Defeateris skrev 2015-11-28 23:25:25 följande:
Såg att det var fler som virkade här inne.. Den här lilla krabaten gjorde jag idag..
I övrigt går vi mest och väntar på lilltjejen här hemma, två månader kvar idag. Ytterst livlig liten tjej är det vi väntar i alla fall, här är det nog knappt 10 gånger per dag det är stilla snarare..=)
För mig är dock det värsta just nu min RLS som blir så otroligt mycket värre när jag är gravid. Hopplöst att sova. I kombination med en son som just nu är i någon fas där han vaknar jätteledsen på nätterna blir det inte så många timmars sömn direkt. Men ja, har troligen bara en vecka kvar att jobba, sen blir det graviditetspenning för min del. Mentalt jobbigt men fysiskt skönt. Har dessutom fått till stånd att sonen ska få vara på dagis fem timmar per dag fram till BF, det tror jag är nyttigt för oss båda..
Men så söt! Har tänkt så länge att lära mig virka ordentligt. Stickar en hel del som sagt men virka har jag lite svårt med, är vänsterhänt så det funkar sämre när man ska visa eller se på bilder. Stickar gör jag som en högerhänt men virkning är ju lite trixigare med fel hand! Såg att det finns en bok som heter virkning för vänsterhänta får kolla om den går att beställa hrm :)
Mentalt jobbigt att sluta jobba har jag med, jättemycket. Är i v 33+3 och Har ej sökt GP utan chansade på att det skulle gå och peppar peppar så funkar det ganska bra även om jag blir trött. Jag tror det gör mycket att jag sover gott om nätterna än- vilket nog delvis är tack vare jobbet där jag får massa frisk luft och tröttar ut mig.
Tänker gå hem med lite semester 18/12 eller 23/12 beroende på hur det känns å hur jag hunnit med att avsluta. Känns bra gå hem till något trevligt, som julen. Och så är sambon hemma några dagar där med, bonusarna kommer på jullov och ha dem ensam om dagarna, då är det lugnare på jobbet.