• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • kindofnothing
    mitthemligajag skrev 2015-12-05 22:01:28 följande:

Oj en gång i veckan, bra jobbat! jisses här är det typ 4 veckor sedan sist haha. Vi är periodare vanligtvis, men nu krånglar dotterns sömn så vi är sååå trötta och jag har verkligen noll lust. Känner mig som en svullen tjock kossa bara.

Hoppas du känner att du orkar jobba så länge som du tänkt dig :) skönt att du kan ta semester om du inte orkar men de där sista veckorna spenderas nog fort, förra gången när jag jobbade målade jag om halva huset i vecka 37, bakade en sak varje dag att fylla frysen med, storstädade och tvättade varenda liten tygbit i hela huset. Dom där veckorna flög förbi haha,

Hehe knappt en gångi veckan. Kanske varannan.. men förstår att det är krångligare med en liten sen innan o dessutom störd sömnrytm. Haha ja tjock kossa känner jag mig också som, särskilt när råmjölken runnit till nu o det droppar lite snyggt.

Oj holy crap, vad du stod i! Måste varit mysigt boat när hon väl kom!? Tänker att det kommer bli mycket fix efter nyår.
  • kindofnothing
    qatteriin skrev 2015-12-05 22:14:41 följande:

Kan man ens använda TENS för framfogen? Ingen aning om hur man skulle sätta dem isf! Använder den bara på bakfogen och då sätter jag helt enkelt plattorna där det gör som mest ont. Fast jag är ju inte så förtjust i den.

Njae men det strålar ner i ljumsken/benet så mest det jag fick den för. O muskelspänningar bak i ländrygg/skinka. Men hoppades att drn kanske på något sätt skulle funka framtill också. Fast det är inte heller vän med den (än iaf)
  • amalie79

Här är det sambon som är aptrött just nu, ont i ryggen har han också denna helgen, jag skojar och frågar om det är han som är gravid?? :D igår kväll somnade hsn i famnen på mig klockan sju. Sötnos!

Idag är jag lite paranoid. Har varit och gjort ifrån mig på toaletten 4 gånger, vilket inte är helt ovanligt för mig ogravid men är mer än vad gravida jag gör på en vecka. Kan inte låta bli att tänka på allt man läst om att det är vanligt att tarmen tömmer sig innan det sätter igång... :)

Tror egentligen inte det är något på gång, mår ju som vanligt, inga konstigheter annars. Men allt gör en lite nojig nu ju:)

• amalie79

[quote=76084501][quote-nick]mitthemligajag skrev 2015-12-05 21:22:35 följande:[/quote-nick]Känns som jag ska sprängas snart! Vecka 35 magen :) [/quote

Den bilden är ju som tagen ur en reklamkampanj, så vacker som du är!

• mitthemligajag
    kindofnothing skrev 2015-12-05 22:18:45 följande:
    Hehe knappt en gångi veckan. Kanske varannan.. men förstår att det är krångligare med en liten sen innan o dessutom störd sömnrytm. Haha ja tjock kossa känner jag mig också som, särskilt när råmjölken runnit till nu o det droppar lite snyggt.

Oj holy crap, vad du stod i! Måste varit mysigt boat när hon väl kom!? Tänker att det kommer bli mycket fix efter nyår.
    Bra gjort ändå att få till de så pass hehe! Ja jag hade gasen i botten, och så gnällde jag över min smärtsamma rygg om kvällarna men de som du säger, när hon väl kom fick vi åka hem till nytvättad soffa, hembakt bröd och skurade golv och dessutom såg hela huset ut precis så som jag ville ha det med dom nymålade väggarna, allt perfekt för att bara bebismysa... Tills hon fick kolik haha. Då önskade jag att jag sovit konstant mina gravida 9 månader och inte målat väggar ;)
  • mirakelspektakel

Oj vad det har skrivits här idag! :) 

Först och främst tack för alla fina kommentarer ang min mage. 

Jag är oxå inne på att testa EC, eller faktiskt så var det min sambo som först började prata om det. Så det finns en facebook-grupp, måste kika på den. qatteriin  vad heter boken på svenska? 

Jag har haft den hemskaste natten hittills under hela graviditeten, har haft värk i magen, jag tror inte att det är sammandragningar, tror att lillan borrar sig neråt bara, men ont gör det. Jag kan inte ligga varken på rygg eller på vänster sida då gör det för ont. Har knappt kunnat sova och har vaknat pga smärtan. Lillfröken har dessutom haft hicka i natt och legat och sparkat mig under revbenen. AJ! Jag hade nog klarat det hyfsat om det inte vore så att äldsta bonusen skulle in och väcka oss konstant från kl 7 på morgonen (har sjukt svårt att somna om). Jag hade spränghuvudvärk och var arg som ett bi när jag kröp upp ur sängen runt 10. Ställde in planerna jag hade för dagen och umgicks istället med min sambo yngsta bonusen och hans kompis - de två var helt skogstokiga, och jag var lika trevlig och pedagogisk som en häxa! Fy för sömnbrist...

• mirakelspektakel
    mitthemligajag skrev 2015-12-05 21:22:35 följande:

Känns som jag ska sprängas snart! Vecka 35 magen :)

Magisk bild!  du är verkligen jättevacker!

En sån vill jag också ta och ha som minne!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-05 22:14:41 följande:
    Kan man ens använda TENS för framfogen? Ingen aning om hur man skulle sätta dem isf! Använder den bara på bakfogen och då sätter jag helt enkelt plattorna där det gör som mest ont. Fast jag är ju inte så förtjust i den.
    vad har ni för märke på era tens? är de godkända för förlossningar?
  • amalie79

Jag var trött i ryggen och ljumskarna i eftermiddags, har varit ett par dagar med mycket gå och stress, värmde vetekudden och la mig i sängen en stund. La kudden ner mot ljumsken efter att ha haft den på ryggen, resultatet blev en mycket ilsken sparkande bebis, trummade för fullt i sidan. Tror hen tyckte det blev för varmt om huvudet eller nåt :D

Apropå gos och mys så kröp vi ner i sängen för att kramas lite, o mer (iaf min tanke, ha ha) tog två minuter och nu sover han så gott, kramande en kudde. Japp, det var jag som var gravid ja. Typ. Eller inte??

• mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-06 00:06:25 följande:

Jag var trött i ryggen och ljumskarna i eftermiddags, har varit ett par dagar med mycket gå och stress, värmde vetekudden och la mig i sängen en stund. La kudden ner mot ljumsken efter att ha haft den på ryggen, resultatet blev en mycket ilsken sparkande bebis, trummade för fullt i sidan. Tror hen tyckte det blev för varmt om huvudet eller nåt :D

Apropå gos och mys så kröp vi ner i sängen för att kramas lite, o mer (iaf min tanke, ha ha) tog två minuter och nu sover han så gott, kramande en kudde. Japp, det var jag som var gravid ja. Typ. Eller inte??

haha. så kan det gå ibland... å nu ligger du ensam vaken, med sparkarna? känner igen det där...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)