• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609

Va fina saker ni köpt. Jag hadlar både på tradea i affärer så det har redan blivit en hel del. Hade dock inget från början. Hsr köpt unisex på ytterkläder och några plagg men annars mest flickigt. Blir det mot förmodan en pojk så blur det ut och tokshoppa.

Tycker det är så svårt med ytterkläder nu när bebis kommer mitt i vintern. Har valt att ha mjuklift i vagnen och den är gamska trång. Det går inte i en åkpåse i den. Däremot finns det plats för filtar osv.. Hur hade ni klätt bebis? Har även en fäll som jag kan lägga under som isolering.

• MeEmmA

Jag tycker synd om mig själv idag, både jag, mannen och min stora pojk har åkt på magsjuka. Har fruktansvärt ont i magen :( nån som vet om det är något man ska tänka på som gravid och magsjuk?

• amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-10-26 07:04:07 följande:

Oj 8-10 barn, vad är det för område du bor i tro

Där jag bor är föräldrarna jätteunga, även om 2-3 barn är standard. När jag fick mitt andra barn var jag äldsti gruppen med mina 29 år. Nu är jag väl en gammal tant i jämförelse.

Jag bor och jobbar i ett sådant där område som alla har åsikter om men få faktiskt har besökt ;) "sämre" förort i Göteborg!

De som har 8-10 barn är oftast från Somalia:)
  • Hame

Går in i v.32 idag och fick tyvärr spendera helgen in och ut på förlossningen Obestämd 

Fick en miniliten blödning som började i fredags eftermiddag, fick molvärk på kvällen som höll i sig och på lördag fm ringde jag till förlossningen. De tyckte först att jag skulle ta en panodil och vila och sedan höra av mig vid lunch. Gjorde det och eftersom det inte släppt tyckte de att jag skulle åka in. Hjärtljuden på bebisen var bra och allt såg bra ut på ultraljuden, de kollade moderkakan också men det såg normalt ut.

På CTG såg de att det jag kallade molvärk var regelbundna sammandragningar, för mycket för att ha i v.31. Mer panodil och vila (inte så lätt med en 2,5 åring) och sedan började ett väldigt hattande om jag skulle stanna för observation eller åka hem. Först tyckte de att jag skulle stanna, men då kom de på att de hade fullt så då fick jag åka hem. Sedan hördes vi igen vid 21-tiden och då ville de att jag skulle komma in och sova där, men då hade vi äntligen kommit iordning och sonen sov så då var jag inte så pigg och att börja om igen. Vi kom överens om att jag skulle stanna hemma men komma in om det visade sig att jag hade så pass mycket värk att jag inte kunde sova. 

Hade lite värk igen igår kväll, men kunde sova och nu känns det ok. Bläbläblä, hoppas verkligen det inte blir något mer av det. Har varit så säker på att det skulle bli en januaribebis men nu är jag inte så säker längre. 

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-10-26 07:10:28 följande:

Va fina saker ni köpt. Jag hadlar både på tradea i affärer så det har redan blivit en hel del. Hade dock inget från början. Hsr köpt unisex på ytterkläder och några plagg men annars mest flickigt. Blir det mot förmodan en pojk så blur det ut och tokshoppa.

Tycker det är så svårt med ytterkläder nu när bebis kommer mitt i vintern. Har valt att ha mjuklift i vagnen och den är gamska trång. Det går inte i en åkpåse i den. Däremot finns det plats för filtar osv.. Hur hade ni klätt bebis? Har även en fäll som jag kan lägga under som isolering.

Har också varierat köpen lite men det har mest blivit bodys hittills av ngn konstig anledning så får nog hitta lite mer byxor. Har bara köpt stlk 50-56. Inget i stlk 62-68. Borde kanske göra det.
    Har mest blivit flickigt här med så blir det en pojk får nog stackarn bära rosa, haha. Har också neutrala ytterplagg.

