• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-03 08:27:33 följande:

Ja det är skönt, rätt bra fart på det och man får träningsvärk efteråt, jag gillar det. Nej det är i den vanliga bassängen, temperaturen är 27,5 grader för att kroppstemperaturen inte ska bli för hög när man tränar. Vissa fryser och måste gå upp ibland, men för mig som är en kamin är det underbart :)

Trodde inte jag skulle tycka det var så roligt men målet är att starta med vanlig vattengympa sedan när möjlighet finns för jag hittar inte många träningsformer jag gillar- detta och zumba, men det har jag inte gått på sista året, var inte helt nöjd med stället.

Har hittat en grej jag tänker hänga på till våren, som finns här lokalt- Starka mammor. Man tränar med barnen med, utomhus, från spädbarn till ett par år. Någon som testat något sådant?

Pappor är tydligen också välkomna så man ska inte lura sig på namnet stod det:)

Det låter ju jätteroligt. Var någonstans är detta? Slottskogen?
  • mirakelspektakel
    fruthomas skrev 2015-12-03 09:48:38 följande:
    Jag hade ungefär samma upplevelse. Typ 16-17 timmar in i fl så bönade och bad jag om eda. Som beställdes. Bm trodde nog jag inte hörde men det knackade sedan på dörren och en läkare frågade om det var beställt eda. Då svarade hon "kom tillbaka om 30 min, har inget hänt då kan vi ta det." Tur de vet vad de gör för jag behövde heller aldrig någon eda. Båda barnen är födda med lustgas, jag hade iofs kvaddlar under första fl men det gör jag aldrig om. De gjorde otroligt ont att få, gav dålig smärtlindring (mest på ytan), slutade hjälpa efter 30 min och jag hade riktigt ont efter fl var över. Alltså inget jag rekommenderar.
    Vad bra att få höra om dina erfarenheter ang kvaddlarna. Låter som något som jag ska stryka från min lista av tänkbara bedövningsalternativ. Är det någon mer här inne som har använt kvaddlar som bedövning? 
  • minahjärtan0609
    himw skrev 2015-12-03 09:59:15 följande:

Åh, vad skönt att du kan börja koppla av- ska du jobba någon mer dag? Lycka till hos BM!

Jag har fortfarande ingen sjukskrivning. Men jag har pratat med den nya läraren och hon tar komandot på direkten. Jag kommer att sjukskriva mig nästa vecka sedan ska jag jobba sista veckan innan lovet men då har vi bestämt att jag ska jobba med smågrupper med elever utanför klassrummet vilket ska bli jättekul. Inte alls samma ansvar och stress. I morgon jobbar jag dock om inte bm tycker annorlunda.
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-12-03 10:02:06 följande:

Vad bra att få höra om dina erfarenheter ang kvaddlarna. Låter som något som jag ska stryka från min lista av tänkbara bedövningsalternativ. Är det någon mer här inne som har använt kvaddlar som bedövning? 

Jag har provat kvaddlar vid min första förlossning. Håller med tidigare talare. Det gjorde ont att få dem sedan gav de inte någon vidare effekt. Värken flyttade sig till andra ställen. Efter en stund var effekten borta och de frågade om jag ville ha mer kvaddlar, nej tack!

Vid andra förlosdningen var jag noga med att jag absolut inte ville ha kvaddlar.
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-03 10:00:11 följande:
    Ha ha, håller med. Själv är jag alergisk mot gym över huvud taget, det ger mig en grym ångest. Jag älskar skogen, både att promenera och springa. Just nu funkar inget av det särskilt bra men jag ser fram emot våren. Sedan hade det varit underbart om det kommer snö som vill ligga kvar.
    Skogen är magisk :) Vi har även utegym som är de perfekta komplementen till löpningen.

Jag brukar åka längdskidor om det ligger snö. Inget som kommer hända denna säsong känns det som... 
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-03 10:09:15 följande:
    Jag har provat kvaddlar vid min första förlossning. Håller med tidigare talare. Det gjorde ont att få dem sedan gav de inte någon vidare effekt. Värken flyttade sig till andra ställen. Efter en stund var effekten borta och de frågade om jag ville ha mer kvaddlar, nej tack!

Vid andra förlosdningen var jag noga med att jag absolut inte ville ha kvaddlar.
    okej. låter inte så något bra alternativ.

Någon som testat TENS?
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-03 09:48:38 följande:
    Jag hade ungefär samma upplevelse. Typ 16-17 timmar in i fl så bönade och bad jag om eda. Som beställdes. Bm trodde nog jag inte hörde men det knackade sedan på dörren och en läkare frågade om det var beställt eda. Då svarade hon "kom tillbaka om 30 min, har inget hänt då kan vi ta det." Tur de vet vad de gör för jag behövde heller aldrig någon eda. Båda barnen är födda med lustgas, jag hade iofs kvaddlar under första fl men det gör jag aldrig om. De gjorde otroligt ont att få, gav dålig smärtlindring (mest på ytan), slutade hjälpa efter 30 min och jag hade riktigt ont efter fl var över. Alltså inget jag rekommenderar.
    Ville egentligen aldrig ha en Eda under första förlossningen utan det var bm som tyckte att jag behövde en, så hon lyckades väl säga till mig nånstans i min lustgasdimma att hon tog beslutet att beställa en sån nu. Jag tycker verkligen alla sådana smärtlindringsmedel verkar så obehagliga. Smärtlindringen skrämmer verkligen mig mer än själva förlossningen konstigt nog.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-03 10:00:11 följande:
    Ha ha, håller med. Själv är jag alergisk mot gym över huvud taget, det ger mig en grym ångest. Jag älskar skogen, både att promenera och springa. Just nu funkar inget av det särskilt bra men jag ser fram emot våren. Sedan hade det varit underbart om det kommer snö som vill ligga kvar.
    Gillar inte heller att gå på gym. Jag är grymt dålig på att ta mig iväg och träna. Så för min del blir det otroligt mkt promenader och förrut sprang jag även en del men var uteslutet sen v 10 typ. Har en speciell runda här hemma som är antingen 5/7 km beroende på vilken väg man väljer, den går igenom skogen, förbi en golfbana och lite. Lugnt och skönt!
  • WiMe06

Amalie - vad roligt att du gillar vattengympan. Kul att hitta nya träningsformer.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)