• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • FrökenBlå
    WiMe06 skrev 2015-11-07 14:05:15 följande:
    Åh, vad mysigt att börja fixa och dona. Mitt fixande har stannat av, har fortfarande lite saker jag ska sy och sängen ska målas klar. Ska försöka hinna med en tur till ullared om ngn vecka med och inhandla sista sakerna. Sen behöver jag tvätta upp fårskinnet och alla kläderna och lite filtar och sådär. Det enda som står framme är vagnen, haha, och det har den gjort sen vi köpte den i vecka 16 typ, så den är väl snart dammig istället, annars har vi allting kvar att förbereda typ. Tur man får gå hem från jobbet snart.

Fick gå hem idag för jag klarade inte av mer med sammandragningarna. Så vi får se om jag orkar jobba sista dagarna eller om jag fortsätter vara sjukskriven till jag går hem.
    Får man fråga hur du tvättar fårskinnet? Har med ett och det skulle verkligen behöva en tvätt, men har inte vågat då många säger att man ska ha specialtvättmedel osv?

Jobbigt med så mkt sammandragningar, jag är hemma på grav.penning nu och mina har avtagit mkt när tempot blivit lägre! Hoppas att det blir samma för dig!

Jag har oxå ilningar, förra gången va det när bäbisen började fixera sig så gissar att det är samma nu..

Har köpt en babyoverall idag och ett babyskydd, så nu är det inga stora inköp kvar, bara lite småsaker som snuttefilt och sånt :) Börjar längta ordentligt nu och ser verkligen fram emot jul och allt som förhoppningsvis kommer innan bäbisen ;)
  • amalie79

Här kommer förresten bilderna jag inte vetat om jag skulle lägga upp. Efter att återigen idag ha blivit frågad om det är dags snart så vore det kul med några andra åsikter- är den verkligen så himla stor??

• Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-11-07 08:31:34 följande:

Jag har så nästan varje dag nu sen ngn vecka tillbaka, min lille har lagt sig neråt så bara att han ligger och trycker neråt, hade så förra gången också men ngt nytt är att mitt underliv svällt, mina blygdläppar och allt känns liksom ömt och svällt. Har du lika?

Nej inte svullna och ömma men det är obehagligt när det ilar. Jag tycker att det jobbigaste är att jag inte vet vad som är normalt och inte. Det gör mig inget om det gör LITE ont eller är lite obehagligt så länge det är normalt.
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-11-07 17:31:56 följande:

Nej inte svullna och ömma men det är obehagligt när det ilar. Jag tycker att det jobbigaste är att jag inte vet vad som är normalt och inte. Det gör mig inget om det gör LITE ont eller är lite obehagligt så länge det är normalt.

Men du, jag förstår hur du menar. Vi vet inte vad som är normalt och vad som inte är det, när man aldrig varit gravid innan. Jag har en del känslor av samma sak nu är det trycker uppåt på höger sida, särskilt som man läst om havandeskapsförgiftning och ont under vänster revbensbåge, mm... Fast jag anade att det bara är bebisen.

Men när bm sa oj, ja alltsammans ligger verkligen på höger sida, då blev jag ju lugnare, såklart. Kan du inte ringa och fråga? Eller har du besök snart igen? Det ÄR säkert normalt, men har man som både du och jag varit fri från de flesta besvär så har man, iaf jag, en lite lägre tröskel innan man börjar oroa sig- särskilt som man känner allt för första gången.
  • Seven Costanza

Amalie: när är du beräknad? Jag har BF 8/1 och ser ungefär likadan ut som du. Jag kan dra in magen fortfarande så att jag knappt ser gravid ut utan bara lite småfet men det är ju jätteobehagligt så jag går med min mage ute som jag gjort sedan v 13 även om där egentligen är lite lite "luft" i den som gör att den ser större ut. Jag tycker snarare att min mage är ganska liten för att ha gått in i v 32. Bakifrån syns inte att jag är gravid. I torsdags frågade en om det var tre månader kvar men det är ju bara två. Konstigt att alla verkar tycka att du är så stor.