Jag har tänkt bädda mer fårskinn i vagnen, och sen bara en tunn stickad overall på bebis eller en fleecekofta och sen har jag ett täcke och filtar och varierar efter väder. Blir det jättekallt så lägger jag nog en bit liggunderlag under madrassen i liggdelen så isolerar det underifrån.

När vi åker bil har jag tänkt samma ytterplagg som i vagnen då jag tänkte sy en babywrapfilt att ha i babyskyddet. Har inte köpt ngn tjock overall eller så, kommer nog vänta med det och köpa om det behövs.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-10-26 07:50:06 följande:

Jag tycker synd om mig själv idag, både jag, mannen och min stora pojk har åkt på magsjuka. Har fruktansvärt ont i magen :( nån som vet om det är något man ska tänka på som gravid och magsjuk?

Usch, lider med dig. Vet inte alls om man bör tänka på ngt speciellt.
  • WiMe06

Hame - oj, men vad skönt att allt verkade bra med bebis iallafall. Men vad jobbigt för er om det ska starta nu. Förstår din oro över om det kommer bli tidigare.
    Blir du sjukskriven eller så nu så du kan vila? Tänker att jobb kanske kan göra att det blir värre igen.

• mirakelspektakel
    MeEmmA skrev 2015-10-26 07:50:06 följande:

åh stackare! Jag tänker att det är ännu viktigare att du får i dig vätska och inte blir uttorkad, drick Resorb eller liknande. Hoppas att  du får behålla det. 
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-10-26 11:19:44 följande:

Har också varierat köpen lite men det har mest blivit bodys hittills av ngn konstig anledning så får nog hitta lite mer byxor. Har bara köpt stlk 50-56. Inget i stlk 62-68. Borde kanske göra det.

Har mest blivit flickigt här med så blir det en pojk får nog stackarn bära rosa, haha. Har också neutrala ytterplagg.

Jag har tänkt bädda mer fårskinn i vagnen, och sen bara en tunn stickad overall på bebis eller en fleecekofta och sen har jag ett täcke och filtar och varierar efter väder. Blir det jättekallt så lägger jag nog en bit liggunderlag under madrassen i liggdelen så isolerar det underifrån.

När vi åker bil har jag tänkt samma ytterplagg som i vagnen då jag tänkte sy en babywrapfilt att ha i babyskyddet. Har inte köpt ngn tjock overall eller så, kommer nog vänta med det och köpa om det behövs.

Jag har köpt en pop overall på Tradera för hag kommer inte ha bil hemma varje dag och jag är en riktig vintermänniska så förutsatt att allt är bra och funkar kommer jag vilja ut varenda dag. Är typen som i mars envisas med att joo det går visst att sitta ute och läsa! Så rejäla grejer är ett måste särskilt som vi har en hockeyspelare hemma också:) ishallar är kyliga.

Har köpt lite kläder i de första storlekarna tänker att från 62 är roligare handla sen när man vet vem bebis är:) man får ju säkert en del med, vet att själv köper jag alltid 62-68 som presenter till vänner som fått barn.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-10-26 11:19:44 följande:

Jag tycker också vinterkläder är svårt! En så länge har vi bara köpt en åkpåse i fårskinn (den är så gosig så att jag har funderat på om inte jag själv kan få plats där i på något vis) Den kommer funka i vagnen då vår liggdel känns enorm. Sen tänkte jag köpa en vindfleece och något  set i merinoull (dels för att vi har det kallt inomhus med.) Jag misstänker att detta måste kombineras med en svalare åkpåse? eller kanske kan vi göra en variant på din idé WiMe06 och öppna åkpåsen och ha filtar/täcken ovan på när det är varmare??

Smart idé det där med liggunderlag i botten av liggdelen.
    Är det typ en sån här du tänkt dig att sy? idasmirakel.vimedbarn.se/sy-din-egen-babywrap-filt/
Svar på tråden BF Januari 2016 :)