Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Vi tänkte ha spjälsängen nära men inte kloss an vår säng. Vi har ju katterna i sängen också och är nog större risk att de anvönder spjälsängen som språngbräda eller går och lägger sig i den om den står utan sida tätt intill vår säng. Annars är jag inte orolig för dem, de kommer inte gå dit om bebis är där, iaf inte den lille katten och gammelkatten är jag inte alls orolig för.

• amalie79
    Defeateris skrev 2015-11-28 23:25:25 följande:

Såg att det var fler som virkade här inne.. Den här lilla krabaten gjorde jag idag..

I övrigt går vi mest och väntar på lilltjejen här hemma, två månader kvar idag. Ytterst livlig liten tjej är det vi väntar i alla fall, här är det nog knappt 10 gånger per dag det är stilla snarare..=)

För mig är dock det värsta just nu min RLS som blir så otroligt mycket värre när jag är gravid. Hopplöst att sova. I kombination med en son som just nu är i någon fas där han vaknar jätteledsen på nätterna blir det inte så många timmars sömn direkt. Men ja, har troligen bara en vecka kvar att jobba, sen blir det graviditetspenning för min del. Mentalt jobbigt men fysiskt skönt. Har dessutom fått till stånd att sonen ska få vara på dagis fem timmar per dag fram till BF, det tror jag är nyttigt för oss båda..

Men så söt! Har tänkt så länge att lära mig virka ordentligt. Stickar en hel del som sagt men virka har jag lite svårt med, är vänsterhänt så det funkar sämre när man ska visa eller se på bilder. Stickar gör jag som en högerhänt men virkning är ju lite trixigare med fel hand! Såg att det finns en bok som heter virkning för vänsterhänta får kolla om den går att beställa hrm :)

Mentalt jobbigt att sluta jobba har jag med, jättemycket. Är i v 33+3 och Har ej sökt GP utan chansade på att det skulle gå och peppar peppar så funkar det ganska bra även om jag blir trött. Jag tror det gör mycket att jag sover gott om nätterna än- vilket nog delvis är tack vare jobbet där jag får massa frisk luft och tröttar ut mig.

Tänker gå hem med lite semester 18/12 eller 23/12 beroende på hur det känns å hur jag hunnit med att avsluta. Känns bra gå hem till något trevligt, som julen. Och så är sambon hemma några dagar där med, bonusarna kommer på jullov och ha dem ensam om dagarna, då är det lugnare på jobbet.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-11-28 23:46:43 följande:

Dem är så fina littlephant väskorna, skulle också gärna ha en sådan, men nu fick vi ju med en skötväska när vi köpte vagnen så den får ändå fungera, lite för snål för att köpa en ny. Men vad kul att du slog till på en nu.

Har typ inte köpt en enda grej under black Friday, inte varit på stan heller. Jösses, skulle inte reda ut allt folk just nu. :-P

Det klarar jag bara jag får lägga upp fötterna efteråt, däremot så är det lite creepy att möta poliser i full mundering med k- pistar i julhandeln på stan nu. Man är inte van vid det! Är inte nojig men vi valde faktiskt bort centrala stan och åkte tvärsigenom till ett annat fint köpcentrum istället
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-11-29 13:12:42 följande:

Jag var i ett köpcentrum igår och handlade lite kläder till bebis (inga poliser). Är väldigt förvånad över hur lite roligt det finns i stl 50 om man ska omlottbodys. Blev två set från hm med body och byxa och sen fick jag en gratis body från kapahal, men de hade inte ens stl 50 i omlott så det fick bli en stl 56 (brun och vitrandig). Sen har jag köpt två väldigt neutrala bodys som jag tänkt skriva "Lillut" på med en lila glitterfärg (är vårt arbetsnamn för lillan).

Jag såg massa fint på hm, men har handlat en del och räknar kallt med att få massor, om man sett hur det var för mina vänner...vet att min mamma köpt och producerar själv också, en filt, en Olle.

