• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-05 23:58:14 följande:

Oj vad det har skrivits här idag! :) 

Först och främst tack för alla fina kommentarer ang min mage. 

Jag är oxå inne på att testa EC, eller faktiskt så var det min sambo som först började prata om det. Så det finns en facebook-grupp, måste kika på den. qatteriin  vad heter boken på svenska? 

Jag har haft den hemskaste natten hittills under hela graviditeten, har haft värk i magen, jag tror inte att det är sammandragningar, tror att lillan borrar sig neråt bara, men ont gör det. Jag kan inte ligga varken på rygg eller på vänster sida då gör det för ont. Har knappt kunnat sova och har vaknat pga smärtan. Lillfröken har dessutom haft hicka i natt och legat och sparkat mig under revbenen. AJ! Jag hade nog klarat det hyfsat om det inte vore så att äldsta bonusen skulle in och väcka oss konstant från kl 7 på morgonen (har sjukt svårt att somna om). Jag hade spränghuvudvärk och var arg som ett bi när jag kröp upp ur sängen runt 10. Ställde in planerna jag hade för dagen och umgicks istället med min sambo yngsta bonusen och hans kompis - de två var helt skogstokiga, och jag var lika trevlig och pedagogisk som en häxa! Fy för sömnbrist...

Jag tror den heter Bebis på pottan eller nåt sånt, tror hon som skrivit heter Ulrika Casselbrant... typ. Haha! Syrran och hon har jämnåriga ungar så de blev bekanta i nån fb-grupp för deras bf, men syrran har inte kört ec. Gruppen heter "blöjfri bebis - ec-toakommunikation" eller nåt sånt.

Usch vilken hemsk natt!! Jag har såna där nätter när jag nästan blir glad när sonen vaknar eftersom det innebär att nattjäveln är slut, ändå vill jag ju helst sova mer eftersom jag är så trött.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 00:01:34 följande:

vad har ni för märke på era tens? är de godkända för förlossningar?

Cefar heter min och jag har fått låna den av sjukgymnasten, för fogarna. Finns det olika sorter så några är godkända för förlossningar? Jag har räknat med att det bara är att köra på som vanligt. Om man nu vill det. Med tanke på hur dåligt den funkar på mig så har jag inga större förhoppningar om att den ska hjälpa under förlossningen förutom max lite i början av latensfasen.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-06 00:18:05 följande:
    Cefar heter min och jag har fått låna den av sjukgymnasten, för fogarna. Finns det olika sorter så några är godkända för förlossningar? Jag har räknat med att det bara är att köra på som vanligt. Om man nu vill det. Med tanke på hur dåligt den funkar på mig så har jag inga större förhoppningar om att den ska hjälpa under förlossningen förutom max lite i början av latensfasen.
    Ja det finns olika, typ den från classe står det på att man inte får använda vid graviditet. men har du fått din av sjukgymnast så bör det vara lugnt.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-06 00:15:37 följande:
    Jag tror den heter Bebis på pottan eller nåt sånt, tror hon som skrivit heter Ulrika Casselbrant... typ. Haha! Syrran och hon har jämnåriga ungar så de blev bekanta i nån fb-grupp för deras bf, men syrran har inte kört ec. Gruppen heter "blöjfri bebis - ec-toakommunikation" eller nåt sånt.

Usch vilken hemsk natt!! Jag har såna där nätter när jag nästan blir glad när sonen vaknar eftersom det innebär att nattjäveln är slut, ändå vill jag ju helst sova mer eftersom jag är så trött.
    Ja, det är inte att leka med, jag beundra er med små barn, som ni lyckas ta hand om... 
  • CarolinaH

Efter nästan 2 månader med konstant trötthet och värk i hela kroppen så kom få dagarna. Dagarna då det fanns hur mycket energi som helst. Har hållit igång Inter dagar nu. Rensat och röjt i varenda liten vrå. Gjort tre dörrkransar och 6 grekiska lantbröd till döttrarnas julmarknad med skolan i morgon. Och konstigt nog är inte energin slut ännu.

Är nästan helt hundra på att bebisen nu är så fixerad den kan bli. Trycket nedåt är helt fruktansvärt. Så att jag känt att jag nästan fått hålla emot när jag varit på toaletten.

Har tre helt olika förlossningar bakom mig och över 10 år sen. Så vet ju inte alls hur denna kommer att bli. Men lite nervös känner jag mig dock allt. Sa till min duster i onsdags att kommer den inte innan 18/12 får den mer ön gärna stanna till 7/1. Har bf 9/1.

Min BM har varit så toknojjig över min vikt denna graviditet. Har kämpat en del med vikten senaste åren och haft ett högt BMI. Bebisen har legat lite över medel på kurvan och på tillväxt UL låg den på +9%. Men nu har jag inte gått upp något på över 4 veckor. Har totalt gått upp 9kg denna grav. Men om jag inte minns helt fel var det samma med dem andra. Gick upp fort i början för att sen stanna av. Största dottern var 50cm och vägde 3325g.

• qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 00:59:33 följande:

Ja det finns olika, typ den från classe står det på att man inte får använda vid graviditet. men har du fått din av sjukgymnast så bör det vara lugnt.

Tänk det hade jag ingen aning om, läser aldrig manualen. Men det måste ju bero på risken för felanvändning - det kan ju vara skadligt för bebis om man sätter den på magen. Hur de fungerar lär ju vara precis likadant tänker jag.
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 01:01:36 följande:

Ja, det är inte att leka med, jag beundra er med små barn, som ni lyckas ta hand om... 

Hehe men det gör jag ju inte... Lämnar över i princip allt till maken, tack och lov att han är så redig som han ändå är. Han har liksom nästan noll organisationsförmåga så planering och sånt får ändå ligga på mig, men han är en bra utförare.
  • Seven Costanza

Du är jättefin Carolina! Jag har BF en dag före dig och är ungefär samma storlek, lite mindre men det är ju första barnet för mig . Jag kan tänka mig allt från 2/1 till 15/1 (vi får bara gå över en vecka här). Helst skulle jag vilja ha från 12/1 och framåt men det kanske jag inte tycker sedan på slutet...

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 00:12:16 följande:

haha. så kan det gå ibland... å nu ligger du ensam vaken, med sparkarna? känner igen det där...

Typ:) men somnade ganska fort efter honom. Är vaken nu för att någon dåre stod ute på gården och skrek diverse tillmälen bl.a. "Polisen kan suga min kuk! här är annars knäpptyst på nätterna så :D
  • amalie79
    CarolinaH skrev 2015-12-06 02:04:06 följande:

Inte den mest fantastiska bild. Men magen V.35+0.

Jättefin mage ju
Svar på tråden BF Januari 2016 :)