• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • trollskogen
    qatteriin skrev 2015-10-24 23:14:05 följande:

Om du ser i TS så stängde de fb-gruppen i början av sommaren. Jag är inte med där iaf eftersom jag inte skrev här så tidigt.

Jag såg det. Lite tråkigt och jag förstår faktiskt inte varför? Alla måste väl få samma chans? Är det många som vill vara med kan jag starta upp en ny?
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-10-25 18:07:48 följande:

Denna har vi köpt som första plagg på BB. Velour e varm å gott :)

Åh, den är ju så fin. En sån hade vår son också, fast en mörkbrun.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-10-25 16:53:22 följande:

Bebis första klädesplagg köpta idag, så små :)

Såna tossor har jag också köpt, har även köpt den matchande mössan och en dress med samma nalle

• qatteriin

Vilka mysiga kläder ni köpt! Jag gick totalt loss på tradera i augusti så vi har alla småkläder (50/56) färdiga förutom att jag ska sy ett par mössor. De minsta storlekarna hade vi fem plagg kvar efter sonen, haha, resten hade vi lånat efter min systerson som är ett halvår äldre, så vi behövde fylla på. Sen har vi massor med kläder från stl 68, men i början där var jag ganska fokuserad på "pojkkläder" och jag tycker väl kke nu att det inte är så lockande med skjortor och chinos på bebis, hehe. Mina föräldrar kom hem från en resa till Turkiet nu och mamma hade köpt världens sötaste klänning till bebis, jag dog nästan så söt var den! Sonen blev dock besviken på att han inte kunde ha den, mormor borde vetat bättre och köpt en i hans storlek också, haha. Han älskar sin Elsa-klänning (från Frost-filmen).

Bebisens "första plagg" har jag inte fixat än, jag tänkte trycka namnet på en body - när vi bestämt oss. Gjorde det med sonen. Eller så får han helt enkelt måla en body till lillasyster, han älskar att måla på kläder. På BB hade han inga kläder men när vi skulle hem fick han såklart ha på sig, såhär såg han ut då!

• qatteriin
    trollskogen skrev 2015-10-25 19:43:35 följande:

Jag såg det. Lite tråkigt och jag förstår faktiskt inte varför? Alla måste väl få samma chans? Är det många som vill vara med kan jag starta upp en ny?

Antagligen för att det började bli så mkt folk, man kke lärt känna varandra och ville hålla det lagom stort.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-10-25 20:12:12 följande:

Vilka mysiga kläder ni köpt! Jag gick totalt loss på tradera i augusti så vi har alla småkläder (50/56) färdiga förutom att jag ska sy ett par mössor. De minsta storlekarna hade vi fem plagg kvar efter sonen, haha, resten hade vi lånat efter min systerson som är ett halvår äldre, så vi behövde fylla på. Sen har vi massor med kläder från stl 68, men i början där var jag ganska fokuserad på "pojkkläder" och jag tycker väl kke nu att det inte är så lockande med skjortor och chinos på bebis, hehe. Mina föräldrar kom hem från en resa till Turkiet nu och mamma hade köpt världens sötaste klänning till bebis, jag dog nästan så söt var den! Sonen blev dock besviken på att han inte kunde ha den, mormor borde vetat bättre och köpt en i hans storlek också, haha. Han älskar sin Elsa-klänning (från Frost-filmen).

Bebisens "första plagg" har jag inte fixat än, jag tänkte trycka namnet på en body - när vi bestämt oss. Gjorde det med sonen. Eller så får han helt enkelt måla en body till lillasyster, han älskar att måla på kläder. På BB hade han inga kläder men när vi skulle hem fick han såklart ha på sig, såhär såg han ut då!

Har också köpt en del på tradera, framför allt lite neutrala bodys och en supermysig dress i velour. Hade en exakt likadan till sönerna så jag fick nostalgikänslor när jag såg den, haha.

Köpte tyg för nån vecka sedan som jag ska sy en babywrapfilt av och kommer passa på att sy några byxor av det som blir över
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-10-25 22:10:58 följande:

Har också köpt en del på tradera, framför allt lite neutrala bodys och en supermysig dress i velour. Hade en exakt likadan till sönerna så jag fick nostalgikänslor när jag såg den, haha.

Köpte tyg för nån vecka sedan som jag ska sy en babywrapfilt av och kommer passa på att sy några byxor av det som blir över

Jag syr ju inte, inte duktig alls på det- men min mamma är:) hon ska sy påslakan när vi köpt täcke o kudde så vi vet mått. Något fint med spets tänker jag mig :) kommer köpa också, men fint med något hemmasytt.

Själv stickar jag, en filt. Små sockor ska det också bli, sitter nu och ska beställa kortare strumpstickor :) för bebis har ju små fötter länge och jag har ett gigantiskt garnförråd- så mycket att jag gett mig själv köpstopp på garn under 2016= föräldraledighetsåret:)

Hoppas ju på snäll bebis så ledigheten även innebär lite sticktid :D
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-10-25 22:29:32 följande:
    Jag syr ju inte, inte duktig alls på det- men min mamma är:) hon ska sy påslakan när vi köpt täcke o kudde så vi vet mått. Något fint med spets tänker jag mig :) kommer köpa också, men fint med något hemmasytt.

Själv stickar jag, en filt. Små sockor ska det också bli, sitter nu och ska beställa kortare strumpstickor :) för bebis har ju små fötter länge och jag har ett gigantiskt garnförråd- så mycket att jag gett mig själv köpstopp på garn under 2016= föräldraledighetsåret:)

Hoppas ju på snäll bebis så ledigheten även innebär lite sticktid :D
    Tur att ha nån i sin närhet som kan sy. Tänkte också försöka sy ngt påslakan men det blir nog bara ngt enkelt. Sydde till ett täcke härom dagen till vagnen, så nu saknas bara en kudde till vagnen sen har vi allt som behövs för vagnspromenader.

Åh, jag hade jättegärna kunnat sticka men är urkass på det. Hade sååå gärna velat sticka ett par tossor till bebis. Är ju så fint med det, eller en liten söt kofta i fint garn. Kanske ska fråga svärmor min om hon kan sticka eller så får jag väl leta runt lite i bekantskapskretsen om ngn annan som kan sticka.
  • Kixpix
    trollskogen skrev 2015-10-25 19:43:35 följande:
    Finns redan en annan grupp som frökenC startade. BF januari 2016 heter den på Facebook!
  • Seven Costanza

Nu har vi skrivit upp oss på lite kurser inför bebisens ankomst: förlossningskurs (där de går igenom när man ska åka in, vad man ska ha med sig, normalt vaginalt födelseförlopp, smärtlindring, rutiner efter förlossning etc), andnings- och massagekurs, amningskurs samt att vi ska få gå en rundtur på förlossningen. Första kursen börjar 22/11 och sista är i mitten på december. Är ju första barnet för oss och vi har ju verkligen inte så bra koll på hur detta funkar i USA så det känns bra att ha skrivit upp sig på kurser .

Ska ni gå på några kurser/föräldragrupp? Ni som har barn sedan tidigare ska kanske inte gå men gjorde ni det inför första barnet? Vad är bra frågor att ställa inför förlossningen?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)