En väninna hade högvis med kläder som inte ens lapparna hann komma av på. Har inga omlott så tänkte skaffa det. Definitivt det lilla setet med röd snögubbebody och randiga byxor och mössa! :D

Även ett jättegulligt med en igelkott såg jag :)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-11-29 13:02:03 följande:

Men så roligt med så många vänsterhänta här! Jag är oxå vänsterhänt, självklart ska ni virka med vänster hand. Man får göra det spegelvänt från filmerna om man inte hittar nåt för just vänsterhänta. Det svåraste i början tycker jag är att ha rätt spänning på tråden, minns att det var så med stickningen med. Blir det för löst är det svårt att hålla allt på plats, för hårt går det inte att få in stickan eller virknålen där den ska. Kämpa på.

Ja så kul! :)
  • amalie79

Alltså, jag klarar ju att lägga upp en luftmaskkedja, virka en aningen sned grytlapp, virkat någon näsa till tomte jag stickat men mer pr det inte. Min mamma är grym men tycker det är svårt att visa mig

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-11-29 13:36:37 följande:

jag har köpt dessa: 

www.hm.com/se/product/37879

Och sen en set med en isbjörn med krona på med mössa och body med stjärnor.

denna fick jag gratis:

www.kappahl.com/sv-SE/kappahl/kids/alla-barnplagg/524108/

Denna har jag redan fått i stl 62 av en kompis:

www.hm.com/se/product/28401

Igelkotten är supersöt men inte omlott om jag inte missminner mig.

Nej det stämmer nog, det var den nog inte.

Men Gud så söta :)
  • amalie79

[quote=76058919][quote-nick]himw skrev 2015-11-29 13:25:03 följande:[/quote-nick]Jag har också haft en sån himla halsbränna sista 2 veckorna- tydligen så är det vanligt i slutet av graviditeten- jag var provat alla tabletter som var gravidokej och de jag tyckte funkade bäst hette Galive- grön ask som smakar mint ( de andra smakade riktigt äckligt) :)[/quote

Jag har haft halsbränna som mitt enda jobbiga symtom sen v 12 ungefär- har det annars också fast i mindre utsträckning. Det beror inte bara på att bebis trycker på att man får det under graviditet utan även på att muskulaturen slappnar av.

För mig funkar Novalucol bäst, har också prövat mig fram bland de tabletter som är tillåtna. Många säger gaviscon, även rennie ska vara ok- men de innehåller socker, ska man veta om och det är inget jag vill stoppa i mig i onödan.

Sen finns ju omeprazol men där säger de olika- vissa bm säger jà, min ville endast om jag träffade läkaren först så jag hoppade det, köper 100- pack Novalucol istället... :)

Annars är det det vanliga, i mitt fall undvika aoelsinjuice, lök, äpplen, sova på vänster sida för på höger läcker man mer magsaft. Sova högre med huvudet ön resten av kroppen.

• amalie79

Just det, en kväll när det var för jävligt så testade jag bikarbonat i utrört i vatten. Smakade därefter men funkade!

• amalie79
    Blgebo skrev 2015-11-29 15:51:42 följande:

För mig känns halsbränna som dels en brännande känsla i halsen, hela vägen från magen och uppåt mot svalget, och dels en sprängande smärta i bröstet. Får även uppstötningar med magsaft + att jag rapar, Jag blir galen om jag inte tar omeprazol och dricker mineralvatten. Vidrigt. Haft det i stort sett hela den här graviditeten, det har kommit mkt tidigare för varje barn, med första fick jag i v.37. Vissa nätter måste jag sova sittandes på soffan om jag ätit fel mat under dagen. 

Japp, precis så känns det, även om det inte är riktigt riktigt så illa för mig.

Mineralvatten funkar inte för mig dock
Svar på tråden BF Januari 2016 :)