sväng m dammsugaren, åkte å handlade, åkte sedan till min mormor å putsade hennes fönster, hem å lagade lunch till familjen. Gjorde lussekatter å saffrans biscotti m sonen, dammsög igen.... Plockade in tvätt, startade ny maskin, bäddade rent i våra sängar å snart dax att göra kvällsmaten..... Landade i fem minuter på soffan m en nybakad lussekatt... Nu försöker lillan i magen klättra ut genom bukväggen.... Ja ja du ska få sova snart, jag ska lugna mig snart....

Glömde.... Vi har ju även pyntat m tomtar å ljus i huset....

En helt vanlig dag för mig....[/

Jösses, är glad för att jag har energi men skulle inte orka allt det där på en dag.

Svor över julen igår på jobbet. Eller mest över åttametersgranen. Av någon anledning funkade den inte. Alltså fick jag ner på knä, krypa ner under granen, in under grenarna, slå loss locket till elen med en skiftnyckel, återställa jordfelsbrytaren, stoppa ner skiten i backen igen och sedan krypa ut igen. Hela tiden regnade det kallt, elakt regn på mig.

Tyckte jag gjort mitt efter det och gick hem:D

Imorgon blir det lite tomtepyntande och kasta sopor i grovsopen.

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-11-28 19:46:29 följande:

Jag kan säga att det låter jätteduktigt med julpyssel etc men själv kommer vi ta det rätt lugnt med sådant den här julen. Har ju inga befintliga barn som blir lidande av uteblivet julstök. Vi har ju hört så mycket om det här med Black Friday Sale här i USA så vi gav oss ut igår för att kolla läget, dock inte i ottan för vi hade inget större behov av något specifikt så vi ville inte trängas med galningarna som campar utanför affärerna . Vi orkade gå i EN affär för trots att jag gick i normal promenadtakt inne i afffären fick jag plötsligt strålande smärta från underlivet upp i magen, jätteont gjorde det. Försvann när jag satte mig ner men kom tillbaka ett antal gånger när jag rörde mig... Så det var ju bara att göra klart inköpen i den affären och sedan gå hem och vila.

Blev dock SÅ nöjd för jag köpte en superbekväm grå gravidklänning, en mönstrad kjol som passar nu men som inte är gravidkjol så om jag vill kan jag sy in den senare (köpte större storlek), en gosig stor kofta och ÄNTLIGEN en stor weekendbag som jag kan ha till BB. Känns som en stor lättnad att ha köpt den så jag kan börja packa snart .

Vi har fortfarande inte köpt spjälsäng så det måste vi hitta någonstans. Jag har gärna haft bebisen i sängen men vi har bara 160-säng och jag vet inte om bebisen får plats. Känns som ett dyrare projekt att köpa större säng än att köpa en spjälsäng. Vi fick den här sängen gratis nämligen och vill köpa så lite som möjligt här i USA för vi kommer ju inte ta det med oss tillbaka.

Hur ska ni andra göra, ha bebisen i er säng eller i spjälsäng?

Vi har också 160 säng och sambon är både lång och kraftig. Tänker väl någon mellanvariant beroende på vilken sorts bebis det är. Min syster sövde sina i egen säng men vaknade de fick de komma över och äta och om de somnade sova kvar hos dem.

Ang black Friday så ville jag beställa stickor och böcker på adlibris som hade 20%. Kom först inte in på sidan och sedan tänkte jag testa från i-fånen när jag låg i sängen och skulle sova men så slocknade jag! Så blev inga stickor!

På vår ÖoB hade det blivit folkstorm :O massa människor hade stormat dem för en vattenkokare för 10:-! Någon hade blivit omkullknuffad, en i personalen hade blivit blåslagen och börjat gråta. Sen hade folk sprungit ut på lagret för att de inte trodde på att det bara fanns 70 st !

Usch vad jobbigt med ont. Jag var ute i flera timmar med mamma och syster idag och man blev ju rätt trött i ryggen men jobbigast med mycket folk i toakön så man inte kan kissa när man vill! :)
  • amalie79

Ikea måste vi ta snart med. Ett par möbler ska köpas och lite småsaker till bebis. Har sagt vi får ta det medan jag fortfarande orkar hjälpa till att bära in det i bilen, men har inte blivit av än så nu får vi ta tag i det:)

Jag orkar än så länge, men klart tröttare efteråt, i ryggen och så.

Minns när min syster väntade sin första, vid samma tid som oss, då orkade hon faktiskt hänga med oss ut på mellandagsrean. Så jag satsar på att inte vara sämre- såg massa söta kläder idag som är typiska vinterrea- grejer: Bodies med pingviner och snögubbar mm:D

Andra graviditeten så bowlade vi två veckor innan hon födde sin dotter. DET är jag tveksam till om jah skulle klara, eller klara, men efteråt... Är stel som en pinne av bowling vanligtvis :D

Svar på tråden BF Januari 2016 :)