• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin

Nä förra gången hade det nog känts annorlunda med igångsättning, då var det jobbigare med det där att inte veta... säger jag nu, haha, fråga mig igen i januari! ;) Men jag vill ju gärna se om vattnet går den här gången med, försöka ta mycket mer av arbetet hemma, det är så mycket jag vill experimentera med liksom. Men om kroppen ändå inte skulle orka med en förlossning så är det ju dumt att låsa sig vid det. Men det är det där utdragna som jag verkligen inte känner mig lockad av... Samtidigt kan det ju gå jättesmidigt om man är tillräckligt mogen.

Seven Costanza, ja jag blev lite paff när hon sa det så, haha! Jag räknar med fler kontroller än så. Men jag skulle tro att hon inte tar fler patienter än hon vet att hon har plats för fram till deras bf liksom så hon har nog tider, även om det inte skulle bli varje vecka för det tror jag inte jag behöver.

Alltså herregud. Jag har haft så lyxigt de här dagarna när sonen varit sjuk och maken vabbat, då har jag ju sluppit dagislämning och dessutom kunnat ta bilen till jobbet. Men nu är ungen frisk... som tur är... :-P Höll på att inte ta mig till bussen ens. Och den jäkla tensapparaten glömde jag hemma på laddning. Tur att jag bara jobbar halvdagar.

• Förstaförsökaren26

Vi bokar in tider för varje gång jag är där! Ska dit 15/12 igen å då bokar vi säkert in en tid efter nyår samt en tid efter BF (16/1). Gick över 16 dagar med dottern så räknar med att gå över även denna gång.

• amalie79
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-04 07:35:31 följande:

Vi bokar in tider för varje gång jag är där! Ska dit 15/12 igen å då bokar vi säkert in en tid efter nyår samt en tid efter BF (16/1). Gick över 16 dagar med dottern så räknar med att gå över även denna gång.

Hade jag gått hemma så hade jag gärna bokat in allt eftersom och lämnat morgontiderna till andra men för mig som jobbar länge så frågade jag och det var inga problem. Då har jag kunnat lägga upp mitt schema för tiden som är kvar. Då var jag ju osäker på hur länge jag skulle kunna jobba men nu blir det ju till typ v 37 så är glad att det gick att boka alla tider redan då.
  • minahjärtan0609

Det blev inget jobb för mig idag. Fick en sån ångest i natt när jag tänkte på att gå och jobba så jag har inte sovit en blund i natt. Rök ihop med maken på morgonen och sonen stod och skrek för att vi var arga.

Känner bara att det är nog nu. Jag är helt slut! Kommer vara hemma nu om jag så ska beböva plocka föräldrardagar på bebis.

Känner mig helt usel nu efter denna skit morgon och vill bara gråta.

• Seven Costanza
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-04 07:35:31 följande:

Jo men så gjorde jag också tidigare, men nu sa de idag att i och med att det blir jul och nyår då det är stängt vissa dagar och kortare öppettider andra dagar tyckte de att jag skulle boka alla kvarvarande besök. Det skulle egentligen vara ett i veckan från och med nu men i julveckan hade de inga tider alls så det blev bara fyra besök istället för fem. Men man kanske inte kollas så ofta på slutet i Sverige som i USA? Låter ju som att du räknar med att gå varannan vecka även nu på slutet, är det vanligt?
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-04 08:18:15 följande:

Jo men så gjorde jag också tidigare, men nu sa de idag att i och med att det blir jul och nyår då det är stängt vissa dagar och kortare öppettider andra dagar tyckte de att jag skulle boka alla kvarvarande besök. Det skulle egentligen vara ett i veckan från och med nu men i julveckan hade de inga tider alls så det blev bara fyra besök istället för fem. Men man kanske inte kollas så ofta på slutet i Sverige som i USA? Låter ju som att du räknar med att gå varannan vecka även nu på slutet, är det vanligt?

Verkar så för så är det för mig med, förutom sista då.
  • Seven Costanza
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-04 08:16:30 följande:

Det blev inget jobb för mig idag. Fick en sån ångest i natt när jag tänkte på att gå och jobba så jag har inte sovit en blund i natt. Rök ihop med maken på morgonen och sonen stod och skrek för att vi var arga.

Känner bara att det är nog nu. Jag är helt slut! Kommer vara hemma nu om jag så ska beböva plocka föräldrardagar på bebis.

Känner mig helt usel nu efter denna skit morgon och vill bara gråta.

Oj va jobbigt, usch. Men fanns det chans att du skulle få sjukskrivning? Annars plocka föräldradagar om du vill, men om du inte har varit sjukskriven eller jobbat deltid (kommer inte ihåg vem som jobbar hur i tråden) så har du rätt att sluta jobba helt med skyddad SGI från sex månader för BF. Så om du inte behöver pengarna behöver du inte plocka föräldradagar utan du kan bara säga att nu går jag hem på föräldraledighet.
  • minahjärtan0609
    Seven Costanza skrev 2015-12-04 08:22:29 följande:

Oj va jobbigt, usch. Men fanns det chans att du skulle få sjukskrivning? Annars plocka föräldradagar om du vill, men om du inte har varit sjukskriven eller jobbat deltid (kommer inte ihåg vem som jobbar hur i tråden) så har du rätt att sluta jobba helt med skyddad SGI från sex månader för BF. Så om du inte behöver pengarna behöver du inte plocka föräldradagar utan du kan bara säga att nu går jag hem på föräldraledighet.

Det var bra att höra. Då kanske det är så jag löser det med att bara ta föräldrarledigt. Pengarna hade varit sköna att få men vi klarar oss.

Tur att jag har ett år på mig att reflektera över livet. Vet att många omskolar sig eller kommer på nya möjligheter när de får en chans att bromsa farten i livet.

Vad är det du läset? Vidareutbildrar du dig som lärare eller omskolar du dig?
  • Förstaförsökaren26
    Seven Costanza skrev 2015-12-04 08:18:15 följande:
    Med dottern så gick vi oftare vet jag men denna gång så har jag nog träffat min BM kanske 3-4 ggr totalt. Är väldigt olika kan jag tycka. Har vänner som gått oftare å även gjort mer på sina kontroller! Vi lyssnar på hjärtat å sen mäter magen medan jag vet andra som även gjort gynundersökning, iallafall nära BF. Jag hade en tid 2 dagar över BF förra gången å då var det mer ett hej hej hur mår du träff.
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2015-12-04 08:00:04 följande:
    Hade jag gått hemma så hade jag gärna bokat in allt eftersom och lämnat morgontiderna till andra men för mig som jobbar länge så frågade jag och det var inga problem. Då har jag kunnat lägga upp mitt schema för tiden som är kvar. Då var jag ju osäker på hur länge jag skulle kunna jobba men nu blir det ju till typ v 37 så är glad att det gick att boka alla tider redan då.
    Ja, det är klart jag är ju hemma så mitt enda önskemål jag hade var att få tid tis-tors mellan 9-14 för då är dottern på förskolan :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)