• qatteriin

Amalie79; ååååh fett avis på att du kunde åka på den lagerutförsäljningen, hade vi bott kvar så hade jag hängt på låset i torsdags när de började! Jag är tokig i Villervalla och sonen har nästan bara deras kläder (det går an nu när han är större och kan ha samma storlek i typ ett år eller mer, och jag köper mycket begagnat, men ändå). När vi bodde i Gbg handlade jag en hel del på outleten vid Järntorget men det handlar ju om tur att hitta rätt storlek.

Och jag tycker din mage ser alldeles lagom ut, inte pytteliten men inte jättestor, snarare behändig. Bara bebis liksom, till skillnad från min degklump. Folk har så mycket åsikter. När min bästa vän hade tre veckor till bf och vi slutade på det jobbet vi jobbade på, så kom folk med kommentarer om att det måste vara nåt fel på bebisen eftersom hon hade så liten mage. :-P Och ändå följde hon kurvan på sf-måttet. Märkligt.

WiMe06; hoppas det lugnar sig med sammandragningarna, var hemma annars när det är så kort kvar! Jag känner att jag inte alls hinner "boa" som jag gjorde med sonen nu när jag jobbar, jag är som inställd på att jag ska hinna i januari, men det vet man ju inte om man hinner... Jag ska försöka få till att sy babynestet iaf så ungen har nånstans att sova. Spjälsäng har vi men den står fortfarande i sonens rum, som nån sorts uppställningsplats för lego tydligen, fast ungen inte sovit i den på ett halvår. Jag hade tänkt vi skulle montera ner den men vi kanske bara ska byta rum för den när jag tänker efter, haha!

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-11-07 17:39:54 följande:

Amalie: när är du beräknad? Jag har BF 8/1 och ser ungefär likadan ut som du. Jag kan dra in magen fortfarande så att jag knappt ser gravid ut utan bara lite småfet men det är ju jätteobehagligt så jag går med min mage ute som jag gjort sedan v 13 även om där egentligen är lite lite "luft" i den som gör att den ser större ut. Jag tycker snarare att min mage är ganska liten för att ha gått in i v 32. Bakifrån syns inte att jag är gravid. I torsdags frågade en om det var tre månader kvar men det är ju bara två. Konstigt att alla verkar tycka att du är så stor.

Ja det är ju det jag tycker med, känner ju mig inte särskilt stor heller. Syns ju bakifrån på mig särskilt eftersom bebisen gillar att pressa ut mot höger höft hela tiden, har legat sp i några veckor nu. Men på bak, ben, armar och ansikte syns inget säger även de ärligaste vännerna jag har, utan att jag frågar( man vet ju vilka som bara är snälla ;)

Jag är precis en vecka efter dig, bf 15/1
  • qatteriin

Idag var jag och sonen nere på stan för fotografering, när de inte tar foton på förskolan längre så brukar vi gå varje år till en "skolfotograf" som kommer till varuhus, lite mysigt. Efteråt mötte vi upp med maken och mina föräldrar för lunch på restaurang. Och ungen som varit en FRÖJD att äta ute med sen han var mindre än ett år var plötsligt ett monster av högljuddhet och matvägran!! Och jag som redan var sänkt av foglossningssmärtan hade ju inte direkt tålamod... Vi skulle veckohandla på Maxi sen men jag gick ut lika fort som vi kom in, maken och sonen fick handla, jag satt i bilen och bölade. Så förbannat trött på foglossningen nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Låg i sängen i två timmar när vi kom hem och bara grät, sonen försökte trösta mig med sitt lördagsgodis... Stackars liten, som har en så jäkla tråkig och jobbig mamma just nu. Och i minst två månader till. Och sen kommer bebis och tar all uppmärksamhet. Fy faan... Oavsett hur mycket jag kan komma att längta efter ett barn till så ska jag ALDRIG utsätta mig själv eller mina kära för det här igen!!

• qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-11-07 17:31:56 följande:

Jag säger som amalie79, har du möjlighet att ringa höra med din ob/gyn eller hur det nu funkar? Jag tycker det låter helt normalt men det är så sjukt obehagligt när man inte vet, som du säger, när man vet att det är normalt så kan man ju stå ut med mycket.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)