• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-05 09:07:05 följande:
    När har ni BF? Jag känner inget mer än rörelser (sprattel) när jag är i vila. Sammandragningar känner jag bara när jag är ute och går. Jag har gått 35 fulla veckor igår . BF 8/1. Är det konstigt att jag inte känner sådana sammandragningar/ förvärvar som ni?
    Jag hade inte alls så här med första barnet och min vän jag träffade igår som fick sitt andra barn för 3 veckor sedan har aldrig någonsin ens haft en sammandragning! Så de är nog väldigt olika :)
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-05 09:03:46 följande:

Aha ja det har jag hört talas om men vet inte om jag kommer orka sätta mig in i det och prova det. Vad ska man tänka på?

Vi får väl se hur det blir med kläder. Min man var inte direkt intresserad innan vi blev tillsammans men nu tycker han det är kul, även om han fortfarande ofta vill kolla med mig att det blir fint. Jag tycker bara det är roligt för jag är själv väldigt stilintresserad.

Jag har inte läst så mycket faktiskt, haha, jag tänkte freestyla! ;) Men har gått med i en EC-grupp på fb där jag tänkte hinna läsa på lite... nån gång... haha! Finns en bok på svenska om det också som jag tänkt köpa men jag vet att hon som skrivit den jobbar på en ny upplaga så jag kke väntar på den.

När jag är smal är jag väldigt intresserad av kläder men det finns så lite roligt till feta människor så det har inte blivit så mycket senaste åren. Ser fram emot att få tillbaka den möjligheten. Nu har jag skänkt det mesta av mina gamla fina kläder i insamlingar under hösten men jag hade mycket roligt kvar, å andra sidan kke min stil har ändrats lite sen sist... Jag gillar stara färger även på mig egentligen, och paljetter och batik och sånt, men på jobbet vill jag vara mer neutral och det är ju där jag är mest.

När har ni BF? Jag känner inget mer än rörelser (sprattel) när jag är i vila. Sammandragningar känner jag bara när jag är ute och går. Jag har gått 35 fulla veckor igår . BF 8/1. Är det konstigt att jag inte känner sådana sammandragningar/ förvärvar som ni?

Nä inte konstigt alls, jag vet att jag kunde få sammandragningar när jag gick till affären sista månaden med Axel, men annars hade jag inga. Det är väldigt vanligt att det blir mer för varje barn också.
  • amalie79

Jag har heller inga sådana förvärkar, bara smärtfria sammandragningar, som iof kommer allt oftare. Häromdagen trillade en hink med tvättmedel i golvet under centrifugeringen så jag blev skitskraj och då minsann knöt sig hela magen! Sedan är sammandragningarna tyvärr alltid fler när bonusarna är här. Blir väl mer stressad då.

Har som du säger bara rörelser, iblsnd ganska vilda, i höger sida och så hicka så magen hoppar.

Har lite mer ilningar mot svanskotan och musen men som sagt så är det flera som kommenterat att magen sjunkit och både mormor och farmor är övertygade om att bebis fixerat sig, vi får se nästa besök på Mvc!

Som sagt så vet jag hur det var för min syster, hon hade inga förkänningar, inte ens dagen innan hon födde, sedan vaknade hon med etablerade värkar vid midnatt, var 6 cm öppen när hon kom in och födde sedan runt halv 5-5. Så jag tror inte vi är onormala!
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-12-05 09:28:54 följande:
    Jag hade inte alls så här med första barnet och min vän jag träffade igår som fick sitt andra barn för 3 veckor sedan har aldrig någonsin ens haft en sammandragning! Så de är nog väldigt olika :)
    Med mitt första barn hade jag inga sammandragningar förrän förlossningen satte igång. Med mitt andra barn kom det väldigt tidigt och efter v 30 kunde de hålla på väldigt mycket vissa dagar. Var helt inställd på att hon skulle komma för tidigt, men istället stannade hon kvar lång tid över bf.
    Förra graviditeten hade jag också väldigt mycket sammandragningar som kunde göra ont. Den har gången är det än så länge inte så mycket, men det känns att de kommer när jag inte tar det särskilt lugnt eller stressar även om jag har burit runt på lillkillen för mycket.
    Hoppas att det inte är nån fara för dig och försök att vila om du inte redan gör det.
  • WiMe06

Med första hade jag rätt mkt sammandragningar när jag rörde mig, med andra hade jag ingenting och där gick ju vattnet plötsligt en dag och sen 2 timmar från sammandragningar till sonen var ute. Den här ggn har jag jättesvårt att känna när jag får sammandragningar. Har känt av en del sammandragningar bara sedan igår, mkt mer än jag gjort innan.
    Sist jag var hos bm och hon skulle mäta magen så fick jag en sammandragning, hon kände den men inte jag själv.

