• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-03 09:45:03 följande:

haha. jag är allergisk mot en del av människorna som går på SATS, "jag ska bara sminka mig och fixa håret innan vi går ut till gymmet!" De ser äcklade ut när de ser mig efter ett spinningpass, dyngsur av svett och inte ett hårstrå som ligger rätt. HAHA. Jag gillar Sats då de har fräscha lokaler och mkt valmöjligheter när det kommer till pass, samt att de flesta av mina vänner går dit och då blir träningen till något socialt. Jag har tillgång till sveriges typ lyxigaste polisgym på jobbet, men det känns dock sjukt olustigt att träna med sina kollegor, del för att jag känner mig tvungen att vara social och för att jag faktiskt inte känner att jag kan till 100% fokusera på träningen.

Ja särskilt de där som står och glor i speglarna samtidigt som de tränar, man kan nästan tro de har sex med sig själva samtidigt typ, blä!
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-03 10:02:06 följande:

Vad bra att få höra om dina erfarenheter ang kvaddlarna. Låter som något som jag ska stryka från min lista av tänkbara bedövningsalternativ. Är det någon mer här inne som har använt kvaddlar som bedövning? 

Jag uteslöt dem typ med en gång när en väninna sa hur vidrigt jävla ont det gör, att det var värre än något annat under förlossningen.

Vår bm på föräldrautbildningen hade haft kvaddlar vid sin förlossning. Hon erkände också att det gjorde jätteont att få dem, men hennes jobb var ju att upplysa om alla möjligheter och hon hade ändå tyckt effekten av dem var okej
  • himw
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-03 10:05:12 följande:

Jag har fortfarande ingen sjukskrivning. Men jag har pratat med den nya läraren och hon tar komandot på direkten. Jag kommer att sjukskriva mig nästa vecka sedan ska jag jobba sista veckan innan lovet men då har vi bestämt att jag ska jobba med smågrupper med elever utanför klassrummet vilket ska bli jättekul. Inte alls samma ansvar och stress. I morgon jobbar jag dock om inte bm tycker annorlunda.

Det gör du rätt i! Så skönt att vikarien tar kommandot, på mitt jobb har mina kollegor fått besked om att min tjänst ska delas upp på de som är kvar istället för att ta in någon ny då vi omorganiseras och det är anställningsstopp.

Kommer gå åt skogen och det känns hemskt att allt som jag byggt upp kommer falera men jag har bestämt mig för att inte oroa mig för det utan det får min chef göra på plats istället. Så får jag se om och vad jag kommer tillbaka till sen :)
  • fruthomas
    WiMe06 skrev 2015-12-03 10:15:30 följande:

Ville egentligen aldrig ha en Eda under första förlossningen utan det var bm som tyckte att jag behövde en, så hon lyckades väl säga till mig nånstans i min lustgasdimma att hon tog beslutet att beställa en sån nu. Jag tycker verkligen alla sådana smärtlindringsmedel verkar så obehagliga. Smärtlindringen skrämmer verkligen mig mer än själva förlossningen konstigt nog.

Jag tycker det är onödigt också. Klarar så många av det helt utan bedövning ska banne med jag också göra det. Men båda mina föregående fl har varit långdragna, 36 resp 18 timmar efter de startat har jag fått min belöning. Så jag har varit helt utmattad mot slutet och då kunde jag tänka mig vad som helst. Första gången skrek jag typ "skär ut ungen, jag orkar inte mer". Konstigt nog orkar man ändå och jag har haft världens bästa stöd av min man så vi har klarat det med bara lustgas (och kvaddlar första gången då, men det gör jag aldrig om, föder hellre 15 barn utan bedövning än använder dem igen).
  • fruthomas
    WiMe06 skrev 2015-12-03 10:15:30 följande:

Ville egentligen aldrig ha en Eda under första förlossningen utan det var bm som tyckte att jag behövde en, så hon lyckades väl säga till mig nånstans i min lustgasdimma att hon tog beslutet att beställa en sån nu. Jag tycker verkligen alla sådana smärtlindringsmedel verkar så obehagliga. Smärtlindringen skrämmer verkligen mig mer än själva förlossningen konstigt nog.

Jag tycker det är onödigt också. Klarar så många av det helt utan bedövning ska banne med jag också göra det. Men båda mina föregående fl har varit långdragna, 36 resp 18 timmar efter de startat har jag fått min belöning. Så jag har varit helt utmattad mot slutet och då kunde jag tänka mig vad som helst. Första gången skrek jag typ "skär ut ungen, jag orkar inte mer". Konstigt nog orkar man ändå och jag har haft världens bästa stöd av min man så vi har klarat det med bara lustgas (och kvaddlar första gången då, men det gör jag aldrig om, föder hellre 15 barn utan bedövning än använder dem igen).
  • amalie79

Jag har fått vara med och välja vem som ska tas in för mig när jag är borta. Min chef resonerar som så att min kollega tar en del av det jag gör administrativt med stöd av henne, chefen alltså, en annan tar över mitt projekt med hyresgästinflytande, med förhoppningen att jag är med på ett hörn iaf vad gäller mitt område, utemiljön. Så tar de in en "doer" till det praktiska, vår gamla sommarjobbare får ett vik tom sista september, så går vi omlott den månaden jag tänkt mig vara tillbaks. Eftersom jag inte planerar så lång ledighet så funkar den lösningen antagligen

• amalie79
    fruthomas skrev 2015-12-03 10:49:50 följande:

Jag bryr mig inte om hur andra gör, jag har inget behov av att vara duktig, eller att klara det utan det eller det, jag vill ha bedövning, så mycket det bara går och jag vill överleva typ :) det är det jag känt hela tiden, det viktigaste är att JAG överlever. Läste om någon mamma med cancer som envisades med att föda barn trots en massa risker för henne, det hade jah aldrig gjort. Jag är i grunden en egoistisk fegis...
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-03 10:29:51 följande:
    Ja särskilt de där som står och glor i speglarna samtidigt som de tränar, man kan nästan tro de har sex med sig själva samtidigt typ, blä!
    haha.. jag tycker iof de som bara låtsas tränar och försöker få kontakt med de som glor på sig själva i speglarna är en aning värre :)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-03 11:16:57 följande:

haha.. jag tycker iof de som bara låtsas tränar och försöker få kontakt med de som glor på sig själva i speglarna är en aning värre :)

Du har helt rätt.....
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-03 10:58:17 följande:
    Jag bryr mig inte om hur andra gör, jag har inget behov av att vara duktig, eller att klara det utan det eller det, jag vill ha bedövning, så mycket det bara går och jag vill överleva typ :) det är det jag känt hela tiden, det viktigaste är att JAG överlever. Läste om någon mamma med cancer som envisades med att föda barn trots en massa risker för henne, det hade jah aldrig gjort. Jag är i grunden en egoistisk fegis...
    Du är ingen egoistisk fegis. Du är en överlevare, som är medveten om dina egna begränsningar. Jag lovar, jag kan sitta här och prata om att jag helst inte vill ha EDA, men när jag väl kommer in till förlossning så kommer jag säkert skrika min sambo döv för att få det! Träffade en kompis som fött två barn som jämförde sin förlossning  som om hon satt på en brinnande ring... Spontant efter den liknelsen så vill jag nog ha alla bedövning man kan få, de får gärna inför ethel igen :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)