• WiMe06

Haha, det märks här inne när det blir helg, då har alla annat att göra än att hänga här

Vi har fixat med julgranen hela fm och fram till nu, barnen bakade pepparkakor igår som vi gjorde hål i och så la dem kristyr på dem idag och hängde i granen, sen har dem hängt polkagrisar och sprejat julsnö på den, så nu är dem mer än nöjda och en annan också, soffläge en stund nu

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-05 14:20:41 följande:

Haha, det märks här inne när det blir helg, då har alla annat att göra än att hänga här

Vi har fixat med julgranen hela fm och fram till nu, barnen bakade pepparkakor igår som vi gjorde hål i och så la dem kristyr på dem idag och hängde i granen, sen har dem hängt polkagrisar och sprejat julsnö på den, så nu är dem mer än nöjda och en annan också, soffläge en stund nu

Jag har mindre att göra under helgen, har ju inga barn sedan innan och jobbar ju ett tag till så!:)

Har faktiskt varit och tittat barnvagn en sista gång, nu är det bara köpandet kvar :)

Laddat på vårt te och kaffe förråd har också gjort, med pepparkakste, rött knäckte, smörkolakaffe och mitt vanliga jasminte som jag inte överlever utan...
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-05 10:23:58 följande:

Med första hade jag rätt mkt sammandragningar när jag rörde mig, med andra hade jag ingenting och där gick ju vattnet plötsligt en dag och sen 2 timmar från sammandragningar till sonen var ute. Den här ggn har jag jättesvårt att känna när jag får sammandragningar. Har känt av en del sammandragningar bara sedan igår, mkt mer än jag gjort innan.

Sist jag var hos bm och hon skulle mäta magen så fick jag en sammandragning, hon kände den men inte jag själv.

Mina verkar inte relaterade till rörelse- däremot till stress. Jag sprang till bussen häromdagen med tre av mina kolleger- de glömde nog av mig typ eftersom de alltid förvånas över hur rörlig jag fortfarande är. Ingen sammandragning där. Däremot som sagt om jag blir skrämd eller bonus skriker på mig, eller som igår eftermiddag på jobbet när jag insåg att ingen hjälpt till med mitt område medan jag var på kurs- DÅ kommer de.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-05 14:39:59 följande:
    Mina verkar inte relaterade till rörelse- däremot till stress. Jag sprang till bussen häromdagen med tre av mina kolleger- de glömde nog av mig typ eftersom de alltid förvånas över hur rörlig jag fortfarande är. Ingen sammandragning där. Däremot som sagt om jag blir skrämd eller bonus skriker på mig, eller som igår eftermiddag på jobbet när jag insåg att ingen hjälpt till med mitt område medan jag var på kurs- DÅ kommer de.
    Dem ggr jag känner denna ggn så har mina också väldigt mkt med stress att göra, jag fick ju en del sammandragningar när jag fortfarande jobbade och då var det alltid med stress. Nu försöker jag att aldrig stressa utan planera det jag ska göra, för dem ggr jag känner av stress får jag lätt ont i magen också.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-05 14:36:00 följande:
    Jag har mindre att göra under helgen, har ju inga barn sedan innan och jobbar ju ett tag till så!:)

Har faktiskt varit och tittat barnvagn en sista gång, nu är det bara köpandet kvar :)

Laddat på vårt te och kaffe förråd har också gjort, med pepparkakste, rött knäckte, smörkolakaffe och mitt vanliga jasminte som jag inte överlever utan...
    Vad roligt vad lutar det åt för vagn då?

Härligt med massa tesorter, jag älskar te, kan stå i tebutiken här hemma läääänge och bara njuta av alla dofter knäckte lät ju väldigt gott.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)